sâmbătă, 23 noiembrie 2024

GOANA DUPĂ VOTURI, PARTEA A III-a, ASOCIAȚIILE

 

Continui analizarea situației create de ultimele evenimente privind soarta legii de modificare a Legii 223.

La 10 zile de la votarea Plx540/L559 și 8 de la excepția de neconstituționalitate introdusă la CCR de către Renate Weber, așa cum am spus, tot ce au putut face partidele care se întreceau care să introducă mai repede ”legea privind lichiderea inechităților din pensiile militare” cum le plăcea să spună,  a fost să se învinuiască unul pe altul fără a schimba nimic. Prin unele pagini de internet, venite pe surse au început să curgă informații care mai de care mai aberantă, una dintre ele spunând că ”din surse sigure”, CCR va judeca mai repede cauza și va da aviz favorabil. Chestia asta cu ”stați liniștiți tovarăși” a devenit cutumă în politica noii democrații. Nu a ținut la Ceaușescu, dar de atunci încoace nu mai scăpăm de ea, așa cum nu mai scăpăm nici de ”fă-te că lucrezi”.

Dar care a fost reacția asociațiilor? Exceptînd reacția celui care a dat cu bâta în baltă cerând să nu se întocmească metodologie de aplicare și să se actualizeze pensiile ”inclusiv prin excepție de la prevederile articolului 60 din legea 223”, adică SCMD, care fie soare fie ploaie adună câte 30-50000 de oameni doar pocnind din degete, celelalte asociații, fac ce face barza după ce aduce copilul. Bine, în cazul SCMD situația e clară, nici nu te poți aștepta la altceva, SCMD ar suferi mai mult decât oricine dacă s-ar rezolva definitiv toate problemele, ”inclusiv” actualizarea, pentru că dacă s-ar întâmpla așa ceva, sindicatul și-ar pierde și ulțimii cotizanți, nema procese, nema tabele, nema fonduri. Și cu asta închid subiectul SCMD. Să mergem mai departe.

LADPM.  

Pe pagina oficială a LADPM ultima postare este bilanțul din 2019, dar pe o pagină de știri apare pe data de 04.11.2022, un mesaj de mulțumire adresat celor 3 reprezentanți ai PNL, respectiv Pauliuc, Fenechiu și Guran, ”pentru realul sprijin acordat pentru ca doleanțele noastre să devină text de lege”. Așadar bifăm o asociație mulțumită de forma adoptată și votată. Nu contează textul, contrează că s-a votat. Asta am vrut, pentru asta am luptat, să fie votată legea, indiferent cum.

AORR, asociație de utilitate publică, participă la congrese, ședințe de lucru, ateliere, etc, activități în care este specialistă. De la votarea legii, pe pagina oficială,  niciun comunicat, nicio reacție, semn că fie nu îi interesează, fie nu știu ce să spună.

ANCMRR: pe pagina oficială ultimul comunicat este datat 2013. Pe pagina ”la zi”însă, ne apare ca ultimă postare planul cu principalele activități pe anul 2024. E bine, anul 2024 tocmai se termină. Peste câteva zile se transformă în bilanț.

A.R.M.I.A. ca asociație nu are nici pagină oficială nici pagina de FB, dar sub sigla asta apar mesaje pe pagina președintei tinerei asociații, sau ale altor membri. Până la votarea legii sau mai bine spus până la contestarea ei de către Avocatul Poporului, doamna și asociația erau foarte active, dar după, au luat o pauză. În afară de faptul că menționează că ”Lipsa fișei și neindicarea sursei banilor sunt aspecte despre care eu am vorbit” doamna nu mai face nicio referire la lege, la calea de urmat sau soluții,  deși promitea că va rupe cu dinții din politicieni. Este adevărat încearcă să scuze sau să motiveze lipsa de ”orientare” a celor ce au dialogat cu clasa politică, dar asta pentru că și domnia sa a făcut parte până la un moment, din echipa ”învingătoare”. Dar nu doar asta o face să ia apărarea ”negociatorilor” ci și faptul că a intervenit o ruptură între doamna colonel și celelalte asociații și singură nu mai este vizibilă deci a mai ”îndulcit”atitudinea.

ROMIL, care și la acest moment asigură coordonarea Forumului prin eforturile a doar doi oameni care nu știu cât vor mai rezista, pentru că practic o asociație de 150 de oameni de 4 ani a încercat să coalizeze activitatea a 54 asociații cu mii de membri, tot  încearcă să adune dacă nu oamenii, măcar ideile, dar de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

Alte asociații care să se implice, sau să aibă inițiative, exceptând sindicatele din MAI și peniteciare (pe care nu le comentez dar le mulțumesc, căci fără ele nu depășeam 1000, hai 1500 de oameni, la proteste), nu cunosc, sau  nu au participat decât partial, fără impact deosebit. Semnalez o analiză pertinentă, cu lecții de interpretare și documentare legislativă, cum ar trebui să facă toți liderii de asociații,  pe pagina sindicatului ”Diamantul”, sub semnătura lui Emil Păscuț.

