marți, 3 octombrie 2017

Scrisoare deschisa catre Adunarea Parlamentara a tarilor membre NATO


Motto:
“Dacă citiţi ultima Carte Albă a Apărării de acuma, o să vedeţi că arată dezastrul Armatei Române, din păcate, acum. Acum nici praf de puşcă nu mai producem. În caz de nevoie, avem muniţie maxim zece ore. De la portughezi am cumpărat avioane vechi de 35 de ani”! Aşa este Armata Română acum. Adică nu are capacitate de acţiune aeriană, nu are capacitate de acţiune antiaeriană, nu are capacitate de apărare a unui teritoriu sau de eliberare a unui teren.„- General de Armata Constantin Degeratu

Stimati reprezentanti,
Avand in vedere prezenta dumneavoastra in Romania cu ocazia lucrarilor Adunarii Parlamentare  NATO va adresez   acest document prin care doresc sa va atrag atentia asupra situatiei grave in care se afla Armata Romaniei ( si prin ea armatele   NATO)  care isi indeplineste cu mari sacrificii misiunile si datoria fata de Alianta. Va supun atentiei cateva aspecte, cunoscute de altfel de reprezentantii statului roman si banuiesc ca si de reprezentantii ambasadelor tarilor dumneavoastra, caci altfel, daca nu le-ar cunoaste  inseamna ca nu isi fac datoria,  si totusi desi sunt cunoscute, continua sa se manifeste si eu ma intreb  pana cand. Daca soarta Romaniei ca stat nu ii intereseaza sper  sa va intereseze pe dumneavoastra soarta flancului Estic al Aliantei.
Din ceea ce s-a intamplat pana acuma in Romania  se poate trage concluzia ca  exista o intelegere secreta intre dumneavoastra,( sau forte oculte, care va depasesc  chiar si pe dumnevoastra) si cei care au condus si conduc Romania, un fel de troc, in care dumneavoastra  le oferiti sprijin sa isi ocupe sau pastreze functiile si pozitiile de conducere, iar ei va ofera cadrul legal si uneori si ilegal, chiar prin atingerea tradarii,  de a distruge si spolia Romania inclusiv armata in asa fel incat devina dependente de banii, tehnica, si armatele dumneavoastra si  sa nu mai fie capabile sa se apere singure nici de  dusmani nici de prieteni.
Iata ce  fapte au loc in Romania de 28 de ani incoace, incluzand perioada de dupa semnarea acordului de aderare a Romaniei la NATO:

  1. Incalcarea Acordurilor de aderare a României la Tratatul Atlanticului de Nord, din 15 aprilie 2008
Au trecut 28 de ani de la iesirea din blocul comunist  20 de la semnarea cererii de aderare si 13 de apartenenta la NATO si Romania are, desi este  cel mai fidel sustinator al intereselor NATO printre cei mai activi in misiunile si teatrele de operatii ale NATO,  cea mai slab dotata,  inzestrata, echipata si platita armata din NATO. Nu o spunem doar noi, o spun toate cifrele. Desi au existat contracte de inzestrare in domeniul maritim, aviatic si terestru, acestea au fost semnate in pierdere, cu echipamente si tehnica de mana a doua- care au adus avantaje financiare doar celor care le-au semnat – echipamente care trebuie upgradate si reparate aproape anual, pana cand vor cadea definitiv si se vor degrada moral si fizic. Cazul celor doua fregate este elocvent. S-a schimbat uniforma in cateva randuri dar asta spre imbogatirea clientilor din firmele de partid specializate in confectii, nu pentru imbunatatirea calitatii vietii militarilor, caci au fost desfiintate croitoriile militare si au fost suspendate in repetate randuri drepturile de echipament.  Au mai fost primite, cu bucurie Humvee –urile la mana a doua si alte vehicule donate de partenerul americanpentru executarea misiunilor in Afganistan. Cam cu asta ne laudam. Practic inzsetrarea armatei romane a ajuns pe mana unor politicieni/afaceristi corupti care au facut din acest obiectiv o excelenta cale de imbogatire,iar din armata romana o oaie de muls.
a)Conform acestor acorduri vechimea în serviciul militar activ, trebuia sa fie astfel:
–        corpul generalilor – max. 40 de ani,
–        ofiţeri superiori – max. 35 de ani,
–        ofiţeri inferiori – max. 30 de ani,
–        subofiţeri şi maiştri militari – 35 de ani,
–        soldaţii gradaţi – max. 25 de ani,
La aceasta ora, conform legii, toate cadrele militare ies la pensie la 60 de ani.
b) Conform acelorasi acorduri, pensiile rezerviştilor se vor actualiza trimestrial şi vor fi egale cu solda de grad şi funcţie minus sporurile, care se plătesc militarilor din activitate, la care se adaugă un spor de ore suplimentare, efectuate pe timpul serviciului.
