marți, 29 martie 2011

EU NU MAI INTELEG NIMIC

Aspecte juridice
Comitetul Director, departamentul (Doamne, ce pompos suna, departamentul, de parca ar fi cine stie ce structura) juridic, ne comunica modelele de contestatii pentru deciziile de reviziure ale ticaloasei OUG1, cea care ne-a luat deciziile de recalculare in baza salariului mediu si ne-a adus iarasi la pensiile din Decembrie, pana la .. aplicarea legii 119.

Eu nu mai inteleg nimic. Cand am fost sfatuit, indrumat insistent sa depun contestatie pentru defuncta decizie de recalculare in baza HG 735, am intrebat avocatul de ce o mai facem , de vreme ce 735 nu mai exista si ni se vor inapoia actiunile pe motivul disparitiei obiectului contestatiei, mi s-a spus ca asa e bine, ca asta e prima faza, ca de fapt noi contestam orice decizie prin acest proces si ca la actiune se va adauga si cealalta decizie care va veni in urma OUG nr 1 si procesul va merge mai departe, isi va urma calea. Bun, hai sa fie un lup mancat de oaie am zis si am mers pe mana celor 60 de juristi ai SCMD, am scos din buzunar banii si am platit avocatul.

Intre timp, am auzit ca-desi avusese loc o intalnire la Alba Iulia intre departamentul juridic, de fapt Domnul Dogaru si Pielmus si avocatii filialelelor, intalnire in care s-au stabilit strategiile si directiile si conditiile de reprezentare- sunt probleme cu plata avocatului. Suma totala ar fi fost de 150 de individ (din care 50 dati de SCMD restul de pensionar), la care urma sa se adauge suma de 100 Lei, taxa de succes. Mi s-a parut cam ciudata aceasta taxa , de parca eu il plateam pe avocat doar asa , ca se se plimbe prin fata judecatorului, nu sa imi castige procesul, pentru castigare , trebuie sa ii dau alti bani. Dar am zis ca asa e obiceiul si nu am ce face, cand esti la Roma, te porti ca romanii. Ma si vedeam vaduvit de inca 100 de lei, mai ales in urma promisiunii domnului Galca si a domnului Dogaru, care au spus ca vom castiga sigur, si in tara si la CEDO sau Strassbourg, chiar daca nu intelegeam ce mai cautam la Strassbourg, daca castigam in tara. Dar nu mai interesa, castigam asta era important si ma gandeam ca totusi , nu e scump pretul , si ca totusi sindicatul este –asa cum am banuit inca de la inscriere- un lucru bun.

Aflu deci, ca sunt probleme cu plata avocatului care desi la Alba Iulia fusese instiintat ca va primi banii in doua transe, la o luna dupa inceperea actiunii, cere deja toti banii. Pai aici este ceva in neregula. Ori CD nu a stiut sa explice cum sta situatia , ori avocatul nu mai respecta intelegerea. Pe cine sa intreb, cine imi spune adevarul ? Intre timp –si din cauza acestei neintelegeri- apar discutii si reclamatii impotriva contabilului SCMD domnul Chelu, pentru faptul ca nu livreaza banii la timp, asa cum ai bate din palme. Pai sa nu se supere pe mine departamentul juridic, dar a cui este vina in acest caz ? Domnul Abraham, ce spuneti ? Eu stiu ca domnul Pielmus e cu treburile pe acolo, dar eu va intreb pe dumneavoastra ca sef de departament si om caruia i-am apreciat punctul de vedere in urma interventiei televizate. Daca l-as intreba pe domnul Pilemus as primi un raspuns evaziv, de la dumneavoastra am pretentii.

Ei bine, dupa aceste incurcaturi cu uite procesul castigat (care intre timp a fost stramutat de la Craiova la Bucuresti pentru a fi adus inapoi peste cateva luni) citesc pe pagina principala a SCMD demararea unei alte actiuni initiate –banuiesc cu aceleasi succesuri- de catre CD, si anume, atacarea deciziilor de revizuire a pensiilor, decizii date in urma OGU nr 1. Pai sa moara Ceacanica daca mai inteleg ceva . Eu stiam ca acele decizii vor fi anexate la procesul de anulare a deciziilor anterioare si vor merge mana in mana catre victoria mult trambitata. Acuma ma trezesc ca este alta Marie, trebuie sa mai facem niste miscari in nu stiu cati pasi cu nu stiu cate variante si uite asa , invat si batuta pe loc chiar daca nu am fost tare la jocuri populare. Domnilor din Comitetul Director si Departamentul Juridic, dragi tovarasi, ce faceti domnilor, jucati Tarantella cu noi ? Pai ne angrenati intr-un proces inutil sustinand ca actiunea va fi un succes mondial si ca procesul va fi un fel de proces al comunismului, care va viza toate deciziile emise de Illuminatul Boc pentru ca acuma sa ne rupeti avantul, si procesul in bucatele initiind alti pasi pentru fiecare hartie pe care o primim ? Nu e de ajuns ca isi bat joc guvernantii de noi, incepeti si dumneavoastra ? Alte modele de contestatii, care vor fi urmate de alte procese „castigate dinainte de a fi puse pe rol” si retrase inainte de prima infatisare ?

