" CEL CARE GANDESTE ALTFEL DECAT MINE , NU MA JIGNESTE , MA COMPLETEAZA!"
sâmbătă, 18 ianuarie 2020
Trei ”elemente”
Doamna Monica Anisie, actualul ministru al Educației, după modelul doamnei Violeta Alexandru, care s-a apucat să telefoneze la Casele de Pensii Județene, ca să vadă presa că ea se ocupă de problemele cetățenilor, în fața camerelor de luat vederi, cu o armată de reporteri dornici de subiecte de scandal, s-a gândit să facă și ea la fel, ca să câștige și ea un pic de popularitate, să vorbească presa și despre ea și inițiativele ei. Așa că ce a făcut doamna Anisia? A plecat cu microfoanele după ea prin școli. Ajunsă în satul Frumușica,(fără nici o legătură cu doamna ministru, doar o coincidență) în drum spre vespasiana din curtea școlii, unde voia să vadă probabil dacă este asigurat și al doilea băț, cu care copii să se apere de câini pe lângă cel în care se sprijineau, doamna Moni a trecut pe lângă o sală de clasă unde se auzea vocea mai ridicată a unei învățătoare și ce și-a zis, ”ia să dau eu o lecție de pedagogie în fața presei și să arăt eu cum se face educațiune după metoda PNL”. Și deschide doamna ministru ușa și intră în clasă cu 10 microfoane și camere după ea și începe să spele pe jos cu doamna învățătoare, că nu e bine ce face, că nu așa se face educație, că nu e pedagogic, că trebuie să își păstreze cumpătul etc etc etc. Câte de pedagogic era să o umilească pe doamna învățătoare în fața copiilor, nu știu. Și mie mi s-a întâmplat cândva pe când țineam niște cursuri la AISM să vină șefu și să încerce să îmi spună că ar fi mai bine să pun mai mult accent pe gramatică, nu pe dezbateri. I-am amintit, mai mult sau mai puțin voalat, că la mine la oră sunt stăpân și că dacă are obiecții, să le exprime la el în birou, nu la mine în clasă. Există martori care pot confirma. Doamna învățătoare nu a avut curajul să o trimită pe doamna ministru la cabinetul ei, dar așa merita pentru crasa gafă făcută. Până și în armată, cel puțin în teorie, exista indicația să nu faci observații unui comandant în fața subordonaților. Doamna Ministru în încercarea de a arăta cât de intransigentă este ea cu abaterile, a comis o abatere și mai mare, pentru că în definitiv și ea, ca și doamna învățătoare au uitat de pedagogie și au reacționat emoțional. La fel a greșit și colega de la muncă, doamna Violeta, care a făcut public telefonul șefului Casei Naționale de Pensii, ca să îi arunce lumea în cap, când de fapt marile probleme privind pensiile, vin din proasta legislație și organizare făcute de guverne, inclusiv alegerea și numirea șefului CNP. Văzând scena cu doamna Monica, nu am putut să nu îmi amintesc de scena cu generalul Bălănescu, descrisă de Gheorghe Brăescu în schița ” Cele trei elemente” schiță care arată cât de… români am rămas după 100 de ani. Pentru savoarea ei și mai ales actualitatea ei, voi posta aici secvența descrisă de Brăescu privind inspecția făcută de un general, cdt de brigadă, la trupă, după introducerea unui noi stil de ”educațiune” în armată.
”Un răcnet, pornit din mii de piepturi încordate, cutremură văzduhul fărâmiţându-se în ecouri depărtate. Într’o linişte solemnă, turburată un moment de schelâiturile unui câine vagabond gonit cu pietre, generalul trecu prin faţa frontului, liniştit, măsurat, îndreaptă o curea, pune întrebări, face mici observaţii.
— „Cam vechi hainele*.
— „Domnule General…”
— „Nu te scuza… la ce?… Fac o constatare… Nu eşti d-ta vinovat… Atât ne dă ţara… Ce-mi arăţi, asta e principalul… Am venit să văd ce aţi învăţat, asta mă interesează”. Reţinut în zadar, smuncindu-se cu încăpăţânare furioasă, un om se repezi înainte şi raportă într’o linişte dureroasă:
— „Să trăiţi, don gheneral, mă bate”.
— „Cin’te bate ?
— „Toţi mă bate”
— „Aşa… frumos… foarte frumos, n’am ce zice.
— „Domnule General…”
— „Nu te scuza… ce companie?”
— „A patra”.
— „Cine comandă?”
— „Căpitanul Mihăescu. Eşi domnule !”
— „Aa! Tocmai d-ta?!.. Cu şcoală de războiu… nu m’aşteptam!”
— „Domnule General…”
— „Nu te scuza… Ştiu ce ai să-mi spui… Că-i ticălos”.
— „Nu…”
— „Nedisciplinat”
— „Nu”
— „Hoţ, dezertor…”
— „Nu, domnule general, dar nu pricepe nimic”.
— „Asta nu se poate’.
— „Domnule general, vă rog să credeţi…”
— „D-ta spui asta care ai şcoala de războiu?… Mă rog, ochi are?”
— „Are”.
— „Urechi are ?”
— „Are”.
— „Minte are?”
— „N’are”.
— „Are, căpitane, că altfel n’ar fi om… Astea sunt cele trei elemente cerute de pedagogia modernă. Ochi să vadă, urechi să audă, minte să priceapă. Trebue insă altceva, care cu regret constat, d-voastră vă lipseşte cu desăvârşire, domnilor : Răbdare, răbdare şi iar răbdare! Răbdare multă, răbdare mare !”
— „Domnule general, când e greu de cap…”
— „Ce Înseamnă greu de cap?… Ce vorbă e aia?…
— „Nu pricepe nimic”.
— „Da?!… Curios! Să vedem, să’ncercăm şi noi. Generalul rămase o clipă gânditor, cu capul în pământ, apoi îndreptându-se zise cu blândeţă:
Trei ”elemente”
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.