Acest lucru nu mai este valabil incapand cu 15 Septembrie anul current. Practic aceasta cerinta nu s-a aplicat niciodata de la aderare incoace desi a mai existat pana in 2011, pentru ca nu au crescut salariile activilor. Acuma cresc, dar nu se mai aplica.
 c)Pentru cadrele decedate în misiuni de lupta, familiilor li se acordă un ajutor egal cu 150 de solde lunare brute, pentru invalizi şi clasaţi inapt pace şi război, ca urmare a unor accidente sau răniri în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor de serviciu în slujba patriei, militarii primesc un ajutor egal cu 125 de solde lunare, la care se adaugă o pensie de invaliditate egala cu solda de grad şi funcţie a colegilor din activitate.
Ne este rusine sa spunem in ce consta ajutorul dat celor raniti sau familiilor celor decedati.
  1. Incalcarea prevederilor normelor euro-atlantice si documentelor angajament semnate la primirea in NATO
A fost luat angajamentul ca armata Romaniei va deveni o armata competitiva, o armata moderna, o armata dotata, echipata si platita dupa standardele NATO cu un nivel de pregatire, reactie si interventie capabile sa faca fata cerintelor, pretentiilor si nevoilor NATO. Ce a ajuns ? Carta Alba a Apararii, document oficial al MApN anunta faptul ca gradul de operativitate al armatei romane era de 40%. La ora asta situatia s-a deteriorat, cu toate achizitiile de tehnica de mana a doua care mai mult au impovarat decat ajutat sistemul de aparare, astfel incat suntem nevoiti sa imprumutam de la partenerii Cehi, Britanici, Canadieni, avioane care sa ne faca o amarata de politie aeriana pe care Aviatia Romaniei nu o poate executa. Daca acesta a fost angajamentul luat si acestea sunt pretentiile conducerii Aliantei, atunci inseamna ca Alianta a dorit asa ceva, pentru ca nu am vazut pana acuma nici o reactie a Aliantei fata de aceasta situatie, ci doar laude la adresa guvernelor Romaniei. Am vazut in schimb interventii si amestec al diferitelor ambasade in  luptele interne ale partidelor politice, in fata  asa zisele amenintari asupra statului de drept, atunci cand diverse persoane impuse si agreate de acele ambasade erau criticate pentru fapte incompatibile cu legea. Daca Romania este un partener strategic in partea cea mai vulnerabila si mai amenintata a NATO, asa cum chiar dumneavoastra ati mentionat de multe ori, de ce nu a luat Conducerea NATO sau  nici macar  un stat partener,  pozitie asupra modului in care sunt tratati militarii romani, rezerva armatei romane, sau a modului in care partidele, guvernele si conducerile Romaniei au tratat si trateaza acest aspect vital al Romaniei si implicit al Aliantei ? Aici vrem sa vedem implicarea partenerilor, nu in pastrarea pe  post a diferitelor persoane care practic fac jocul unui partid sau al altuia si deservicii Romaniei si aliatilor sai.
  1. Incalcarea directivelor si recomandarilor europene privind transparenta, drepturile militarilor si statutul militarului in Romania
Sunt incalcate cu buna stiinta, indiferenta si am putea spune chiar nesimtire prevederi, directive, recomandari si cutume ale structurilor Euro –Atlantice vizavi de drepturile militarilor din Romania. Astfel, sunt incalcate prevederile ISCO 08 privind incadrarea meseriilor in grupele de munca, document recunoscut si acceptat ca standard European, care prevede ca meseria de militar este incadrata in categoria 0 deci cea mai importanta. Toata Europa o aplica, Romania nu.
La fel este pur si simplu ignorata Recomandarea 1572 din 2002, aprobată în Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei din 3 septembrie 2002 care prevede posibilitatea infiintarii de sindicate in randul militarilor. De ce? Pentru ca nu trebuie sa lupte nimeni pentru drepturile militarilor, “ MAREA MUTA” cum mai sunt numiti.
