miercuri, 18 aprilie 2018

OUG 59 se întoarce împotriva Olguței Vasilescu


Lia Olguța Vasilescu, cunoscută și drept…nu mai spun cum, întinerește pe zi ce trece. Nu știu dacă i se trage de la sughiț sau de la ceva cosmeticale secrete trimise de blonda din Costa Rica, dar a ajuns la vârsta întrebărilor. Cred că totuși mai corect ar fi să spun vremea întrebărilor.
După ce  timp de aproape un an de zile, din primăvara până în toamna lui 2017, cunoscuta Olguța Vasilescu a făcut spume la gură vorbind despre pensiile militare de stat  pe care le considera pensii speciale și asmuțea, prin canalele și canalizările tv obediente împotriva militarilor și a Legii 223, culminând cu emiterea Ordonanței 59, a venit timpul să și răspundă pentru vorbele și faptele sale.
Am scris și descris pe larg și la concret, cu literă și articole de lege ce „greșeli” a făcut doamna ministru și ce riscă prin emiterea acelei ordonanțe, mai concret a părții care privește pensiile militare, nu le mai repet acuma. După emiterea ordonanței, deci după ce și-a atins scopul, dar poate și realizând că a depășit măsura, din toamnă, doamna Vasilescu a refuzat să mai comenteze  problema pensiilor militare declarând că nu e treaba ei, să fie întrebat ministrul apărării, căci pensiile militare nu intra în jurisdicția ministerului muncii. Ciudat, dar din Mai 2017 până în August, nu putea nimeni să vorbească despre ele fără să îi ceară avizul. Brusc, după luna August a declarat Silentio Stampa, realizând că se îngroașă gluma.
Între timp au mai încercat câțiva să o tragă de poale, dar așa, la mod declarativ, chiar dacă s-au lăudat că au deschis acțiune în instanță nu mai dezvolt șansele de reușită sunt aproape de zero.
Luni, 16.04.2018 doamna Vasilescu a avut zi plină. Pe lângă activitatea zilnică la minister, sau partid, a mai avut două sesiuni de răspunsuri la întrebări, una la Parchetul General, alta la Camera deputaților.  La  prima  s-a dus, dar nu a spus ce a spus, nici măcar de ce a fost chemată, semn că nu i-a picat bine,  la alta nu a participat, și nici nu a răspuns, semn că i-a rămas în gât.  Este vorba de o interpelare,  în plenul Camerei Deputaților, în sesiunea de după amiază, unde  deputatul Dumitru Lupescu, colonel în rezervă, a dat citire unei interpelări care fusese  depusă cu două săptămâni înainte dar datorită schimbării programului, a tot fost amânată citirea ei  sau cine știe, a fost poate o strategie a secretariatului pentru a-i da timp doamnei să se pregătească. Interpelarea se adresa bineînțeles,  doamnei Olguța Vasilescu, având ca subiect Ordonanța 59 și prigoana declanșată de aceasta împotriva militarilor. În  interpelarea, intitulată ”Cu ce v-a greșit armata doamnă ministru Olguța Vasilescu?” domnul colonel Lupescu adresează doamnei menționate mai sus,  o serie de întrebări privind jihadul dezlănțuit de aceasta împotriva militarilor,  mergând până la efectele devastatoare în ceea ce privește conducerea armatei prin ceea ce chiar prim ministrul Tudose numea ”hemoragia” provocată sistemului național de apărare  de doamna ministru când a anunțat că cei care vor să iasă la pensie, să iasă până în septembrie când intră în vigoare ordonanța. Aceste vorbe și efectele lor, ca și alte declarații și fapte ale doamnei ministru sunt cuprinse în această interpelare la care doamna Olguța Vasilescu este puțin obligată de regulamentul Camerei deputaților să dea răspuns, căci dacă la întrebările ziariștilor, ale liderilor de sindicat și asociații poate răspunde sau nu, sau poate răspunde la mișto, interpelările în Parlament au alt regim, legea o obligă să răspundă, iar răspunsul se constituie în document oficial cu răspundere penală. Iată de ce este importantă această interpelare, mult mai importantă decât o declarație politică, o scrisoare deschisă, avertisment sau mai știu eu ce formă de protest.  Iată ce conține această interpelare:
”Parlamentul României
Camera Deputaţilor

