Două avioane de militare, un F18 și un C-130 care îl alimenta s-au
acroșat și s-au prăbușit în timpul unei operațiuni de alimentare în zbor
în apropierea coastelor japoneze în sud vestul insulei Shikoku, Capul
Muroto. Conform oficialilor americani, accidentul a avut loc la 320 km
de coastă, dar surse japoneze dau ca loc al prăbușirii, o zonă la numai
100 km de coasta insulei. Din cei 7 membri ai echipajelor celor două
avioane, doi ai F-18 și 5 ai C-130, doar unul a fost găsit de către
echipele de căutare salvare japoneze, un membru al F-18 , în stare
stabilă, pentru ceilalți căutările continuă. Pilotul salvat a fost
transportat în spitalul bazei Iwakuni .
Incidentul este ultimul dintr-o serie de incidente ale forțelor
maritime și aeriene americane. Luna trecută, un F18-Hornet , aparținând
portavionului Ronald Reagan s-a prăbușit în sudul insulei Okinawa,
piloții reușind să se salveze. La mijlocul lui octombrie, un MH-60
Seahawk aparținând aceluiași portavion s-a prăbușit în Marea
Filipinelor, rănind mai mulți marinari.
Deci se poate spune că forțele armate americane sunt foarte
eficiente, creează pagube și trupelor proprii, nu numai inamicului,
sau, în caz că nu reușesc să provoace daune inamicului măcar forțelor
proprii sau prietene. Mare atenție mare, se aude că SUA a notificat
Turcia privind intenția de a trimite în Marea Neagră un vas de război
fiind îngrijorate de conflictul ruso-ucrainian. Unde credeți că va
adăsta dacă Turcia ( încălcând tratatul de la Montreux) va lăsa nava
americană să străbată Bosforul? Bineînțeles că în porturile și apele
teritoriale ale României, stat condus de vasali care nu au nimic de
obiectat. Ce conține în fapt Tratatul? Tratatul dă Turciei drept de
control total asupra strâmtorilor Bosfor și Dardanele și reglementează
accesul navelor prin strâmtori. Astfel, în cazul statelor non-riverane,
în ceea ce privește navele militare, nu pot intra în Strâmtori decât
nave de linie uşoare, nave mici de luptă şi nave auxiliare, ceea ce
exclude navigaţia pentru nave de linie, cele cu un tonaj de peste 10.000
t şi a celor care au un cel puţin un tun cu calibrul superior a 203 mm,
precum şi a port-avioanelor şi submarinelor. Cu alte cuvinte navele de
genul celei pe care SUA vrea să o trimită nu au dreptul să treacă, iar
cele mai mici nu au dreptul să staționeze pe perioade mai mari. Deci
Turcia va arbitra aceste situații. Din această cauză SUA au fost
indulgente față de politica lui Erdogan iar Turcia și-a permis chiar să
amenințe cu evacuarea bazei militare de la Incirlik, când SUA nu au
vrut să îl extrădeze pe Sorosul musulman, iar lumea vorbea că lovitura
de stat împotriva liderului turc ar fi plecat de acolo. Stau și mă
gândesc dacă nu cumva, în cazul unui refuz al Turciei de a da verde
portavioanelor SUA sau altor nave mai … grele, ne-am putea trezi că
primim ”cadou” sau chiar cumpărăm cu câteva miliarde cine știe ce
portavionel second-hand ”pentru probe” și astfel, acesta va putea intra,
aparținând unui stat riveran. Printr-o astfel de inginerie americanii
își vor atinge scopul, iar noi fundul, adică ne putem” kiss poponeața
de good-bye”.
Aud pe la unele canale de televiziune cum canaliști de marcă, ieșiți
de pe băncile școlilor de securitate mai vechi sau mai noi se vaietă că
Europa nu se implică și ne-a întors spatele, lăsându-ne în bătaia
viscolului siberian. Păi cine ne-a pus să lăsăm ușile deschise ? Îmi
amintesc cât de repede ieșeau unii pe aceleași canale să solicite
sancțiuni împotriva viscolului sau ”protecție și scuturi” împotriva unor
ipotetice amenințări fără a lua în calcul că instalarea acestor sisteme
–care între noi fie vorba sunt apă de ploaie, mai mult întărâtă decât
apără- va atrage după sine viscolul. Nici acum, după ce s-au convins că
scutul de la Deveselu nu ne apără de nimic, avioanele F16 nu se ridică
de la sol iarna, iar Sistemele Patriot pe care le vom cumpăra de la
israelieni sunt deja confirmate ca ineficiente, ai noștri guvernanți nu
se lasă de prostii și după ce au obținut” supremația aeriană” vor să o
declare și pe cea navală. Să te ții declarații belicoase de acum încolo.
Vă mai amintiți momentul 2002 când România s-a autoinvitat în
conflictul din Afganistan ? Vă mai amintiți de ce a fost nevoie de acest
gest? Pentru cei care au uitat, reamintesc eu. În vara lui 2002 baza
canadiană din Kandahar a fost lovită de niște rachete care s-au dovedit a
fi prietene adică ale trupelor americane, drept pentru care Canada a
decis să își retragă trupele din calea ”loviturilor chirurgicale” ale
SUA. Cine l-a luat locul canadienilor? Românii, pentru că pe ei nu îi
interesează dacă le dau în cap inamicii sau dușmanii , câtă vreme
primesc niște decorații și grade.
Ei bine, ”înfierea” navei americane, pe lângă faptul că va fi
privită ca o provocare și o amenințare la adresa tuturor celor din
zonă(inclusiv Turcia), reprezenta un factor și pentru forțele aliate,
poate chiar mai mare decât amenințarea rusă care va crește exponențial
prin simpla prezență sau acceptare a navelor militare americane în zonă.
Acest lucru nu este văzut luat în calcul, analizat sau amintit de
canaliștii geo-politico-strategici români. Punem pariu că România va
cere oficial să îi fie apărate interesele și… rațele din Marea Neagră
care înoată pe lângă instalațiile de foraj ?
Două avioane militare americane……
https://news.yahoo.com/2-us-warplanes-crash-off-japan-coast-rescue-235818896.html?.tsrc=daily_mail&uh_test=2_12
Două avioane militare americane….
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.