Ce este cel putin ciudat este ca UE, prin organismele sale acorda mai multa atentie, sprijin si interes celor din puscariile din Romania decat celor din Armata Romaniei fata de care nu am vazut nici o atitudine a nici unui for militar sau civil, desi militarii au chiar mai putine drepturi si libertati decat cei aflati in inchisori. Militarii nu au dreptul sa dezvolte activitati private, cei din inchisori au, ba unii dintre ei se plang in instanta si cer eliberarea ca sa isi conduca afacerile. Se intampla in Romania.  Militarii nu au dreptul sa faca parte din sindicate, partide politice, culte religioase. Cei din inchisori au. Militarii au ingradit dreptul de deplasare ca si cei din inchisori. Militarii nu au dreptul la opinii politice, cei din inchisori au. Militarii nu au dreptul sa candideze la functii politice, cei din inchisori au si ajung primari sau parlamentari. Asa se intampla si in celelalte tari NATO? Informati-ne si pe noi, ca nu stim si suntem bulversati.
  1. Vanzarea armatei
Domeniile si bunurile armatei au fost vandute sub pretextul obtinerii de fonduri pentru inzestrare, punandu-se  la dispozitia clientelei politice care cumparand pe nimic terenurile le-a vandut si folosit apoi pe sume imense obtinand profituri de milioane de euro. Cazul afaceristului Becali care a cumparat nu doar pamanturile armatei dar si echipa de fotbal pentru care se judeca acuma cu MApN este doar unul din sutele existente.
Pana si haina militara si gradele militare  au devenit obiect de tranzactii in viziunea si practica politicienilor care nu doar controleaza armata ci o conduc dupa bunul plac si profita de lipsa de verticalitate si interes fata de valorile militare a liderilor sai. Pe langa faptul ca avansarile la gradele de general   s-au facut de cele mai mult ori pe crietrii politice, pentru servicii politice (cazurile  generalilor   Oprea Gabriel, fost ministru al apararii, fost ministru de interne, fost viceprim ministru, sau Ontanu Neculai,  actualmente cercetati penal, sunt cele mai cunoscute,) unii politicieni au mers pana acolo incat sub pretextul nevoii de finantare a armatei, pentru ca guvernele au refuzat constant sa se achite de promisiunile facute la aderare si sa mareasca bugetul armatei, au sugerat si inaintat un proiect de lege – din fericire ramas la stadiul de initiativa datorita presiunii publice-  care dadea voie oricarui imbogatit prin furt sa cumpere grade militare in schimbul unor asa zise “donatii”. Bineinteles fiecare grad avea pretul lui. Este aceasta o practica NATO si nu cunoastem noi ?

  1.  Distrugerea Sistemului militar de invatamant, deprecierea fortei umane                          Invatamantul militar, selectionarea, pregatirea si promovarea militarilor de toate gradele a devenit sursa de inavutire a clasei politice si uneltelor ei din cadrul armatei, dar si de capusare a sistemului militar cu nonvalori progenituri si pupile ale politicienilor care odata introduse si promovate pe criterii de relatii politice vor duce mai departe procedura si vor face din exceptii o regula. Cazul Pitesti spune totul si desi a fost singurul caz mediatizat, obiceiul exista si in alte institutii militare de invatamant. Este aceasta o practica NATO?
Pe langa introducerea unor nulitati in armata prin interventii politice, si promovarea lor pe functii cheie, invatamantul militar a devenit o simpla scoala de diploma civile, ofiterii ies dupa 3 ani de cursuri aproape  la fel de pregatiti profesional ca orice student la orice facultate civila, pentru ca cineva a considerat ca invatamantul militar  trebuie sa se supuna regulilor si curiculei invatamantului civil ca sa fie Euro-Atlantic. Pe diplomele lor scrie manager, nu ofiter, meseria de ofiter practic disparand nu numai ca importanta si instruire dar si din nomenclatorul Ministerului Invatamantului. Dupa cei 4 ani de studii in Academii Militare care se pretind egale cu cele ale altor tari NATO, absolventii nu pot profesa pana nu mai fac o perioada de 6 luni de pregatire intr-o asa zisa Scoala de Aplicatii, inferioara ca organizare, structura si ca grad academic,unde practic invata cateva si singurele  notiuni proceduri si deprinderi cu adevarat  militare. Asa se procedeaza si in Institutiile militare  de la Saint-Cyr si West-Point? Daca nu, poate ar trebui sa vina sa ia lectii de la noi, sa vada ce inseamna educatie militara.
