miercuri, 22 ianuarie 2020

Jocuri de putoare

Reformele lui… Cuza
Ultimele trei documente apărute pe paginile de socializare ale asociațiilor militarilor au dat aripi celor ce sperau și sper să se facă odată dreptate și în ceea ce privește drepturile militarilor și mă refer nu numai la drepturile de pensie și nu numai pensionarilor, ci și activilor, și familiilor militarilor activi, în rezervă sau decedați. Mă refer aici la planul de activități pe anul 2020, proiectul privind modificarea L223 inițiat de MApN condus de Ciucă și proiectul privind modificarea L 374 /2019 privind drepturile veteranilor.
Dacă adăugăm la acestea și recenta Hotărâre de guvern prin care se mărește diurna militarilor din teatrele de operații, se poate trage concluzia că totuși Ciucă a mișcat ceva și are cu adevărat bune intenții.
Și ca să fie tacâmul complet, să amintim că la ora aceasta este mare scandal pe intenția guvernului de a ELIMINA pensiile speciale, unde au inclus și pensiile polițiștilor și ale celorlalte categorii de civili care beneficiau inclusiv de prevederile L223, care este o lege a pensiilor militare dar, NU S-AU LEGAT, așa cum făceau de obicei politicienii, indiferent de culoarea politică, de pensiile MILITARILOR. Este pentru prima oară când cu adevărat militarii nu sunt afectați (direct) de intențiile politicienilor privind diminuarea/ blocarea, înghețarea, pensiilor speciale/militare. Acest fapt nu se datorează nici PNL, nici lui Orban, nici măcar lui Iohannis, ci lui Ciucă, care a ținut cu dinții de un lucru,  așa cum a promis și cum spuneam și eu încă dinainte de a o spune el, și anume că nu va semna și nu va accepta nici o lege care să lovească în militari. Vrem, nu vrem trebuie să admitem că până la această oră a reușit. Este adevărat, proiectul de lege privind pensiile a fost întârziat cel puțin o lună, de fabricant (și aici mă refer la DGFC) care a tot încercat să lungească boala și să amâne intrarea pe cursul legislativ, dar până la urmă, lovitura  a plecat. Ca o paranteză, se spune că proiectul a fost blocat pe undeva pe la MI care ar fi declarat că nu are fonduri pentru aplicarea primei măsuri, respectiv introducerea cuantumului de referință, dar, așa cum am mai spus, la ei nu este nevoie, pentru că pensiile lor nu vor crește prin aplicarea acelui cuantum pentru că la această oră, pensiile lor se află peste acel cuantum. În al doilea rând, dacă ținem cont de proiectul privind pensiile speciale unde sunt incluse și pensiile polițiștilor, nu văd CE ROST AR MAI AVEA TRECEREA PROIECTULUI SPRE AVIZARE pe la Interne, Justiție și Externe, atâta vreme cât acestea nu vor mai beneficia de pensii conform  L-223, așa cum cere proiectul cu scandal ? Rămâne de văzut dacă și care proiect va fi pus în aplicare primul. Dacă însă proiectul privind anularea pensiilor speciale va fi asumat și va intra primul în vigoare, atunci MApN își poate trimite spre aprobare proiectul la guvern.
În ceea ce privește proiectul de activități, așa cum am spus, deși intenția ministrului Ciucă a fost și de data asta bine direcționată, modul în care a fost conceput acel proiect, scopurile propuse ( de analizare a oportunității) ca și termenele neclare și la f…mă-sa cum spun militarii, ne arată intențiile celor care l-au redactat. Și drumul spre iad se spune că e pavat cu bune intenții. Iar legat de proiectul privind L223 acesta conține trei  capcane:
  1. La punctul 3(6) unde se spune că cuantumurile din anexa 2 se vor actualiza conform art 59 din legea 223  CU ADĂUGIRILE ULTERIOARE, adică OUG 59 și 114. Să îmi fie cu iertare dar prevederile acestor ordonanțe se bat cap în cap cu punctul 1(1) CARE PREVEDE O ALTĂ MODALITATE DE INDEXARE. Deci cum se va indexa, conform art 59 din ordonanțele 59 și 114, sau art 1 din noua ordonanță, căci dacă ordonanța 114 este și ea refăcută prin asumare sau HG și menține aspectele legate de pensiile militare, înseamnă că guvernul dă ordonanțe care se bat cap în cap.
