sâmbătă, 24 ianuarie 2015

Legea pensiilor militare – jocuri, manevre şi interese


ciocu mic şi joc de glezne
Am vrut să intitulez acest material „ scrisoare deschisă unor miniştri surzi şi orbi„ dar mi-am dat seama că ar fi trebuit să trec în titlu şi liderii unor asociaţii şi sindicate şi numai titlul ar fi fost jumătate din articol. Aşa că o las aşa, pentru că toţi cei nominalizaţi asta au făcut prin modul în care au conceput, discutat, pregătit şi amendat până acum această lege: jocuri şi manevre. Bineînţeles că după votarea şi promulgarea legii, toţi se vor grăbi să spună că părţile bune –care vor fi, dacă vor fi- le revin, s-au zbătut pentru ele, iar cele rele, i-au depăşit, nu au vrut alţii, şi-a băgat dracu coada. Da de unde, dracii sunt ei.
Noua lege a pensiilor militare pe care Oprea şi Duşa au adus-o în faţa unor reprezentanţi ai unor sindicate şi asociaţii ale militarilor, poliţiştilor şi lucrătorilor din SRI a adus în faţă toată mizeria clasei politice şi a unor preşedinţi de asociaţii care urmăresc cu totul alte interese decât cele pentru care stau în fruntea asociaţiilor respective.
Să ne explicăm:
1. Din partea politicienilor care sunt numiţi vremelnic în fruntea ministerelor nu te poţi aştepta la nimic bun, aceştia urmăresc doar interesele lor iar pentru celelalte categorii sociale legile sunt făcute în bătaie de joc, pe principiul dă cu o mână şi ia cu două.
• Legea 125/2014 care se numeşte legea amnistierii unor categorii de pensionari este de fapt o lege a amnistierii funcţionarilor care au comis greşeli sau abuzuri, pentru că pensionarii care au greşit nu sunt amnistiaţi ci plătesc, ori amnistia înseamnă iertarea păcatelor. Păi cum vine asta, „îi ierţi” pe pensionari pentru păcatele săvârşite de instituţiile statului. Asta nu mai e iertare, e şmecherie.
• Legea 241/2013 despre care spune că este o lege reparatorie faţă de nedreptăţile aplicării OG-1/2011 şi recunoaşte din motivarea legii că scăderea pensiilor este datorată pierderii documentelor sau distrugerii lor, deci nu din vina pensionarilor, ca să nu spun că în procesul revizuirii/recalculării au fost introduse chiar de Casele de pensii ILEGAL documente emise de CMZ Bucureşti (despre asta vom mai vorbi), repară parţial, dar are grijă să blocheze pensiile până se „recuperează” „prejudiciul” adus de această reparaţie care este şi legală şi morală. Dar cu toate că legiuitorul recunoaşte că a greşit şi îşi asuma culpa prin însăşi motivarea legii, nu binevoieşte să dea înapoi banii opriţi abuziv.
• Noua lege propusă de tandemul Duşa –Oprea, numită la mişto legea pensiilor militare, se doreşte a fi militară doar cu numele, aşa cum prevăd articolele legii şi cum defineşte chiar art 110, care spune că pensiile devin” pensii militare” dar de fapt nimic din lege nu susţine denumirea,nici pentru cei care au ieşit deja la pensie nici pentru cei ce urmează să iasă în baza ei. Da, legea prevede calculul pensiei după soldă, nu după punctul de pensie, şi asta o scoate din sistemul contributiv, dar nu o face pensie militară pentru că actualizarea pensiei se face după salariul mediu pe economie, nu după salariul militarilor activi, lucru care ar face cu adevărat ca pensia să fie numită militară. A nu se face confuzie între indexare şi actualizare. Indexarea este o măsură de protecţie socială luată de stat care ajută cetăţenii să treacă peste necazurile provocare de proasta gestionare a economiei de către guvern sau importul de crize financiare. Actualizarea reprezintă aplicarea principiului egalităţii, care duce practic la păstrarea echilibrului între pensiile militarilor ieşiţi la pensie de-a lungul timpului, corelându-le pe toate cu solda militarului activ. În viaţa civilă sau sistemul civil de pensii bazat pe contributivitate, această corelare se face pe baza salariului mediu pe economie care stă la baza calculului punctului de pensie. În sistemul militar, baza de calcul nu o mai reprezintă punctul de pensie deci militarii nu mai trebuie legaţi de acest punct. Păstrându-l nu avem o lege a pensiilor MILITARE ci o struţo-cămilă. Pe timpul legii 164, soldele militarilor nu au crescut la fel cu salariile civililor, tocmai pentru că nu aveau pensia legată de salariul mediu, soldele creşteau numai când dorea partidul, nu erau ajustate anual, dar toate pensiile creşteau când creşteau şi salariile militarilor ceea ce reprezenta o legătură şi financiară nu numai afectivă sau teoretică între activi şi rezervişti.