          6. Dispretuirea nevoilor si cererilor asociatiilor militarilor
Ministerul Apararii Nationale, vinde, inchiriaza sau cesioneaza fostele unitati militare oricui in Romania, chiar si unor structuri NATO, dar a refuzat constant sa cesioneze sau sa dea spre folosinta foste cazarmi, asociatiilor militarilor activi si in rezerva, care se inghesuie pe unde pot si inchiriaza spatii pentru sedii sau intruniri. Chiar cand vrem sa discutam sau sa purtam dezbateri de interes national privind soarta militarilor, suntem nevoiti sa apelam la terte persoane fizice sau juridice, sa cerem aprobari pe la Parlamentul Romaniei ca sa ne putem intruni. Mai mult, desi invitati in nenumarate randuri la aceste intruniri, nici un ministru nu  avut bunavointa sa dea curs invitatiilor, dar sa ne mai si sprijine. Doar in ultimul timp, avem mai multa intelegere din partea Sefului SMG. Acest fapt este cumva prevazut in procedurile NATO?
Militarii activi sunt “sfatuiti” prieteneste de comandanti si cei din serviciile de informatii ale armatei sa stea deoparte de asociatiile militarilor ca nu sunt “gustoase” si provoaca indigestie. Oare la fel se intampla si in celelalte ARMATE membre NATO?
7)Dezbinarea militarilor, demonizarea elementului militar, decredibilizarea, umilirea si batjocorirea militarilor
Armata a fost permanent, constant si salbatic batjocorita de toate guvernele si partidele care au fost la putere in ultimii 28 de ani. Sub pretextul reorganizarii armatei si aplicarii cerintelor NATO privind o armata supla dinamica si eficienta, armata a fost epurata ca pe vremea stalinista, au fost marginalizate valorile reale din toate domeniile de activitate, au fost siliti sa treaca in rezerva oameni competenti doar pentru motivul ca erau prea cinstiti pentru a se lasa manjiti si prinsi in cercul coruptilor. Au fost pastrati si promovati in functii de conducere si cheie, militari care au acceptat jocul politicienilor, care chiar daca conform Constitutiei si legii nu aveau voie sa faca parte din partide politice, erau fideli sustinatori si membri mascati  ai clasei politice corupte pentru care   si-au pus la bataie cariera, onoarea dar si interesele armatei. Asa se face ca din cei 8 Sefi ai SMG de dupa 1997,  anul semnatii actului  de aderare, 4 au suferit condamnari pentru acte de coruptie si abuz in serviciu.  Unii dintre capii armatei au folosit bunurile si   tehnica armatei in scop personal sau de partid.   In ce armata NATO mai exista aceasta situatie?
  • S-a dezvoltat si perfectionat politica de dezbinare a militarilor intre ei dar si de asmutire a societatii civile asupra militarilor. Astfel toate legile privind pensile militarilor care au aparut ultimii 10 ani, au fost facute in favoarea celor care erau inca activ si urmau sa iasa la pensie si defavoarea celor trecuti in rezerva anterior.
  • Fiecare act juridic aparut in ultimii 28 de ani in ceea ce priveste salarizarea militarilor a fost in defavoarea militarilor. Astfel valoarea coeficientului de ierarhizare a functiei Sefului SMG  a scazut constant si pas cu pas, de la 9, in 1999 la 4,35 in 2017, iar cea a soldatului de la 1,5 in 1999 la 1,0 in 2017. Valoarea unui militar profesionist luptator in Afganistan alaturi de partenerii NATO este aceeasi cu a unui maturator sau paznic, practic cea mai prost platita meserie din Romania, asta in conditiile in care aceiasi militari au constituit elementul de baza al Aderarii Romaniei la NATO dar si accederii in UE, iar sangele lor a stropit numeroase randuri campurile de lupta ale NATO.
  • Nu a facut exceptie nici Legea 223/2015 care a adancit si mai mult diferenta dintre generatii facand din rezervisti o masa frustrata, stresata, nesigura, disperata si fara nici o perspectiva. Mai mult, ultima isprava a Ministrului Muncii care se amesteca in problemele Armatei ca pe propria mosie desi Armata are un ministru numit, celebra Ordonanta 59/2017 a reusit sa repuna pe tapet o sintagma aparuta inca din 2010, acea a „pensiilor nesimtite” desi toate pensiile militarilor au fost calculate in baza legilor propuse si votate de aceeasi clasa politica si aceiasi politicieni care acuma ne fac iara nesimtiti. In care alta tara NATO pensiile militarilor sunt considerate de guvernanti si societatea civila NESIMTITE?
  • A fost manipulata opinia publica prin exemplificari de pensii  extraterestre puse in spinarea militarilor, care de fapt erau pensii ale unor magistrate sau aviatori iesiti la pensie in baza altor legi, nu a legii pensiilor militare;
  • A fost prezentat exagerat impactul articolului 60 privind actualizarea pensiilor militare dupa cresterea salariilor militarilor activi, spunandu-se ca in 5 ani pensiile vor ajunge sa fie duble fata de salarii, ceea ce ar fi fost imoral si  inechitabil dar nu are nici o baza reala, fiind pure inventii fara suport justificativ, fara un studiu sau simulare justificative. A fost o mistificare si manipulare de ultima speta, ca si cei care au practicat-o. Ce e mai dureros este ca nimeni din MApN nu a iesit sa o demasce.