Interpelare
Către:             Doamna Lia Olguţa Vasilescu
Ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale
De la:              Dumitru Lupescu
Deputat USR in Circumscriptia Electorală nr. 16 Dâmboviţa
Obiectul interpelării:    ”Cu ce v-a greșit armata doamnă ministru Lia Olguţa Vasilescu ?”
     Stimată doamnă ministru,
S-a observat în ultimul an o preocupare constantă manifestată față de ”pensiile speciale”, preocupare motivată de dumneavoastră prin așa zisa grijă față de ”inechitățile” sociale și ”injustele” pensii nesimțite. Pensii introduse în 2015 clamând că reparați o nedreptate.
De fapt, ca să fim cât mai corecți, dumneavoastră, prin Ordonanța 59/2017 ați declanșat războiul  legislativ și mediatic împotriva pensiilor militare de stat, pe care le-ați denumit (cu de la sine putere) ”pensii speciale”, dar ați lăsat neatinse adevăratele pensii speciale, cele ale magistraților, aleșilor și altor categorii favorizate care ar fi trebuit să facă obiectul OUG 59.
Având în vedere acest aspect, în numele militarilor în rezervă vă adresez următoarele întrebări la care și ei și eu așteptăm răspunsuri clare și la obiect:

  1. Cine a fost structura/ministerul/persoana cu funcţie de răspundere care a introdus în legea salarizării unitare fostul articol 40 care prevedea suspendarea actualizării pensiilor militarilor? În ce bază au fost introduse prevederi privind pensiile militare, într-o lege privind salarizarea?
  2. Vă rog să imi aduceţi la cunoştinţă atât cine a fost inițatorul art. VII din OUG 59/2017 (nume, prenume și funcție), cât şi documentul inițiatorului cu avizele primite. Astfel, răspunsul dat de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale unei cereri de informaţii depuse la minister de către domnul general  în retragere Gropan Nicolae, în data de 11.04.2017, specifica faptul că “Începând cu data de 1 Ianuarie 2016, pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special au devenit pensii militare de stat şi au ieşit din cadrul sistemului unitar al pensiilor publice, fiind incluse în SISTEMUL PENSIILOR MILITARE DE STAT. Totodată Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale nu a fost iniţiatorul niciunui demers cu privire la modificarea şi completarea Legii 223/2015 privind pensiile militare de stat.”

  1. Dacă cele afirmate în răspunsul de la punctul 2 al prezentei interpelări erau adevărate, de ce pe data de 30 Iunie 2017 aţi declarat:  ”Avem de gând să dăm o ordonanţă chiar săptămâna următoare, noi am lucrat la ea. Prin această ordonanţă, noi ne-am stabilit câteva principii. În primul rând, nu scădem nicio pensie aflată în plată.Pentru a nu se spune că nu a existat predictibilitate, că ne-am bătut joc de oameni, ne-am hotărât ca termenul de intrare în vigoare să fie undeva la 15 septembrie. Adică cei care vor să iasă, vor putea să o facă de mâine până la 15 septembrie. Trebuie să știe că nu li se mai actualizează pensiile în funcţie de salariile celor care sunt în activitate, ci li se indexează. E un principiu mult mai corect” ?
De ce în Iulie 2017, nu mai era valabil ce era valabil în luna Aprilie a aceluiași an?

  1. Dacă înainte de emiterea ordonanței nr. 59/2017 a fost efectuat vreun studiu de impact al art. VII din Ordonanță asupra sistemului militar, atât în plan financiar cât și strategic, operațional și social? Dacă a existat, solicit punerea la dispoziția comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a acestui studiu, semnat și asumat de cei care l-au emis.