2. Din partea miniştrilor Apărării şi al Internelor
În ciuda promisiunilor şi declaraţiilor avem numai minciuni şi manevre:
• Domnul Duşa promitea acum 3 ani că va promova legea pensiilor militare în primul an de mandat. Au trecut trei ani şi nu avem decât un proiect făcut parcă în bătaie de joc, care mai mult ia decât dă, ca toate celelalte legi.
• Acelaşi domn Duşa iese în media cu o declaraţie plină de focuri de artificii şi spune că Legea pensiilor militare este gata, are toate avizele de la ministere a fost supusă dezbaterii publice şi urmează doar o confruntare finală cu reprezentanţii militarilor şi gata, de la 1 Februarie legea e înaintată Parlamentului. MINCIUNĂ PE TOATE FRONTURILE . Legea dată „spre studiu” şefilor unor asociaţii şi sindicate nu are nici un aviz, sunt simple foi cu un proiect de lege. În al doilea rând NU A EXISTAT NICI O DEZBATERE PUBLICĂ, NICI MILITARII ACTIVI ŞI NICI REZERVIŞTII NU AU VĂZUT ACEASTĂ LEGE PÂNĂ LA MOMENTUL ACELEI ÎNTÂLNIRI CARE A FOST PUR FORMALĂ, NU S-A DISCUTAT PE MARGINEA LEGII, S-A CERUT DOAR PUNCT DE VEDERE ÎN CÂTEVA ZUILE, CA ŞI CUM O LEGE DE ABEASTĂ NATURĂ SE FACE PE GENUNCHI. Aşa au făcut-o ei, aşa vor să o treacă.
• La această discuţie, fie ea şi formală, de care cu o zi înainte nu ştia nimeni când , unde şi cu cine va avea loc, au fost invitaţi –cel puţin din partea militarilor- doar reprezentanţii a două str5ucturi, ANCMRR şi SCMD asupra cărora nu vreau să mă pronunţ. O să mă pronunţ mai jos pe marginea propunerilor făcute de ei, ca să se înţeleagă ale cui interese le urmăresc. Nu au fost întrebaţi sau invitaţi reprezentanţi ai altor asociaţii care să cuprindă întreaga gamă de categorii de militari. Bunăoară militarii angajaţi sau SGP nu au fost reprezentaţi la discuţii, deşi şi ei sunt beneficiari ai legii şi poate au şi ei ceva de spus. Sunt convins că ei ar susţine ca vârsta standard de pensionare să fie de 55 de ani, ca astfel să beneficieze şi ei de pensie de serviciu întreagă la ieşirea la pensie. Să nu uităm că sângele lor, nu al generalilor a umplut la greu nisipurile din Irak şi Afganistan.