  • Prin ultimul act emis de guvern care modifica legea pensiilor militare si anume OUG 59/2017, se interzice actualizarea pensiilor militare asa cum era prevazut in legea 223/2015, care oricum suferise amputari prin OUG 57/2015 (ceea ce e o alta incalcare a Constitutiei) desi ceilalti bugetari beneficiaza si de o actualizare in functie de punctul de pensie. Militarii nu au voie la actualizare in acceptiunea Guvernului Romaniei si a Senatului care deja a votat aceasta propunere in varianta Guvernului. Este vorba de o discriminare ca si in celelalte cazuri, discriminare care arata „importanta” pe care Statul Roman o acorda Armatei Romaniei care este si Armata NATO.
  • Pensiile militarilor sunt calculate incepand de la 65% solda de grad si functie nete  nu brute, pe cand   la alte categorii dar si in  alte tari membre NATO  baza de calcul pleaca de la 85% din venituri.
  • Sunt furate sau luate drepturi castigate, impotriva nu doar a legislatie si drepturilor omului ci chiar a principiilor universale de drept si nimeni nu reactioneaza. Presedintele Romaniei, care este seful suprem al Armatei nu are timp de noi, nu a stat de vorba cu nici un reprezentant al asociatiilor militarilor, dar se lauda peste tot cu contributia Armatei Romane la efortul comun in lupta aimpotriva terorismului.  Primul ministru schimba ministrii la Aparare la ordinul sefului partidului de guvernamant, precum teamul Ferrari rotile masinilor  la cursele de Formula 1, ministrii apararii se tem si sa mai dea un comunicat, ca sa nu fie demisi. Ce siguranta si continuitate mai ofera Romania fata de proiectele NATO cu o astfel de politica? Oare la fel se intampla si in celelalte state  NATO?
  • Starea Moralului, increderea in viitorul armatei, atractia meseriei de militar, loialitatea fata de armata sunt la pamant. Ultima epurare, efect al politicii inconstiente a guvernului, a fost catastrofala iar urmarile ei sunt pe termen lung cu EFECTE  DEZASTRUOASE  NU ADOAR ASUPRA ROMANIEI, DAR SI A ALIANTEI.
Armata nu numai ca nu mai reprezinta factor de incredere – distrusa  prin atatea cazuri de militari condamnati si aratati cu degetul in presa sau etichetati in media drept ” nesimtiti” – nu numai ca nu mai ofera nimic sigur, nici salariu, nici respect, nici pensie, nu numai ca nu mai ofera siguranta zilei de maine, dar nu mai este respectata si rasplatita cu loialitate nici de cei care inca mai lucreaza in sistem. Dupa recenta ordonanta de modificare a legii pensiilor, sute de militari si-au cerut pensionarea pentru ca perspectivele erau sumbre iar ei voiau sa isi asigure o batranete linistita, ceea ce guvernul si conducerea ministerului nu mai garanteaza, nici nu apara si nici nu doresc. Astfel s-a ajuns la uimitoarea si periculoasa situatie in care structuri intregi, comandamente de mari unitati au fost parasite in doua dintre ele, la cel mai inalt nivel, ramanand doar cate doi sefi de directii. Este nu grav, ci deosebit de periculos pentru armata, pentru securitatea nationala dar si pentru securitatea Aliantei, care va avea o perioada de cativa ani comandanti si sefi de structuri neexperimentati, nerodati si demoralizati pe functii de importanta vitala pentru securitatea zonei. Asta s-a intamplat datorita unui singur act normativ(OUG  59/2017) emis de un guvern inconstient, dornic doar sa aduca bani la buget, cu orice risc. Acest act, impreuna cu alta ordonanta, OG 57/2015 au ingropat armata romana.  Poate accepta Alianta asa ceva ?
Veti accepta stimati reprezentanti ca toate aceste fapte sa se deruleze in continuare sau veti interveni ferm si fara intarziere pentru stoparea umilirii hainei si carierei militare in Romania ?

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/degeratu-armata-romana-un-dezastru-80-procente-din-buget-se-duce-pe-lefuri-112090.html


Scrisoare deschisa catre Adunarea Parlamentara a tarilor membre NATO

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.