Se pare că promisiunile Lui Duşa , Oprea , sau ale altor parlamentari din USL care au promis că luna aceasta se va rezolva problema pensiilor scazute în urma revizuirii rămân la nivelul promisiuni. Oprea, a promis şi el atât cât era nevoie şi a iniţiat un proiect de lege nu pentru a da oamenilor ce le luase cu altă mână ci pentru a se dezvinovăţi printr-o expunere de motive jalnică. Acuma stă liniştit, Dogaru îi face jocul, ANCMRR îi cântă osanale, timpul trece, pensionarii se aliniază pe aleile cimitirelor cu paşi mărunţi şi repezi.
Proiectele apărute pe blogul domnului Scutaru sau al Sindicatului au fost făcute parcă în bătaie de joc, având o motivare care nu justifica necesitatea apariţiei legii, ci exonera de orice vină pe fostul ministru al apărării Oprea şi cei care lucraseră sub el şi au pus în practică în duşmănie parcă, procesul revizuirii pensiilor. Mai mult, acuma, ca o răzbunare dar şi continuare a bătăii de joc, aşa cum spuneam încă de la apariţia punctului de vedere al Avocatului Poporului, (http://www.in-cuiul-catarii.info/2013/02/05/dormiti-linistiti-avocatul-poporului-vegheste-2908) au fost luate la puricat tot pensiile celor cărora le-au scăzut faţă de 2010, dar le-au mai crescut un pic faţă de prima revizuire, şi sunt chemaţi pensionarii la CMZ-uri pentru a li se explică că de fapt li s-a aplicat greşit HG-S 1019/2010 deşi actualul şef al Casei Sectoriale de Pensii a MApN susţinea sus şi tare că această HG nu s-a aplicat şi pentru a semna că sunt de acord să fie beliţi din nou. Asta înseamnă pentru Ponta DREPTATE PÂNĂ LA CAPĂT.
După ce au apărut acele proiecte, care culmea culmilor au fost însuşite de mai multe persoane dar nu au fost depuse de nimeni la Camera Deputaţilor aşa cum se spunea, au început explicaţiile că ar fi fost depuse de fapt la Senat, că ar fi depuse în regim de urgenţă, că nu ştiu pe unde mai sunt. Am întrebat şi eu conducerea sindicatului care mai este starea lor, cine le-a lucrat în ce stare sunt, dacă s-a mai modficat ceva, cine le-a depus, dar răspunsurile au fost confuze, contradictorii. În afară de asigurări că totul va fi ok, conducerea sindicatului nu mai oferă nimic, nici un detaliu, nici o certitudine sau amănunt prinvind varianta finală, şi unde s-ar afla acel proiect. Ba mai mult, acuma s-a modificat şi conţinutul paginilor de blog, în aşa fel încât nu mai ştii unde să intri ca să afli ce mai e nou. Înainte exista pe pagina principală un top al ultimelor ştiri şi vedea omul ce a mai apărut nou dar acuma aceasta rubrică a dispărut, când intri trebuie să iei fiecare pagină la rând ca să vezi dacă a mai apărut ceva. Ghici cui îi prinde bine această căutare prin pagini ?
Între timp m-am interesat, LA CAMERA DEPUTAŢILOR NU A FOST DEPUS NICI UN PROIECT. La Senat a ajuns acel proiect, dar numai ca iniţiativă, în ciornă cum se spune, l-au semnat cam 15 deputaţi şi senatori apoi a plecat la guvern pentru a fi vazut de ministerele interesate, inclusiv de domnul Gherghină. Nici vorbă ca acest proiect să fi fost înregistrat oficial ca iniţiativă legislativă, pentru că nu putea fi înregistrat ca atare fără avizul ministerelor.
Aceasta este situaţia acelui proiect, dar nu aş putea spune ce mai conţine la această oră, ce a fost scos sau adăugat din el şi care va fi forma sub care va ajunge în Parlament. Un lucru este cert a fost făcut ca să ne astupe gura a fost făcut într-o formă dar va intra în parlament în alta şi nu va vedea lumina zilei în Martie, aşa cum a promis salvatorul naţiunii, Oprea. Între timp, ne mai mor colegii unul câte unul, mai de moarte bună, mai de inimă rea, toţi privind după proiect, pe uliţă, ca mama lui George Coşbuc…” e dus şi nu mai vine “.