Domnii Oprea şi Duşa susţin, ca şi la iniţierea OG1/2011 CĂ NOUA LEGE NU VA SCĂDEA PENSIA NICI UNUI PENSIONAR. Domnule Oprea, chiar dacă –admit că – văzând greşeala pe care aţi făcut-o după susţinerea respectivului proiect şi al legii salarizării unice, aţi încercat să mai dregeţi busuiocul, răul a fost făcut, promisiunea dumneavoastră şi votul dumneavoastră au dus la mii de procese NERVI, STRESS, ŞI DRAME. Aveţi pe conştiinţă –dacă aveţi conştiinţă-pensionari militari printre care, col (r)Irimia Mihai decedat în timp ce scria o scrisoare prietenului evaluator Băsescu, Col(r) Gălăţeanu Costel, pe care lupta pentru recâştigarea drepturilor l-a băgat în mormânt. Un alt coleg, de la Constanţa, tot luptător pentru recâştigarea drepturilor ciuntite de legea dumneavoastră, se luptă prin spital la această oră, cu un infarct. Vă reamintesc domnule Oprea Gabriel, datele raportului prezentat de protejata dumneavoastră pe data de 11 Ianuarie 201 când începuse bătaia de joc numită recalculare,, şi trebuia„ să se raporteze” politic, dar milităreşte încheierea procesului de recalculare pe care l-aţi susţinut şi lăudat:
– Direcţia Financiar-Contabilă NU a fost în măsură să proceseze toate dosarele primite. Din din cele 48.000 înregistrate la Direcţia financiar-contabilă la data de 31 decembrie 2010 doar 21.717 au fost procesate;
– neputinţa DFC a făcut ca 27.000 de persoane care au depus cererea de recalculare însoţită de adeverinţele de salar să primească o pensie recalculată în baza salariului mediu;
– argumentarea faptului că pensiile celor cu stagiu complet nu scad se bazează pe analiza a doar 1.691 de dosare dintr-un total de 81.128!
– procesul de recalculare va dura câteva luni de acum, ţinând cont de faptul că DFC a procesat doar 50% din dosarele primite, urmând ca în acest timp în care pensionarii militari să îşi primească pensiile diminuate.
Aceleaşi promisiuni le avem şi acuma, aceleaşi discriminări, cu aceiaşi discriminaţi pentru că din nou legea prezentată de domnii Oprea şi Duşa, deşi îşi propune –cel puţin teoretic – să nu scadă pensiile, tratează de fapt în mod dicriminatoriu pensionarii, recalculând pensiile celor ieşiţi la pensie după L-263/2011, dar păstrând blocate pensiilor celor loviţi de art 1 punctul 4 al L241/2013 şi nerecalculând nici pensiile lor, nici ale celor care sunt sub incidenţa OG1/2011. În plus, pensiile acestora rămân calculate tot după punctul de pensie al salariului mediu pe economie ca şi pensiile civililor, chiar dacă se numesc pensii militare cu numele. Asta propun cei doi miniştri.
În plus, prin neaplicarea prevederilor actualei legi la toţi pensionarii, prevederile articolului 30 legat de condiţiile de muncă, se aplică şi el discriminatoriu pentru oameni care au lucrat în aceleaşi condiţii, contrazicând prevederile principiului stipulat de însăşi legea propusă. Atunci despre ce echitate şi reparaţie vorbim, despre ce tratament egal? Toate astea vor duce la noi procese, alţi nervi, alte decese. Legat de decese, de ex numai în Craiova în anul 2014 au murit 36 de persoane din care  de 50% până în 70 de ani, adică exact cei afectaţi de OG-1/2013 care în mod normal ar trebui să se ţină încă pe picioare.  Culmea este că prin centrul oraşului  se plimbă liniştite promoţiile ieşite la pensie până în anul 1989 – ferice de ei, le doresc viaţă lungă- dar mor pe capete cei ieşiţi la pensie după 1990, cei mai mulţi de inimă sau atac celebral provocate de cele mai multe ori de EFECTELE ACELEIAŞI OG1/2011.
Şi pentru ca bătaia de joc să fie completă, actualul proiect  nici nu vrea să redea pensionarilor văduviţi de dreptul de pensie prin acelaşi OG1, ghilotina kaki, banii neîncasaţi din cauza MApN, nu din cauza pensionarilor, dar îi obligă să plătească nişte bani pe care acelaşi minister prin aceiaşi slujbaşi umili,  încălecaţi politic, le-au calculat greşit sau chiar ilegal, poate la ordin cum o să demonstrez cu altă ocazie. Degeaba sunt mutaţi din garnizoană în garnizoană făptuitorii, nu vor scăpa de lege.