  1. De ce dumneavoastră şi ministerul ce-l conduceţi aţi încălcat doamnă ministru, principiul autonomiei stipulate în Legea 223/2015, care prevede că aceasta este bazată pe organizarea, conducerea și administrarea, de sine stătătoare, a sistemului pensiilor militare de stat de către instituțiile din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale”?

  1. Dacă ordonanța 59/2015 intra în vigoare în Septembrie 2017, de ce a fost nevoie de ordonanță de urgență? În ce a constat urgența? A fost fără îndoială vorba de un abuz al guvernului și al inițiatorului acesteia, pentru că ordonanța nu s-a înscris în prevederile legale privind necesitatea introducerii acesteia.

  1. Dacă în momentul în care aţi făcut declarația de mai sus (30 iunie 2017) și a fost introdus art. VII în ordonanță, a fost respectat art. 5 punctul “c” din Legea 346/2006 – Legea organizării și funcționării Ministerului Apărării Naționale, care prevede că doar ministrul apărării are atribuțiuni privind ”elaborarea proiectelor de acte normative privind apărarea țării”?

  1. Dacă în emiterea ordonanței s-a ținut cont de principiile unicității, egalității și recunoștinței conținute în preambulul legii 223/2015? A mai rămas vreun principiu al legii nr. 223/2015 respectat în ordonanțele 57 și 59?

  1. Atunci când aţi sugerat celor aflaţi sub incidența legii 223/2015 să iasă la pensie dacă vor până la data de 15 Septembrie 2017, aţi avut în vedere decapitarea Sistemului Național de Apărare? Se ştia că până la data de 31 iulie 2017, ca urmare a zvonurilor apărute și declarațiilor dumneavoastră date presei, deja erau depuse cereri de pensionare din partea a 22 de chestori din M.A.I, 13 generali din S.R.I. și 22  din Armată? Aţi avut în vedere ori s-au calculat consecințele articolului VII din Ordonanța nr. 59/2017 cu toate implicațiile asupra nivelului de operabilitate a ministerelor lovite?   La 31 Iulie 2017 președintele României a semnat trecerea în rezervă a 10 generali. Nici în ziua de astăzi nu au fost ocupate toate funcțiile eliberate în urma Ordonanței 59/2017, pentru că uneori e nevoie de ani de zile pentru formarea comandanților unor structuri cu atât mai mult a celor care  trebuie să fie și interoperabili cu armatele NATO. Se cheltuiesc zeci și sute de mii de dolari pentru formarea unor specialişti profesionişti în structurile Sistemului Naţional de Apărare. Acești specialişti nu pot fi numiți aşa cum se numesc membrii AGA prin deconcentrate.

  1. Întrebarea de mai sus pare mai mult retorică, având în vedere declaraţia dată în aceeași dată de 31 Iulie 2017: „Și-au dat foarte mulți demisia, foarte mulți generali. Vedeți care este diferența, nu au plecat cei „mici” în pensie, valul a fost la cei foarte mari. De fapt, cuantumul acestor legi speciale este important pentru cei cu funcții mari. Pensia medie în poliție este de 3500 de lei, pensia medie în armată este de 3200 de lei. Există cadre militare sau din poliție în rezervă care au pensii chiar foarte mici de 500-600 de lei, dar sunt și acele pensii uriașe. Să știți că în această parte a sistemului, de aici s-a plecat. Noi această ordonanță o dăm cu aplicare în 15 septembrie. Deci, dacă vrea cineva să plece, o poate face, noi nu îl ținem cu forța” – declarație dată la România Tv în data de 31. 07.2017 și preluată de DC News.