Dar deși asociațiile oficial nu au reacționat aproape deloc, pe paginile de facebook pe diverse ”ziduri” au apărut comentarii, idei, sugestii, frustrări, amenințări, unele din ele atât de puerile încât citind realizezi de ce am ajuns unde suntem. Mai toate  sunt îndreptate împotriva Avocatului Poporului fără a ține cont de fapt că dacă legea ar fi fost făcută corect Avocatul Poporului o lua în mână, o citea și o punea jos. Asta este adevărata problemă, calitatea precară a proiectului, nu sesizarea ei de către Avocatul Poporului. Când vor înțelege oamenii că nu amenințările de genul ”hai să o reclamăm” pe doamna Renate Weber că nu ne iubește, sau hai să scriem scrisori domnului Enache, pot rezolva problema. Renate Weber, ne place sau nu, a făcut ceea ce are dreptul să facă, indiferent DE CE sau DE CINE a fost dirijată, dacă a fost. Nu contează nici dacă a venit cu mașina sau trotineta din concediu, căci a venit pentru a își exercita un drept constituțional, așa că e cazul să ne consumăm energia cu alte activități și gânduri. Am văzut că ANCMRR MAI a trimis o … nu știu cum să îi spun scrisoare deschisă, sau rugăminte președintelui CCR pentru a cere/solicita să nu accepte sau să respingă  sesizarea Avocatului Poporului. De ce spun asta? Pentru că documentul trimis de domnul general Sandu nu poate fi considerat sesizare, căci CCR pe lângă faptul că poate fi sesizat numai pe aspecte de constituționalitate a legilor, tratatelor sau partidelor, conform art 146 din Constituție, nu poate fi sesizată, conform art 15 din legea 47/1992 decât de Președintele României, unul dintre președinții celor două Camere, a Guvernul,  Înalta Curte de Casație și Justiție, Avocatul Poporului, a unui număr de cel puțin 50 de deputați sau de cel puțin 25 de senatori sau după promulgare dacă o instanță decide astfel, adică consideră că este posibil să fi fost încălcat un drept constituțional. Așadar orice altă sesizare este sau poate fi tratată cu indiferență, pentru că dreptul Avocatului Poporului de a sesiza Curtea NU POATE FI CONTESTAT, iar dacă sesizarea Avocatului Poporului este justă sau nu, asta va decide Curtea fără ”ajutorul” nimănui, căci numai așa se respectă independența justiției. Orice amestec sau ”sugestie”,  indiferent din partea cui sau sub ce formă ar veni, contravine articolului 1 din Regulamentul de organizare și funcționare a CCR.  

Nu mai comentez alte aberații sau opinii apărute pe diferite pagini, căci indiferent ce ar crede sau visa unii sau alții, situația stă în felul următor:

  1. Legea a fost votată în Parlament și trimisă la promulgare;
  2. Avocatul Poporului a făcut uz de dreptul de a sesiza legea. Acesta nu este un abuz, așa cum afirmă unii, este o datorie;
  3. Curtea Constituțională a stabilit data de 17 decembrie drept dată de judecare a solicitării, în care are 3 posibilități:
  • Să respingă sesizarea ca nefondată;
  • Să accepte sesizarea și să declare 1,2,3sau 4 puncte  neconstituționale, caz în care va declara neconstituționale punctele respective sau întreaga lege.
  • Să constate că criticile sunt neîntemeiate și să declare legea constituțională;
  1. CCR poate să amâne judecarea, fie pentru o documentare mai profundă, fie pentru că nu a primit puncte de vedere de la anumite instituții solicitate, fie pentru că unele entități fizice sau juridice s-au declarat ”Amicus Curiae” și e nevoie de mai mult timp pentru audieri sau înaintarea/discutarea documentelor primite.

Asta oficial. Neoficial, judecătorii pot decide ce vor sau ce li se mai dictează, cum s-a întâmplat în nenumărate dăți, printre care suspendarea lui Băsescu când decizia s-a schimbat de către Zegrean la miez de noapte. Cu judecătorii nu te pui. Recent tocmai s-a stabilit că indiferent cum se vor schimba legile salarizării și pensiilor, NIMENI NU POATE SCHIMBA, ANULA  SAU MODIFICA DECIZIILE PRIN CARE JUDECĂTORII ȘI-AU ACORDAT BANI. Când a fost vorba de  pensiile militarilor, onorata CCR a declarat că militarilor le este garantat dreptul de pensie, nu cuantumul pensiei, că guvernul poate diminua pensiile militarilor în funcție de bugetul avut la dispoziție, dar pentru ei, nu se poate modifica nimic.

În aceste condiții cine crede că o scrisoare sau alta, sau chiar o intervenție prin Amicus Curiae poate influența cu ceva decizia pe care o vor primi în plic e visător.  Să fim realiști, nici vorbă.

Asta este un fel de ”hai să ne facem că facem ceva, să nu ne scoată alții ochii că nu facem nimic”, sau la nivel de individ, ”hai să mă dau și eu mare”.