O altă manevră a aceloraşi miniştri o reprezintă art 29 din actualul proiect,articol care cuprinde procentele care se adaugă la grupele de muncă. Acest articol capcană poate face pe mulţi să spună că faţă de 60% este o creştere. Da, este, dar raportat la ce? Raportat la baza de calcul. Dar baza de calcul în actualul proiect este solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, avut în ultima lună de activitate. Pe legea 164 cea care a fost legea pensiilor militare, baza de calcul specificată la art 21, era salariul brut din ultima lună. Este adevărat că procentele plecau de la 60 % dar la un calcul sumar, era mai avantajos, pentru că la această oră diferenţa dintre solda funcţiei de bază şi salariul brut este de cel puţin 500 lei, la un grad mediu, să zicem maior. Dacă facem un calcul pur matematic cât reprezintă pe fiecare caz ajungem la 100 lei cu plus, dacă s-ar aplica solda brută, aşa cum era în fosta lege 164. Nu e aşa că ştiu domnii miniştri să ne aburească?
Iată ce a sesizat un alt coleg, domnul maior Virgil Gospodaru:
In proiectul legii pensiilor militare, la art.3, lit. h -stagiu potential-perioada de timp prevazuta de lege acordata la calculul pensiei de invaliditate,ca o creditare pt. vechimea nerealizata din cauza afectiunilor invalidante…iar la art.40 alin.3 se stabileste modul de aplicare.
In contextul legii 263/2010, la art. 3 lit. u, stagiul potential este definit ca fiind perioada de timp prevazuta in prezenta lege, considerata stagiu de cotizare si acordata ca o creditare pt. stagiul de cotizare din cauza afectiunilor invalidante.
se observa astfel clar diferenta… stagiul potential in legea civila este considerata stagiu de cotizare.
Mai mult, la art.49 (1) tot din legea 263 , „in sistemul public de pensii se asimileaza stagiului de cotizare si perioadele necontributive, denumite perioade asimilate in care asiguratul”… lit.a „a beneficiat de pensie de invaliditate”.
Si in legea 19/2000, pe intelesul careia se aplica legea 119, este prevazut la art.38 (1) „in sist. public de pensii se asimileaza stagiului de cotizare si perioadele necontributive, denumite perioade asimilate in care asiguratul:” lit.a- „a beneficiat sau beneficiaza de drepturi de asigurari sociale cu exceptia celor prevazute la art. 40 lit. a,b,c si e. (lit. d- pensia de invaliditate), prin urmare pensia de invalid. este considerata stagiu asimilat si se ia in calcul la stabilirea stagiului total realizat.
De remarcat, ca in contextul proiectului legii pens. mil. la art.25 alin.1 se face referire la perioadele asimilate… dar nefiind evidentiate in lege ce reprezinta. Acest fapt denota ca legea a fost facuta pe genunchi de cei care si-au urmarit interesul neacordand atentia cuvenita pentru toate categoriile de pensionari.
3. Liderii asociaţiilor militarilor. Nu o să mă refer decât la cei ai militarilor, respectiv domnii Iliescu de la ANCMRR şi Dogaru de la SCMD.
ANCMRR îşi exprimă mulţumirea şi satisfacţia faţă de actualul proiect şi laudă varianta înmânată de domnul Oprea. Dar ce a venit de la Oprea şi nu a lăudat domnul Iliescu? Din comunicatul dat de respectiva asociaţie, rezultă că domniile lor nu numai că susţin dar propun discriminarea,  prin aplicarea legii numai asupra celor care vor ei.  De ce ? Aparent pentru că le e frică că dacă se aplică şi lor, ar fi posibil să le iasă pensiile mai mici, dar se feresc degeaba atâta vreme cât se prevede că se va respecta principiul dreptului câştigat. Atunci care e problema? Problema este că ceea ce nu doresc ei, respectiv domnii Oprea şi Duşa este ca pensiile să se recalculeze TUTUROR pensionarilor pentru că dacă se aplică LA TOŢI criteriile privind grupele de muncă, nu ştiu pe unde scot guvernele banii şi cămaşa. Dar asta s-ar putea face eşalonat treptat, aşa cum de fapt şi speecifică legea că se va aplica.