Neavând ce face ieri, aşa , ca să văd cam cât timp ia unui departament juridic sindical să facă un proiect de lege care să stea în picioare, m-am apucat şi eu de făcut unul, cu motivare cu tot şi să vedeţi ce a ieşit. Recunoc cu mâna pe inimă că am luat drept model proiectul de ordnanţă lucrat de doamna avocat Simona Sîrbu, proiect pe care îl are si conducerea sindicatului dar cine ştie prin ce cabina de WC. Eu am reuşit – zic eu- să încropesc un proiect care să fie clar şi să ofere răsounsuri la aproape toate întrebările pensionarilor. Acuma rămâne ca şi cei interesaţi să mai vină cu propuneri şi amendamente, completări sau modificări, căci unde sunt mai multe minţi se văd altfel lucrurile. Poate reuşim să împunem acest proiect sau ceva pornind de aici .
“Expunere de motive
Aşa cum sublinia şi Avocatul Poporului în raportul său pe legea 263, stabilirea şi detalierea modului în care se realizează ocrotirea dreptului fundamental la pensie se realizează prin lege. Legea însă nu poate fi desprinsă de dimensiunea socială a statului, astfel că reglementările pe care le conţine trebuie să dea expresie acestui caracter social, îmbinând interesele individului cu cele generale ale societăţii. Potrivit art. 1 alin. (3) din Constituţia României, România este stat social, în care drepturile şi libertăţile cetăţenilor reprezintă o valoare supremă. Modul în care a fost introdusă, votată şi aplicată L-263 a creat de la început mari probleme nu numai celor asupra cărora se aplica, în special celor ce beneficiau de pensii militare sau speciale., deoarece erau integraţi forţat într-un sistem căruia nu-i aparţineau pe baza unor principii pe care nu le îndeplineau. Ca urmare, aplicarea principiilor în numele cărora s-a făcut această uniformizare forţată, artificială unor categorii care nu puteau şi nu aveau cum să îndeplinească condiţiile minime de contributivitate a creat nu numai nemulţumiri ci şi nedreptăţi, discriminări, drame, acţiuni în justiţie care au paralizat instanţele. Actuala guvernare a promis repararea acestei imense greşeli încă dinainte de câştigarea alegerilor şi este de datoria actualului guvern şi Parlament să dispună închiderea unui conflict moral şi juridic căci dacă menţine această stare nu se deosebeşte cu nimic de fostele guvernări şi nu se ridică la înălţimea promisiunilor dar nici a dreptăţii promise şi declarate în repetate rânduri.
Având la bază:
- Raportul Special al Avocatului Poporului privind consecinţele eliminării pensiilor de serviciu;
- Auditul realizat la Ministerul Apărării Naţionale, care a scos la suprafaţă foarte multe greşeli şi inexactităţi atât obiective cât şi subiective, de o gravitate deosebită şi cu consecinţe negative, în dauna avutului privat în ceea ce priveşte calcularea unora din pensiile militarilor;
- Decizia 375/2005 a CEDO care prevede că noile reglementări nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, respectiv în privinţa cuantumului pensiilor anterior stabilite, ci numai pentru viitor, începând cu data intrării în vigoare;
- Art. 15 punctul 2 din Constituţie, care spune că:” Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile”. Deoarece legea 263 nu este o lege penală, aceasta nu se putea aplica retroactiv;
- Decizia Curţii Constituţionale nr 120/2007 publicată în Monitorul Oficial nr. 204/2007 care prevede că „În cazul în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti aceasta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”;
- Modul fraudulos în care a fost adoptată L-263 în Camera Deputaţilor;
Proiect de lege nr … din ….
Continuarea aici PROIECT DE LEGE
Foarte corect demersul. Ar trebui adus la cunostinta conducerii SCMD si sesizata astfel sa aiba initiativa in acest sens, iar pe parcurs sa ne comunice stadiul evolutiei proiectului sau a greutatilor intimpinate.
RăspundețiȘtergere