  1. Pe cine aţi consultat când ministerul dumneavoastră a iniţiat Ordonanța nr. 59/2017 și a introdus dezastruosul articol VII la aceasta?  Spre exemplu, doamna ministru Daniela Carmen Dan spunea în data de 2 august 2017 că, citez: „În ceea ce privește o eventuală decizie a Guvernului care să limiteze această situație de ieșiri masive la pensie la vârste tinere din partea angajaților sistemului de siguranță și securitate națională, MAI apreciază că o astfel de inițiativă nu se poate face cu aplicare peste noapte, așa cum susțin unii lideri sindicali. De altfel, MAI nu a inițiat și nu are un astfel de proiect în lucru. MAI apreciază că orice posibile modificări în acest domeniu trebuie să țină cont de interdicțiile, pericolele și riscurile specifice funcțiilor pe care le îndeplinesc angajații din sistemul de ordine și siguranță publică.”
Mai mult, chiar și primul ministru de atunci afirmase cu două zile mai înainte că ” ”Celebrele pensii militare… care au cauzat nişte hemoragii extraordinare în sistemele militare.
Toată lumea vrea să iasă la pensie acum, să nu se modifice legea ca să nu cumva să nu o mai prindă pe aia bună. Pleacă mii de oameni din sistem, la vârste la care (…) trebuiau să aducă plus valoarea în sistemele din care fac parte. Nu se va întâmpla aşa ceva.”
Cu toate acestea, s-a întâmplat, pentru că voința dumneavoastră a fost mai puternică și decât primul ministru. Cu ce v-a greșit armata României?

  1. Pe ce v-aţi bazat afirmația doamnă ministru, că numai gradele mari au trecut în rezervă în urma apariției OUG 59? O statistică întocmită de Casa Sectorială de Pensii a MApN arată că în perioada iulie–octombrie 2017 s-au înregistrat dosare de pensionare pentru un număr de 846 ofițeri și 988 de subofițeri. Deci nu numai că nu s-au pensionat doar gradele mari din armată, dar numărul celor cu grade mici a fost chiar mai mare.
Și atunci de unde aveați datele și de ce se folosește dezinformarea?

  1. Ce simulare a stat la baza afirmaţiei dumneavoastră că actualizarea pensiilor militarilor conform articolului 60 din legea 223/2015 nemodificată, ar duce la o dublare a acestora?

  1. În baza căror date aţi făcut doamnă ministru următoarea afirmație: ”Măsurile au fost adoptate în vederea eliminării inechităţilor dintre categoriile de pensionari, dar şi în contextul în care există pensii de serviciu care au crescut şi cu 300% în ultimii ani ca urmare a creşterii salariale semnificative în respectivele domenii de activitate. Pot să vă dau exemplu de pensie specială stabilită la un cuantum de aproximativ 7000 de lei în anul 2010 care a ajuns în prezent la valoarea de 22.000 de lei ca urmare a corelării cu creșterile salariale adoptate ulterior”.Concret, solicit să mi se răspundă ce se ştie la nivelul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale despre următoarele aspecte:
  • când au crescut ultima oară soldele militarilor;
  • când a fost introdusă actualizarea pensiilor militare după soldele activilor;
  • care pensii militare calculate în baza legii 223/2015 au crescut cu 300%  în ultimii ani, ca urmare a actualizării cu creșterea salariilor? Să fie dat un exemplu.
  • cui aparține pensia dată ca exemplu că a crescut din 2010 până în 2017 de la 7.000 lei la 22.000 lei și în baza cărei legi a fost calculată ?

  1. Ce inechități vor fi rezolvate în domeniul pensiilor militare dacă prin înghețarea actualizării pensiilor la soldele activilor, diferențele între pensiile celor ieșiți la pensie în 1990 vor fi de 5 ori mai mici decât ale celor ce trec în rezervă în 2019?

  1. La nivelul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale se cunoaște doamnă ministru care este diferența dintre pensia unui veteran de război cu gradul de general și cea a unui general de brigadă care a ieșit la pensie în 2017? Să ni se spună, doamnă ministru când se va respecta principiul egalității.
  2. La nivelul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale se cunoaște doamnă ministru diferența dintre actualizare și indexare? Dacă da, de ce s-au modificat prin ordonanţă nu numai prevederile articolului 60 din Legea 223/2015 ci și terminologia, substituind termenul de “indexare” cu cel de “actualizare în baza creșterii inflației”?