  •  La punctul 3(7) care spune că Cuantumul de referință se actualizează anual  prin HG ceea ce înseamnă că dacă un guvern nu va emite HG, (cum s-a întâmplat și cu 153), o vom lua de mâner;
  • La punctul 6(2) care spune că PROCEDURA DE RECALCULARE 1 (cel care prevede recalcularea începând cu 2022)ȘI TERMENUL DE EMITERE vor fi stabilite PRIN ORDIN COMUN AL ministerelor, ordin care se va emite… până în 2021, adică când Ciucă va fi –probabil amintire. Astfel, gulerele albe și-au luat măsuri ca această ordonanță impusă de Ciucă să ăți facă efecte când vor dori viitorii guvernanți.
DACĂ NU SE UMBLĂ LA ACESTE PREVEDERI, CARE FAC DIN ORDONANȚĂ UN DOCUMENT DE VALOAREA PROIECTULUI DE ACTIVITĂȚI CARE ANALIZEAZĂ OPORTUNITĂȚI, NE BUCURĂM DEGEABA.
MAI încotro?
Se pune problema ce poziție trebuie să adopte militarii, legat de intenția guvernului de a scoate polițiștii din L 223, PRIN PROIECTELE DE ANULARE A PENSIILOR SPECIALE, RESPECTIV  Plx 166  inițiat  de USR respectiv Plx – 292  inițiat de PNL ?  Trebuie menționat că ambele variante, așa cum sunt inițiate, propun eliminarea pensiilor polițiștilor, ca pensii militare. În proiectul USR, este art VII care modifică art 30 din L 223, astfel încât pensia și a militarilor va fi raportată la ultima lună de serviciu, nu ca acuma din media a șase luni din ultimii 5 ani. În proiectul PNL sunt mai multe articole care se modifică din L223, dar trebuie menționat că NICI UNUL DIN PROIECTE NU ARE ÎN VEDERE TOATE ARTICOLELE CARE TREBUIE MODIFICATE SAU ANULATE, DACĂ SE URMĂREȘTE CU ADEVĂRAT ACEST LUCRU, ambele proiecte sunt făcute după modelul planului Toma. Dar să mergem mai departe. Cum trebuie să se raporteze militarii față de scoaterea polițiștilor din L 223? Au sau nu aceștia dreptul la pensii militare ?
Ei, aici părerile vor fi împărțite. Trebuie ținut cont de următoarele aspecte:
  1. Polițiștii și militarii au fost cam întotdeauna în aceeași oală;
  2. Sindicatele polițiștilor au fost singurele puncte de sprijin ale militarilor în rezolvarea problemelor (e adevărat, de interes comun) introduse de legislativ și executiv și trebuie să admitem că noi nu avem un Surugiu, un ”Diamant” sau un Coarnă care să se zbată cu profesionalism, corectitudine și succes pentru drepturile noastre. Noi avem Bălă-ciri. Noroc că au fost aspecte în care erau atinși și polițiștii, altfel eram mult mai rău decât suntem acum;
  3. Și polițiștii (cel puțin unii din ei), ca și militarii, acționează în situații de conflict, sunt purtători de armament, pot face uz de armă în condițiile legii, își pun viața în condiții de  pericol și risc ridicat, viața le este amenințară cu adevărat, la orice oră. Pe ei, ca și pe militari, nu îi protejează nimeni, cum îi protejează pe magistrați, pe politicieni, și ceilalți”speciali”, de multe ori, nici legea.
  4. Și polițiștii, ca și militarii pot fi ridicați noaptea din pat (de șefi, nu de DNA), ca să meargă la muncă (nu la portocale) la orice oră, deși există diferența că, cel puțin teoretic, polițiștii sunt plătiți pentru orele suplimentare, dar militarii canci.