Domnule Abraham, dumneavoastra cand dati un comunicat din care sa intelegem si noi ceva ? Ca de la CD si domnul Pielmus eu nu inteleg nimic. Cine conduce departamentul acela mare cat Senatul Romei si cine il reprezinta ? Daca dumneavoastra il conduceti, nu va suparati, am pretentia ca toate documentele si indicatiile juridice sa poarte girul si semnatura dumneavoastra , nu a domnilor Dogaru si Pielmus. In urma cu ceva timp , va rugasem printr-un mesaj pe mail sa ne informati si pe noi, muritorii de rand, care este stadiul Proceselor SCMD. La cateva zile dupa acel mesaj , vad cu bucurie ca apare o scurta instiintare pe blogul SCMD:

Daca doriti sa aflati stadiul proceselor juridice:
Dosarele militarilor în rezervă au inceput sa fie depuse în data de 10 februarie 2011, la registraturile instanțelor din toată ţara. Reclamaţiile au fost în număr de 10.000, dintre care 2000 au fost depuse la Tribunalul din Bucureşti.


Puteti consulta listele dosarelor, ordonate pe județe.
Dupa titlul postarii, credeam ca in sfarsit s-a actualizat situatia si vom sti si noi ce procese mai avem , cu cine , in ce stadiu se afla , cand e urmatoarea infatisare, ce am castigat si ce am pierdut pana in prezent.

Intrand in amanunt constat cu surprindere ca de fapt acolo sunt date privind procesele domnului Galca si nimic despre celalalte procese ale noastre, cele gestionate de casa Barla si ceilalti avocati anteriori.

Nu stiu ce sa cred, ori ati inteles gresit dorinta mea, ori ati facut misto de mine. Constat cu stupoate ca de pe pagina juridica a disparut pana si subpagina cu starea proceselor SCMD . De ce ? Nu mai binevoiti sa ne informati, a fost clasificat ca secret sau SSIN ? Ce se intampla domnule Abraham cu acest department cine il conduce si in ce directie ? Va rog sa imi iertati indrazneala de a intreba , dar eu nu inteleg de ce nu se explica oamenilor din capul locului in ce situatie se afla , de ce atunci cand cer date despre procesele SCMD sunt trimis pe o pagina personala a domnui Galca Costel, de ce comunicatele departamentului Juridic sunt semnate ba de domnul Dogaru, ba de domnul Pielmus, de ce nu suntei capabili atati avocati si juristi sa intocmaiti o situatie statistica a proceselor SCMD cu date, termene , instante , avocati , rezultate si perspective. PENTRU TOATE PROCESELE, SI CELE PIERDUTE SI CELE RETRASE, CA SA STIM SI NOI CARE ESTE ACTIVITATEA ACESTUI DEPARTAMENT DE LA INFIINTARE PANA IN PREZENT. Poate macar situatia dumneavoastra va fi afisata si publicata , nu ca situatia financiara. Sa avem si noi macar un bilant intocmit ca lumea si pus la dispozitia sindicalistilor.

PS Am auzit ca unele filiale , de prin Moldova , au luat fraiele in mana , si-au angajat avocati cu care si-au stabilitt strategiile, si.au intocmit planul de actiune , au cazut de acord si merg independent pe ceea ce au stabilit, ca isi platesc avocatii din cotizatii, ca nu mai trimit toti banii catre Bucuresti (nu spun de ce ) si au stabilit sa inverseze procentul de cotizatie, adica marea parte a cotizatiei ramane la filiala , acolo unde se duce lupta si un procent mai mic catre Bucuresti, pentru protocol, sau ce or vrea ei sa faca. Bravo, uite ca se poate. Poate asta e solutia , de fapt asa s-a discutat si la Alba Iulia in 2010, ca 60 % din cotizatie sa ramana la filiale si 40 % la Bucuresti. Bravo SUCEAVA !

Apropo de protocol, asa, ca fapt divers, hai sa vedem ce se mai cumpara prin Bucuresti din banii sindicalistilor, in 2010.

Pe 21.04.2010, de la Rompetrol Chiajna
- mangal carbuni gratar – 29,00
- lemne gratar-12,oo

24.03. 2010-Rompetrol Chiajna
-Borsete De luxe- 47,80 lei
- Geanta Umar Cameo-41.40lei
- Ruscac picnic Natura 116,49lei

25,05.2010 –Practiker
- Duck Anitra- 29.96lei
- bec economic-24w 11 bucati x 21.99 lei
- bec economic 24.w -2 buc -33,99 lei

25.10.2010-Rompetrol Chiajna
-covorase Good year -166,90lei
-husa camera A11747-21,84lei
-Rucsac picnic Natura- 116,49lei
Ce observam din aceasta lista ? Ca domnul Apostol, pentru ca dansul a facut toate aceste cumparaturi, este indragostit de Rompetrol Chiajna si ca ii plac de asemnea gratarele, momentele in aer liber, si nu pierde nici o ocazie sa respire aer curat, sa mearga la un gratar si pentru aceasta isi ia toate masurile de rigoare, se doteaza cu tot ce trebuie, inclusiv rucsac pentru drumetii. Si nefiind un egoist, arata si la altii ce si-a cumparat, asa ca a doua zi mai cumpara un rucsac si pentru un prieten caruia i-a placut rucsacul Natura.

Sa tot fii Sindicalist, si sa tot ai pe mana carduri ale SCMD. Alo, domnul Petcu se aude ?

Uite asa procedeaza un om cinstit, nu ca dumneata hot prost ce esti, dupa cum spunea domnul Marica.

Un comentariu:

  1. Excelenta postarea!
    Pacat de POLITICA STRUTULUI, aplicata la greu de catre cei care citesc, citesc, iar citesc si pleaca injurand ... pe cine credeti?
    Pe tine Marine si pe mine!
    Noi doi, suntem vinovatii!!
    Vinovati ca unii isi bat joc de oameni, de banii acestora! De faptul ca mint de ingheaata apele, de faptul ca pun pe ROL procese fara OBIECT! Am mai spus: au dus mii de dosare cu roaba, vor fi respinse cu caruta!
    Atat si nimic mai mult!

    RăspundețiȘtergere

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.