Şi mai e un aspect, similar dacă se leagă actualizarea pensiilor de salariul activilor. Atunci iarăşi este jale prin buget, dar  domnii Oprea şi Duşa trebuie să respecte indicaţiile domnului Ponta, adica „daţi-le orice, promiteţi orce dar să nu mă coste nimic. Cuvintele nu costa nimic.” Dacă o să se spună că avem pensii militare fără ca ele să fie practic pensii militare legate de partea activă, nu va costa nimic pe nimeni.
Iată de ce domnul Iliescu, vuvuzeaua, sau goarna, sau difuzorul, sau porta vocea iubitului conducător, preşedintele de onoare al ANMCRR nu face altceva decât să susţină ceea ce i se cere, ba mai mult, chiar propune, pentru a-i da domnului  domnul Oprea posibilitatea să spună: „EU NU AM VRUT, DAR EI, REZERVIŞTII AU VENIT CU PROPUNEREA”. Nu e aşa că este diabolic şi mişelesc ce fac unii “protectori” ai pensionarilor militari?
SCMD . Aici mârşăvia este şi mai mare pentru că discutăm despre cineva care a pretins că luptă împotriva domnului Oprea de la înfiinţare, până a intrat domnul Pricină în partidul iubitului conducător. Cum a ajuns acolo la departamentul de apărare, cum domnul Oprea a fost reevaluat, a devenit băiatul bun, lăudat, adulat, periat. S-a uitat şi că a fost “ospătar” şi că a distrus pensiile militare etc etc. Citiţi ce spuneau cei doi, Pricină şi Dogaru despre Oprea, după 2010 până în 2013 şi o să vă convingeţi. Ei bine, conducerea aceasta a SCMD care pe faţă luptă pentru drepturile sindicaliştilor iar pe la spate înfige cuţitul ce propune sau ce susţine?
Citim din comunicatul domnului Dogaru, din data de 13 Ianuarie 2015, deci după întâlnirea avută cu domnul Oprea şi după ce au primit şi citit proiectul, că domnul Dogaru doreşte abrogarea intregii legislatii anterioare noii legi, inclusiv a Legii 241/2013. Probabil aşa l-au sfătuit juriştii din departament. Nu ştiu dacă această propunere este făcută cu intenţie sau din greşeală, dar dacă este făcută de specialiştii din departamentul juridic, nu mă mai miră procesele pierdute pe linie, inclusiv amenzile promite plătite din banii sindicaliştilor, nu din pensiile lor. De ce spun asta? Pentru că anularea întregii legi 421 – cumulată cu neincluderea respectivilor pensionari la recalculare, aşa cum se stipulează în art 110 al noii legi-, ar însemna că cei care s-au văzut cu pensiile reîntregite prin această lege, vor trece iar la cuantumul dinaintea ei , deci cel din Ianuarie 2011şi mai înseamnă că cei care – abuziv- sunt învinuiţi că au primit pensii necuvenite dar sunt scutiţi de plată prin L -241 ( care admite că nu este din vina lor) vor fi puşi din nou să dea banii înapoi. ASTA VREA DOMNUL Dogaru. Prima la mână.
Să mai întrebăm şi să ne întrebăm de ce domnul Dogaru nu a trimis proiectul legii la filialele sindicatului spre dezbatere şi propuneri? Ca să nu ştie oamenii ce anomalii cuprinde legea şi să poată bate el palma cu Oprea? Să răspundă împricinaţii.
După ce proiectul a apărut –împotriva dorinţei celor de mai sus- pe Cuiul Cătării, cei doi participanţi din partea SCMD s-au dat la fund şi nu mai răspundeau la telefoane. După mari insistenţe au binevoit să răspundă şi pentru că nu mai puteau fenta subiectul au trimis nişte propuneri ale specialiştilor din departamentul juridic către filiala Craiova şi probabil şi altele câteva dar nu toate şi nu aceleaşi propuneri, ca să scape de gura lumii. Am văzut acele propuneri şi nici una nu se referă la baza de calcul sau la dezgheţarea indexărilor celor îngheţaţi de L241. În ceea ce priveşte actualizarea pensiilor, în propunerile făcute de aceiaşi specialişti, se observă aceeaşi “pătrundere” superficială a problemei, în sensul că domnul Dogaru face modificare pe art 28 dar nu pe aliniatul 1 acolo unde ar fi trebuit, ci pe alin 5 care de fapt deşi conţine termenul actualizare nu se referă la actualizarea pensiilor tuturor pensionarilor ci prin trimitre către alineatul 4, apoi către art 19 şi 27, doar la cei care au ieşit cu pensie anticipată, nu la toţi pensionarii. Deci din nou specialiştii din departamentul juridic arată că nu ştiu să citească un text.