Pe de altă parte, polițiștii sunt totuși … civili, nu mai sunt considerați și nici ei nu vor să mai fie considerați militari, pentru că și-ar pierde drepturile pe care le au ca civili cu statut ”special”, adică, dreptul de :
  • A se organiza în  sindicate
  • A protesta împotriva unor măsuri privind drepturile lor
  • A lucra muncă normată
  • A fi plătiți suplimentar pentru muncă suplimentară
  • A negocia contractul colectiv de muncă
  • A se putea amesteca în ”susținerea” diferitelor partide sau ”mișcări” , mai mult sau mai puțin mascat, prin asociații, convenții și înțelegeri marca Oprea.
Sarcină grea pentru militari, chiar dacă oricum nu ei vor decide. Aici intervine ”dibăcia”, interesele și relațiile liderilor asociațiilor militarilor, cu cei ai sindicatelor polițiștilor.
Oricum, clasa politică lucrează la două capete, sau mai multe, și în mod parșiv. Mai întâi au anunțat restructurarea MAI, la indicațiile sau ordinele lui Iohannis. Sindicatele din poliție au luat foc, că se urmărește federalizarea României și se mărește aria de acțiune a unei structuri, se cheltuiesc bani cu noile structuri administrative, că sunt în contradicție cu însăși Constituția, ceea ce e adevărat. Văzând că nu merge, politicul a mărit pisica. A adus în țarc altă pisică, pe cea privind anularea pensiilor”speciale” ale polițiștilor pe motiv că nefiind militari, nu se pot numi pensii militare. Juridic corect. Ce vor face acum polițiștii ? Greve, ca judecătorii? NU AU VOIE. Își vor neglija atribuțiunile? Nu pot fără a intra sub incidența legii. Care ar fi urmarea? O NEGOCIEREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. O negociere din care polițiștii vor rămâne cu pensiile în baza legii 223,dar vor achiesa la re(de)structurarea MAI. Probabil. Căile Domnului sunt.. îmbârligate rău.
Soarta guvernului
Că PNL a realizat că nu poate face nimic nici pentru români nici pentru ei, (ceea ce era previzibil de altfel) în această guvernare de avarie, este evident. La fel de evident este și faptul că habar nu au ce să facă. Ei practic nici nu voiau să ia guvernarea acum, ei ar fi așteptat perimarea până la 80% a PSD și ar fi ieșit pe cal alb la alegerile din primăvara-toamna asta, ca salvatori ai României. Din nefericire pentru ei, nu ei au decis, ci Iohannis, care îmbătat de rezultatele de la prezidențiale, la fel ca USR de cele de la europene, a făcut aceeași greșeală, adică a emis pretenții ”pe de 3”, cum se spune la poker, cerând căderea guvernului PSD. A crezut Iohannis că Sică are oameni suficient de bine pregătiți să guverneze, dar nu a știut că pistolul este la fel ca turcul, sau nu l-a interesat. El a crezut că e simplu, el ordonă, Sică execută și totul e ok. Dar ce să execute Sică, atâta vreme cât nu are instrumente ? Iohannis l-a pus să conducă un autovehicul care purta denumirea de mașină, dar nu avea baterie, volan, roți, frână, benzină, avea doar direcția blocată pe ”alegeri” și atât. Așa voia Iohannis să conducă guvernul și România. Iaca nu s-a putut și atunci a decis să facă orice posibil să îi dea jos de la volan pe peneliști și să îi urce un pic pe pesediști, dar cu direcția blocată. Uite însă că pesediștii nu vor, oricum sunt și ei în căutarea unui șofer, dar ce să conducă, o drezină? Mașina lui Iohannis este de fapt o drezină, pentru că în afară de șinele pe care merge, nu are nimic. Și apoi, să fim serioși, ca să faci să meargă o drezină, trebuie să ai forță, măcar forță, dar ce să facă Sică și Câțu, cum să facă ei să meargă dispozitivul acela primitiv cu viteza unui tren de mare viteză?
