sâmbătă, 14 aprilie 2018

Răspunsul complet al CPS la solicitarea mea


Așa cum am prezentat în articolul ”CPS a MApN despre situația actualizării pensiilor și recalculare”, am pus o serie de întrebări Casei de Pensii Sectoriale a MApN, întrebări, la care –așa cum mi s-a spus- nu s-a putut răspunde complet datorită scurtului timp în care au fost obligați să răspundă, în conformitate cu prevederile art 7 din L-544/2001.
Consecvent și perseverent am insistat și am solicitat să primesc totuși răspunsul complet în termenul maxim prevăzut  de lege și am primit asigurări că voi primi răspunsul complet în termenul legal. Am admis ca totuși în situația în care ar lua prea mult timp întocmirea unei  situații complete cu datele privind actualizarea, să mi se spună măcar procentual, per total, cu cât au crescut pensiile celor 100 de persoane, adică 0,4 % din totalul celor cărora li se actualizaseră pensiile. Am insistat, așa cum spuneam și în articolul anterior, să mi se spună la punctul 2  ce soluție a fost adoptată pentru rezolvarea situației celor cărora nu li s-au recalculate pensiile și dacă până la 30.06.2018 acestea vor fi soluționate.   Am primit răspuns și la această întrebare.
Iată însă răspunsul primit astăzi de la CPS a MApN

Nu știu cum or fi alții, -vorba lui Creangă- dar eu până acuma  am primit răspunsuri de la toate instituțiile cărora le-am trimis cereri solicitând diferite informații și nu sunt nici general, nici președinte de asociație, nu sunt invitat la tv, nici nu mă dau cap în cap zilnic pe la ușile nu știu cui pentru a propune soluții privind reorganizarea rezervei. Probabil am eu o figură mai fioroasă și sperii lumea, sau cine știe. Așa  că reînnoiesc oferta către șefii de asociații nebăgați în seamă de diferite structuri cărora le-au cerut informații, oferindu-mi disponibilitatea de a solicita eu, pro bono  necesarul de informații pentru cei care doresc să obțină informații de interes general, privind drepturile plătitorilor de cotizații.
Mergând acuma concret la răspunsuri, pe scurt și concret, la întrebarea 1  se constată că domnii din conducerea CPS a MApN își menține punctul de vedere privind corectitudinea sau temeinicia emiterii deciziilor de indexare/actualizare. Și eu îmi mențin punctul de vedere susținând că nu ar trebui emise decizii pentru că :
1.       Încalcă prevederile Ordinului M25/ 2015, anexa 2 art 1;
2.       Se bate cap în cap cu comunicatul MAI, comunicat  prezentat de mine în articolul ”Casele de pensii ale MApN și MAI se dau cap în cap”.
Ce este interesant este că în Anexa 2  a Ordinului M25/2016,  care ar trebui să reglementeze secțiunea a 4-a din L-223 care face trimitere la indexarea și actualizarea pensiilor, are doar două articole din care doar unul dace referire la ”actualizarea” pensiilor, dar de fapt vorbește despre indexarea în baza inflației. Așadar în ordinul ministrului datat februarie 2016 este scos din discuție aspectul indexării pensiilor în baza creșterii salariului mediu, AȘA CUM PREVEDEA DE FAPT LEGEA 223 LA ORA EMITERII ORDINULUI, DAR ÎN CONCORDANȚĂ CU PREVEDERILE ART. 59 MODIFICAT DE ORDONANȚA 59 ÎN AUGUST 2017 DECI 15 LUNI MAI TÂRZIU. Realizați minunăția? Ordinul M25 /2016  cuprinde de fapt instrucțiuni de aplicare a legii 223 CU COMPLETĂRILE ȘI MODIFICĂRILE ULTERIOARE APARIȚIEI ORDINULUI. Nu că e tare ?  Oare cine o fi clarvăzătorul care în 2016 a prevăzut că art 59 din legea 223  va fi modificat de ordonanța 59  peste 15 luni și va scoate indexarea atât ca definiție, cât și ca procedură? Oricine ar fi fost, de vreme ce ordinul M25 /2016 este emis de specialiști din MApN și celelalte ministere, ESTE CLAR CĂ CEL PUȚIN DIRECȚIA FINANCIAR CONTABILĂ A MApN, cea care a lucrat la emiterea acestui ordin, CUNOȘTEA ȘI A AVIZAT ELIMINAREA INDEXĂRII PENSIILOR MILITARE ATÂT CA TERMINOLOGIE CÂT ȘI CA OPERAȚIUNE, PENTRU CA ORDINUL M-25 NU CUPRINDE NICI O REFERIRE LA PROCESUL DE INDEXARE CARE LA ACEA DATĂ ERA PREVĂZUT ÎN LEGE.
Să mai spună acum domnii generali că nu au date cu care să meargă la discuții cu reprezentanții ministerului și că au nevoie de timp pentru a se documenta și pentru simulări.
Apropo de simulări,  la punctul 2 am primit răspuns și privind  impactul financiar al actualizării pensiilor pe baza creșterii soldelor. În primul răspuns mi s-a spus că doar 100 de pensii au crescut, din cele peste 25000 calculate. Acum mi s-a răspuns că această creștere a fost per total, de circa 7%. Unde ești doamna Olguța, care spuneai că în câțiva ani pensiile vor crește cu 200% dacă la o creștere de 15% a soldelor, doar 0,4% din pensii au crescut și și acelea cu cel mult 7%? Dar domnul Fifor cu cele 11 miliarde ale sale unde e? Dar domnul Jianu, cel care era în sală atunci când domnul Fifor pronunța cifra aceea fantasmagorică, de ce nu i-a spus că a fost mințit? Nu cumva cel care ”îl mințise” era și el în sală? Ce răspund acum acești domni și doamne, cu ce își mai justifică modificarea legii 223 prin ordonanța 59?
Domnilor generali, colonei și alți gradați auto-aleși în fruntea asociațiilor și sindicatelor militare, apărători ai patriei, când mai mergeți la întâlniri cu diferiți reprezentanți ai structurilor de partid și de stat, luați aceste date obținute de mine de la CPS, nu mai cereți simulări și întrebați ferm, fără țipete (că știu că nu vă stă în caracter, la ședințele de partid  sau UTC nu se ridica tonul în fața șefilor), întrebați deci ferm, direct și fără teamă, PE CE SE MAI BAZEAZĂ TEAMA  conducerii de partid și de stat în ceea ce privește actualizarea pensiilor militarilor conform L-223, NEMODIFICATĂ, atâta vreme cât datele ”simulacrului” de actualizare pus în practică la 1 Ianuarie 2018 arată că toate temerile și datele avansate de Olguța și Mihai Fifor au fost manipulări ordinare ? Și mai întrebați-l pe domnul șef al Direcției Financiar Contabilă de unde a știut în februarie 2016 că ordonanța din august 2017 va anula indexarea pensiilor încât această operațiune financiar –fiscală nu a fost cuprinsă în Ordinul M25/2016? Sau a fost din prostie? Aoleo?
Să mai aud acuma pe cineva că nu are gloanțe.
În ceea ce privește punctul 3, aici , așa cum am mai spus, CPS are dreptate, a fost o greșeală a mea pe care am recunoscut-o, cerându-mi scuze atât față de cei de la CPS cât și față de cei care mi-au citit articolul respectiv. Sper să nu mai repet greșeala.
Alo, enfants de la Patriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie…..

Răspunsul complet al CPS la solicitarea mea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.