  1. De ce ați retras militarilor dreptul de a li se indexa pensiile cu 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat ?

  1. Nu era suficient că li s-a anulat actualizarea în baza creșterii soldelor? Cu ce drept anulează o ordonanță de urgență un drept acordat de o lege organică?

  1. De ce la emiterea Ordonanței nr. 59/2017 nu s-au avut în vedere prevederile Deciziei 20/2000 a CCR privind egalitatea de tratament între pensiile magistraților și cele ale militarilor?

  1. Scopurile finale atinse prin actuala structură a articolelor 58-60 din Ordonanţa 59/2017 sunt:
  • o economie la bugetul statului, economie care de altfel nu se probează, pentru că după cum se vede din procesul de actualizare început ca urmare a creșterii soldelor prin Legea  152/2017 nu e vorba de o creștere ci de o scădere a pensiilor.
  • batjocorirea și umilirea militarilor, a armatei,  singura structură care nu poate protesta nici măcar pe scările instituției ca magistrații și căreia nu îi ia nimeni apărarea deși ea apără întreaga țară.
  • Decapitarea/înlocuirea conducerilor armatei și celorlalte structuri componente ale Sistemului Național de Apărare cu șefi promovați pe ochi frumoși  și fideli partidului.
  • Implicit aceasta duce atât la slăbirea capacității de apărare a țării, cât și, implicit, a flancului estic al NATO.
Este evident că trei din patru puncte au fost atinse.
Până atunci, solicit doamnă ministru, ca în calitatea dumneavoastră de for inițiator al Ordonanțelor nr 57/2015 şi nr. 59/2017, să retrageţi art. 40 din Ordonanța nr 57/2017  şi art. VII din OUG 59/2017, așa cum s-a procedat și cu art 40 al Legii salarizării unitare.
Vă rog să îmi comunicaţi răspunsul verbal şi apoi în scris pe adresa grupului parlamentar USR din Camera Deputaţilor.

Cu stimă,                                                                                                           Data
Deputat de Dâmboviţa                                                                            3 aprilie 2018
Dumitru Lupescu
Iată cum arăta locul destinat membrilor guvernului la momentul citirii interpelării.

Mulțumiri domnului col(r) Dumitru Lupescu pentru loialitatea față de militari, să îi țină Dumnezeu obiceiul!
Chiar dacă nu a fost prezentă la citirea interpelării, ea răspunzând unor întrebări prin telefon la B 1 TV în timpul acesta, doamna ministru este obligată de lege și regulamentul Camerei să dea răspuns, așa cum i s-a cerut în scris, la toate întrebările.Să vedem ce răspuns va primi domnul deputat.

OUG 59 se întoarce împotriva Olguței Vasilescu

4 comentarii:

  1. vere ... propune-i să fie intitulată ONUG ... adică NONURGENTA ...azi pt septmbre !
    te salută camaradereste
    STOPS

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa traiti! Tot respectul pentru ceea ce intreprindeti cu privire la drepturile militarilor! Este injositor, umilitor sa constati ca dupa 25-27 ani de cascheta sa te alegi cu ,,praful de pe toba". Va doresc succes si asteptam rezultate bune si ajungerea la o stare de normalitate. Asta daca nu o sa se vrea altfel. Cu respect.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este normal că prin ord. 59, la baza de calcul sa iti alegi venitul brut din anul 2017 și să se calculeze salariul net cu taxale către cas, casa și impozit conform legilor din 2018 , cu toate că în anul 2017 ai avut un alt salariu net? Nu am crezut așa ceva, dar ord. Spune conform legii în vigoare

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitări d-lui deputat și posesorului blogului,așteptăm răspunsul
    (im)pertinent al ministresei ...!!!

    RăspundețiȘtergere

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.