Văzând deci că pretențiile lui nu bat cu realitatea câmpului de luptă, Iohannis a cârmit spre .. schimbarea guvernului, dar cum să facă să nu îl arate lumea cu degetul că și-a dărâmat propriul guvern ca Dragnea? Cum Sică a refuzat (e adevărat, pe un ton plângăcios) să se demită singur, s-au gândit ei să facă orice încât să forțeze o moțiune de cenzură din partea PSD și atunci dă-i cu asumări de răspunderi și Ordonanțe care mai de care mai neconstituționale, doar-doar or reuși să îi facă pe pesediști să ceară demiterea guvernului și să forțeze, fără să se facă ei de râs, alegeri anticipate. Auziți pe ce se bazează ei: „Ne bazăm pe faptul că ceea ce pregătim îi va băga în corzi pe PSD-iști. Nu vor putea face altceva decât să depună moțiune de cenzură”. Asta e ROMÂNIA, țara tuturor imposibilităților. Această frază ar trebui să intre în cartea istoriei replicilor sau strategiilor politice ale lumii. Deci după ce timp de 3 ani ne-au umplut capul cu toxicitatea guvernelor PSD, cu necesitatea dărâmării ”ciumei” roșii de la guvernare, cu nevoia de a lua puterea, PNL și Iohannis ajung la concluzia că singura soluție este o moțiune de cenzură împotriva propriului lor guvern, pentru că EI NU SUNT ÎN STARE SĂ ÎȘI DEA JOS NICI PROPRIUL GUVERN, GUVERN DE IMPOTENȚI. Iar românii acestă mare de adormiți, nu numai că nu reacționează, dar mai și aplaudă.
Atac la general
Bun, să admitem că asta ar fi soluția, moțiune de cenzură și forțarea anticipatelor. Cum să se ajungă la ele? Condițiile legale sunt clare, cade guvernul prin moțiune, se depun două propuneri, Parlamentul le refuză și gata anticipatele. Nu e chiar așa ușor. Se pune întrebarea dacă se va ajunge la căderea guvernului, apoi ce guverne să fie refuzate? Să presupunem că se rezolvă căderea guvernului Orban. Președintele face consultări și… un partid pretinde că are majoritate și propune un prim ministru. Cine să fie ăla ?
Ia să vedem, ce avem noi aici? Cine să fie găina aruncată în cușca vulpii, adică la sacrificiu, pentru că este clar că cel care va fi propus, va fi propus ca să poată fi refuzat, știind că de fapt nu i se încredințează sarcina formării unui guvern ci a respingerii unui guvern? Vă rog să nominalizați un politician, din orice partid, care ar accepta această sarcină, de găină sacrificată, de dragul sarcinilor de partid și de stat, cu riscul de a fi bătaia de joc a tuturor politicienilor dar și românilor care mai au cap și realizează ridicolul situației. Vă spun eu, NU EXISTĂ. Și atunci cine să fie propus?  Aici răspunsul este…. Incredibil, se pare că s-a găsit OMUL, CHIAR DACĂ EL NU A FOST ÎNTREBAT DACĂ ACCEPTĂ.
O propunere de … NEACCEPTAT
De ceva timp pe ici pe colo, chiar și la unele posturi tv s-a lansat ideea că dacă va cădea guvernul, cel mai bun pentru a fi numit ar fi…. nimeni altul decât Ionel Nicolae Ciucă. Bineînțeles că nu l-a consultat nimeni, dar să nu uităm că și nominalizarea pentru funcția de ministru la apărare, a venit tot așa, înainte ca el să fie consultat. Atunci a acceptat, onorat de propunerea președintelui și … dorind să facă ceea ce nu a putut face ca șef SMAp. Și a început să facă ceva, așa cum am spus la început. Iată că acuma se vehiculează numele lui va variantă de prim ministru în caz de dărâmarea guvernului Sică Mandolină. Mulți ar sări să spună că e cel mai potrivit, că e militar, că nu e totuși angajat politic, că nu e mânjit, că …
Jocuri de putoare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.