Deşi în comunicatul prezentat pe blogul sindicatului se specifică unele aspecte care vor fi propuse spre modificare, în propunerile pe care le face către ministere, domnul Dogaru nu le mai include pe toate. De ce oare? Eu cred că uite aşa, că aşa vrea domnul Oprea şi aşa îi convine şi domnului Dogaru, ca să poată rămâne şi el cu oameni în sindicat. Păi dacă rezolvă toate problemele pensionarilor cu această lege cine mai stă în sindicat, mama lui Ştefan cel Mare, sau colegul lui Zgonea?
Stau să mă întreb cui să dau diplomă de “fidelitate” pentru apărarea intereselor domnului Oprea? Domnului Iliescu, cel care are în suflet partidul domnului Oprea şi îi dă acestuia roială servită când e vorba de legi anti-personal, sau domnul Dogaru acest Joly-Joker care pe o parte a cărţii scoate sabia la Oprea iar pe cealaltă înjunghie sindicaliştii? Ce spuneţi?
Din aceste motive legea va fi şchioapă, cu ştiinţa şi aprobarea celor arătaţi mai sus;
Din aceste motive legea nu a fost publicată pe nici un site oficial al nici unei asociaţii decât de 3 filiale ale SCMD care se gândesc la interesul pensionarilor, nu la interesele de grup sau de partid, De o săptămână de când s-a vorbit despre acest proiect şi a fost publicat, blogul SCMD ne prezintă problema păgubiţilor de la FNI, că asta îi doare acuma pe pensionarii militari;
Din aceste motive domnul Duşa susţine că legea a fost supusă dezbaterii publice când de fapt NU A APĂRUT pe pagina MApN la proiecte în dezbatere;
Din aceste motive se urgentează trimiterea în Parlament, ca să nu aibă oamenii timp să mai facă ceva;
Din aceste motive de o săptămână pe blogul SCMD nu a apărut nici un comentariu al conducerii sindicatului vizavi de acest proiect deşi domnul Dogaru s-a exprimat la telefon că nu acesta este proiectul pe care l-a aprimit iar paginile filialelor care au publicat proiectul sunt ascunse de către domnul Rînciog ;
Din aceste motive apar tot felul de îmbârligători care spun că nu acesta ar fi proiectul dat spre “studiu”;
Din aceste motive s-a făcut “selecţia” celor invitaţi la discuţii;
Din aceste motive viitoarea întâlnire între “specialişti” , ca cei din departamentul juridic al SCMD va avea loc la sediul SRI, dar se ţine totul secret;
Din aceste motive nu se spune nimic concret în urma întâlnirilor, decât generalităţi şi gulgute.
Din aceste motive cele două asociaţii au făcut acele propuneri în defavoarea pensionarilor;
Din aceste motive nu sunt invitate la discuţii asociaţiile militare ai căror lideri au verticalitate;
Din aceste motive domnul Dogaru cerea discreţie totală şi ciocul mic, în comunicatul din data de 13;
Din aceste motive propunerile făcute de specialiştii domnului Dogaru sunt superficiale se referă mai mult la definiţii şi la vârsta de pensionare dar nu atacă problemele principale;
Aceştia sunt oamenii care ne conduc destinele şi ne decid pensiile, specialişti în jocuri şi manevre.
Poate salvarea  militarilor ar sta în noul şef al SMG şi noul preşedinte. Cine ştie?
Legea pensiilor militare – jocuri, manevre şi interese

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care posteaza comentarii sunt raspunzatori pentru comentariile pe care le fac.