Nu asta trebuie făcut.

Liderii de asociații ar trebui să :

  1. Ia în calcul pe bucăți toate cele 4 puncte contestate, (nu să le contracareze, de asta se va ocupa CCR dacă va judeca corect, căci dacă va primi decizia în plic, orice argument e inutil) și să caute variante de modificare a punctelor care vor fi acceptate de CCR ca fiind neconstituționale pe care să le înainteze și să le agreeze cu inițiatorii pentru a fi înaintate apoi în Parlament. Asta trebuie făcut de acuma, în primul rând în cadrul Forumului, dar serios, și nu mergând din nou pe mâna acelorași ”specialiști”. Dacă nici acuma nu acceptă că au pariat pe un cal mort, nu vor obține nimic;
  2. Să mențină contactul cu cei care măcar declarativ au sprijinit acțiunile noastre, chiar dacă nu mereu și nu cu fair-play. Vrem-nu vrem, alții nu avem;
  3. Să se abțină de la declarații pro/contra unui partid sau altul, unui lider de partid sau altul, căci aceștia monitorizează tot și după alegeri, dacă vor rămâne în picioare, nemaiavând nimic de pierdut, vor taxa orice ieșire, fie direct fie nedeclarativ;
  4. Să pregătească, pentru situația în care legea va fi respinsă în totalitate, o altă variantă, formă legislativă (lege, OUG, HG) prin care să se rezolve, având în vedere noile cheltuieli ale MApN cu instruirea piloților ucraineeni, dar și reducerea cheltuielilor cu pensiile asumată prin PNRR măcar actualizarea soldei de grad care nu doar că este urgentă dar este chiar aproape obligatorie având în vedere articolul 2 din Legea 223;
  5. Și nu în ultimă instanță, să încerce o discuție directă bărbătească cu Marcel Ciolacu, cel care -ne place sau nu- este singurul care mai poate face ceva până la sfârșitul anului, să dea o OUG eventual pe textul legii inițiate la inițiativa Ciucă-Ciolacu pe vremea când nu se rupsese lanțul de iubire. Sau eventual să reia proiectul de OUG propus de Chelaru, care exclude atacarea pe motiv de PNRR dar și limitarea la net.
  6. Dacă proiectul va fi respins parțial, se poate completa/modifica cu propunerile făcute de SNPPC/A.R.M.I.A care sunt ok dacă sunt acceptate așa cum au fost făcute, nu cu amestecul creioanelor inițiatorilor de partid.
  7. Aceste măsuri trebuiesc implementate și lucrat în paralel, de … ieri.

Cum însă asta înseamnă ca liderii de asociații să accepte faptul că au greșit, dar mai ales să se înhame la o muncă grea într-un timp foarte scurt, mă îndoiesc că se va face altceva în afară de o eventuală mobilizare la … luptă. Ar trebui să știe domnii lideri că lupta se duce și muncind,  nu doar strigând huo sau promițând /amenințând că vor face ce a făcut … tata. Să nu uităm că până pe 17.12, când se va judeca (dacă se va judeca) legea la CCR, orice învinuiri aduse parlamentarilor, partidelor, sunt inoportune și nejustifiate OFICIAL, pentru că:

  • Parlamentarii, atât cei din PSD cât și cei din PNL,s-au achitat de … promisiuni. Au promis că vor vota legea AȘA CUM AU AGREAT CU ASOCIAȚIILE, au votat-o. Deci nu li se poate reprosa nimic în acest sens.
  • Faptul că Avocatul Poporului a contestat legea la CCR nu li se poate imputa OFICIAL nici unuia nici altuia, în primul rând pentru că acesta este independent și are dreptul să sesizeze Curtea, în al doilea rând pentru că vor da vina unul pe altul și nimeni nu poate dovedi că Ciolacu sau Ciucă au jucat urât.
  • Orice învinuire OFICIALĂ din partea (liderilor) asociațiilor asupra partidelor va fi taxată. Chiar și unele comentarii private dar murdare, în limbaj mitocănesc pot decide dacă ne mai bagă cineva în seamă sau nu.

E nevoie de realism, pragmatism în tratarea acestui subiect și căutate soluții de REZOLVARE nu de manifestare a frustrării câtă vreme repet, OFICIAL nu ai ce să le reproșezi.

https://ladpm.ro/

https://www.eqynews.ro/ladpm-mesaj-de-multumire-parlamentarilor-care-au-sprijinit-plx-540-2024-sa-devina-lege/?fbclid=IwY2xjawGgeVtleHRuA2FlbQIxMQABHTAnR1sCFnz_EPTiGx2CnUOsYq-MYTPBtPSfnn8xHsx8ALZzvxtexJrevA_aem_-M3dww_TFOEE-b5rUiPnSg

https://aorr.org.ro/

https://ancmrr.ro/category/arhiva-comunicate/

https://www.facebook.com/gheorghe.georgeta

https://sprd.ro/?p=4473

 https://in-cuiul-catarii.info/2024/11/12/goana-dupa-voturi-partea-a-treia-asociatiile-21501

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.