luni, 10 decembrie 2018

Două avioane militare americane….

Două avioane de militare, un F18 și un C-130 care îl alimenta s-au acroșat și s-au prăbușit în timpul unei operațiuni de alimentare în zbor în apropierea coastelor japoneze în sud vestul insulei Shikoku, Capul Muroto. Conform oficialilor americani, accidentul a avut loc  la 320 km de coastă, dar surse japoneze dau ca loc al prăbușirii, o zonă la numai 100 km de coasta insulei. Din cei 7 membri ai echipajelor  celor două avioane, doi ai F-18 și 5 ai C-130, doar unul a fost găsit de către echipele de căutare salvare  japoneze,  un membru al F-18 , în stare stabilă, pentru ceilalți căutările continuă. Pilotul salvat a fost transportat în spitalul bazei Iwakuni .
Incidentul este ultimul dintr-o serie de incidente ale forțelor maritime și aeriene americane. Luna trecută, un F18-Hornet , aparținând portavionului Ronald Reagan s-a prăbușit în sudul insulei Okinawa, piloții reușind să se salveze. La mijlocul lui octombrie, un MH-60 Seahawk  aparținând aceluiași portavion s-a prăbușit  în Marea Filipinelor, rănind mai mulți marinari.
Deci se poate spune că forțele armate americane sunt foarte eficiente, creează pagube și trupelor proprii, nu numai inamicului,   sau,  în caz că nu reușesc să provoace daune inamicului măcar forțelor proprii sau prietene.  Mare atenție mare, se aude că SUA  a notificat Turcia privind intenția de a trimite în Marea Neagră un vas de război fiind îngrijorate de conflictul ruso-ucrainian. Unde credeți că va adăsta dacă Turcia ( încălcând tratatul de la Montreux) va lăsa nava americană să străbată Bosforul? Bineînțeles că în porturile și apele teritoriale ale României, stat condus de vasali  care nu au  nimic de obiectat. Ce conține în fapt Tratatul? Tratatul dă Turciei drept de control total asupra strâmtorilor Bosfor și Dardanele și reglementează accesul navelor prin strâmtori. Astfel,  în cazul statelor non-riverane, în ceea ce privește navele militare, nu pot intra în Strâmtori decât nave de linie uşoare, nave mici de luptă şi nave auxiliare, ceea ce exclude navigaţia pentru nave de linie, cele cu un tonaj de peste 10.000 t şi a celor care au un cel puţin un tun cu calibrul superior a 203 mm, precum şi a port-avioanelor şi submarinelor. Cu alte cuvinte navele de genul celei pe care SUA vrea să o trimită nu au dreptul să treacă, iar cele mai mici nu au dreptul să staționeze pe perioade mai mari. Deci Turcia va arbitra aceste situații. Din această cauză SUA au fost indulgente față de politica lui Erdogan iar Turcia și-a permis chiar să amenințe  cu evacuarea bazei militare de la Incirlik, când SUA nu au vrut să îl extrădeze pe Sorosul musulman, iar lumea vorbea că lovitura de stat împotriva liderului turc ar fi plecat de acolo.   Stau și mă gândesc dacă nu cumva, în cazul unui refuz al Turciei de a da verde portavioanelor SUA sau altor nave mai … grele, ne-am putea trezi că primim ”cadou” sau chiar cumpărăm cu câteva miliarde cine știe ce portavionel second-hand ”pentru probe” și astfel, acesta va putea intra, aparținând unui stat riveran. Printr-o astfel de inginerie americanii își vor atinge scopul, iar noi fundul,  adică ne putem” kiss  poponeața de good-bye”.
Aud pe la unele canale de televiziune cum canaliști de marcă, ieșiți de pe băncile școlilor de securitate mai vechi sau mai noi se vaietă că Europa nu se implică și ne-a întors spatele, lăsându-ne în bătaia viscolului siberian. Păi cine ne-a pus să lăsăm ușile deschise ? Îmi amintesc cât de repede ieșeau unii pe aceleași canale să solicite sancțiuni împotriva viscolului sau ”protecție și scuturi” împotriva unor ipotetice amenințări fără a lua în calcul că instalarea acestor sisteme –care între noi fie vorba sunt apă de ploaie, mai mult întărâtă decât apără- va atrage după sine viscolul. Nici acum, după ce s-au convins că scutul de la Deveselu nu ne apără de nimic, avioanele F16 nu se ridică de la sol iarna, iar Sistemele Patriot pe care le vom cumpăra de la israelieni sunt deja confirmate ca ineficiente, ai noștri  guvernanți nu se lasă de prostii și după ce au obținut” supremația aeriană” vor să o declare și pe cea navală. Să te ții declarații belicoase de acum încolo.
Vă mai amintiți momentul 2002 când România s-a autoinvitat în conflictul din Afganistan ? Vă mai amintiți de ce a fost nevoie de acest gest? Pentru cei care au uitat, reamintesc eu. În vara lui 2002 baza canadiană din Kandahar a fost lovită de niște rachete care s-au dovedit a fi prietene adică ale trupelor americane,  drept pentru care Canada a decis să își retragă trupele din calea ”loviturilor chirurgicale” ale SUA. Cine l-a luat locul canadienilor? Românii, pentru  că pe ei nu îi interesează dacă le dau în cap  inamicii sau dușmanii , câtă vreme primesc niște decorații și grade.
Ei bine, ”înfierea” navei americane,  pe lângă faptul că va fi privită ca o provocare și o amenințare la adresa tuturor celor din zonă(inclusiv Turcia),  reprezenta un factor  și pentru forțele aliate, poate chiar mai mare decât amenințarea rusă care va crește exponențial prin simpla prezență sau acceptare a navelor militare americane în zonă. Acest lucru nu este văzut luat  în calcul, analizat sau amintit de canaliștii geo-politico-strategici români. Punem pariu că România va cere oficial să îi fie apărate interesele și… rațele din Marea Neagră care înoată pe lângă instalațiile de foraj ?
Două avioane militare americane……
https://news.yahoo.com/2-us-warplanes-crash-off-japan-coast-rescue-235818896.html?.tsrc=daily_mail&uh_test=2_12



Două avioane militare americane….

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care posteaza comentarii sunt raspunzatori pentru comentariile pe care le fac.