joi, 30 mai 2024

Paliturâ crânșenă pentru rezervisti

 

Mă văd nevoit să dau o veste proastă celor 30000 de pensionari militari care vor veni pe data de 07.06 să demonstreze pentru actualizarea soldelor de grad, respectiv împotriva respingerii amendamentelor depuse la OUG26/2024 cu atâta chin și după atâtea opinii divergente privind persoana care să le depună sau forma și conținutul acestora. Știu că de obicei aducătorii de vești proaste nu sunt bine văzuți sau primiți de cei care le așteaptă, sunt deja pățit după ce am prezis modul în care va fi aplicată impozitarea progresivă și inclusiv inutilitatea acționării în instanță a soluției aplicate de guvern. Dar nu am ce face, asta e situația, mie nu îmi place nici măcar să fac complimente cuiva, așa de dragul de a-l face să se simtă bine, dar să mai și susțin aberații, așa cum fac alții pe unele pagini de blog doar pentru a se face citți sau ”iubiți” pentru că ”țin cu noi”. Întotdeauna am preferat să spun adevărul, chiar dacă era neplăcut, pentru că nimic nu e mai neplăcut decât o minciună plăcută care să creeze speranțe deșarte transformate apoi în dezamăgiri dureroase.

Așadar, mă văd nevoit să informez pe toți cei interesați că urmează o veste proastă pentru toți cei care așteaptă cu sufletul la gură actualizarea soldei de grad și anunț că OFICIAL acest aspect nu va fi atins în mandatul viitoarelor camere ale parlamentului și guverne, până în 2028, DECI DUPĂ CE  PNRR VA FI ÎNCHIS,  așa cum spunea chiar prim-ministrul Ciolacu acum o lună. Am intrat în posesia unui document emis de Guvernul României, ca punct de vedere la o inițiativă legislativă (BP 144/2004) a unui deputat neafiliat (domnul Bogdan Alexandru Bola) privind modificarea noii legi a pensiilor publice, respectiv legea 360/2023. În proiectul său, domnul Bola solicita modificarea Legii 360, lege întocmită sub ”auspiciile” UE și ale Băncii Mondiale, ca și Legea 282 care cuprinde măsurile privind diminuarea cheltuielilor cu pensiile speciale, inclusiv Legea 223, fiind componente ale PNRR. Este cunoscut deja Jalonul 215 din PNRR, nu mai e cazul să îl enunț. Președintele Senatului a cerut punct de vedere de la Guvern privind această inițiativă, iar Guvernul în data de 23.05.2024 a analizat și înaintat Senatului punctul de vedere de mai jos. După cum se vede din document, Guvernul dă aviz negativ menționând că nu susține inițiativa, argumentându-și opinia.

Ce cerea inițiatorul? Modificarea unui articol din anexa 2,  care stabilea locurile de muncă cu condiții speciale. În lege era trecut la punctul 9 ” Activitatea desfășurată de personalul navigant din unitățile de transport maritim și fluvial, care lucrează în sala mașinilor de pe navele maritime și fluviale cu capacitate de peste 600 CP” iar inițiatorul voia să modifice astfel ” 9. Activitatea desfăşurată de personalul navigant din unităţile de transport maritim şi fluvial, care lucrează în sala de maşinilor de pe navele maritime şi fluviale cu capacitate de peste 600 CP, precum şi personalul navigant punte ce îşi desfăşoară activitatea pe navele de salvare sau depoluare de pe navele maritime şi fluviale ”, deci să adauge și personalul de pe navele de salvare, sau depoluare, care lucrau în aceleași condiții cu ceilalți, practic un lucru normal.  Și totuși modificarea, deși nu aducea în discuție cine știe ce sume sau personal, a fost respinsă de guvern.

Două elemente sunt mai importante în acest răspuns, primul de ce este respins proiectul și al doilea, ce s-ar întîmpla dacă ar merge mai departe. De ce este respins proiectul? Iată ce spune Guvernul :

Așadar:

1. Legea nr. 360/2023 reprezintă forma actului legislativ agreat cu serviciile tehnice ale Comisiei Europene. Urmare a aprobării acestui act normativ de către Parlamentul României, a fost aprobată noua versiune a anexei CID la Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), inclusiv descrierea modificată a Jalonului 214. Semnalăm faptul că Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență, reglementează la art. 24 alin. (3), principiul ireversibilității reformelor, după cum urmează: „Comisia evaluează, cu titlu preliminar, fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult două luni de la primirea cererii, dacă au fost atinse în mod satisfăcător jaloanele și țintele relevante stabilite în decizia de punere în aplicare a Consiliului menționată la art. 20 alin.(1)”. Atingerea în mod satisfăcător a jaloanelor și a țintelor presupune că măsurile legate de jaloanele și țintele care anterior au fost atinse în mod satisfăcător nu au fost revocate de statul membru în cauză. În scopul evaluării, se iau în considerare și acordurile de tip operațional menționate la art. 20 alin. (6). Acest principiu al ireversibilității reformelor a fost, de asemenea, preluat la nivelul legislației naționale, prin art. 5 alin. (2) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, orice modificare adusă actelor normative care au făcut obiectul unor jaloane din PNRR, care au fost evaluate pozitiv de Comisia Europeană, duce la încălcarea principiului ireversibilității reformelor, respectiv art. 24 din Regulamentul (UE) 2021/241, precum și prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021, conform celor prezentate.”

Ce se întâmplă dacă nu se ține cont de angajamentele luate prin PNRR?

”(9) În cazul în care, în termen de 18 luni de la data adoptării deciziei de punere în aplicare a Consiliului menționate la articolul 20 alineatul (1), statul membru în cauză nu a făcut progrese concrete în ceea ce privește atingerea oricăror jaloane sau ținte relevante, Comisia denunță acordurile menționate la articolul 15 alineatul (2) și la articolul 23 alineatul (1) și dezangajează cuantumul contribuției financiare fără a aduce atingere articolului 14 alineatul (3) din Regulamentul financiar. Orice prefinanțare în conformitate cu articolul 13 se recuperează integral. Comisia adoptă o decizie privind denunțarea acordurilor menționate la articolul 15 alineatul (2) și la articolul 23alineatul (1) și, după caz, privind recuperarea prefinanțării după ce a dat statului membru în cauză posibilitatea de a-și prezenta observațiile în termen de două luni de la comunicarea evaluării sale potrivit căreia nu au fost înregistrate progrese concrete.” Acestea sunt câteva din argumentele respingerii proiectului de modificare a Legii 360, legea pensiilor publice. Pe foarte scurt, legea nu poate fi modificată, pentru că este inclusă în setul de măsuri angajate de guvern prin PNRR și orice încălcare a angajamentelor respective, ar atrage anularea angajamentului de plată al UE, nu numai față de jalonul respectiv ci chiar a întregului proces.

Bun, ar zice unii, ce treabă are asta cu soldele de grad ale pensionarilor?

Ia să vedem :

  1. Ce prevede legea 223/2015? Modul de acordare a pensiilor militare.
  2. În ce lege se prevăd măsuri de ”redresare” a cheltuielilor cu pensiile militare și alte legi speciale ? În legea 282/2023.
  3. Unde găsim legea 282/2023? În PNRR.
  4. Ce scrie în jalonul 215 din PNRR? Jalonul 215:„Intrarea în vigoare a cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale. (indemnizații și pensii stabilite și plătite în baza unor legi cu caracter special)”
  5. Ce ar însemna creșterea cheltuielilor cu pensiile militare prin mărirea soldei de grad? Nerespectarea Jalonului 215 din PNRR.
  6. Ce ar însemna asta? Recitiți punctul 9 din răspunsul dat de Guvern președintelui Senatului.
  7. Iată de ce, domnii din MApN când a fost depus un amendament la OUG 28/2024, CARE SOLICITA MODIFICAREA STATUTULUI, au spus că amendamentul nu are ce căuta în statut că ar trebui modificată Legea 223. Domnii din MApN știau foarte bine că nu se pot face modificări la cuantumul pensiilor prin Legea 223, niciun guvern și nici Parlamentul nu ar îndrăzni așa ceva, pentru că AR ÎNCĂLCA ANGAJAMENTELE LUATE PRIN PNRR, în primul rând pentru că modificările făcute prin Legea 282 și măsurile de reducere a cheltuielilor cu pensiile speciale, nu pot fi încălcate. Iată cât de departe merge bătaia de joc a conducerii MApN, a ministrului Tîlvăr personal care cu miere în buze îi îndemna pe șefii de structuri invitați pe data de 09.05.2024 la minister, să propună ei amendamente de modificare a Legii 223, că MApN NU SE VA OPUNE. Nu, MApN nu se va opune, se va opune guvernul și întregul Parlament. Și când mă gândesc că în unul din amendamente se menționează că ”guvernul susține amendamentul”, mă apucă râsul-plânsul. Acuma să vedem ce decid liderii de asociații. Un singur lucru ar da peste cap argumentul Guvernului: faptul că PNRR este totuși un document ILEGAL, NEAPROBAT/NERATIFICAT DE PARLAMENT, dar pentru a dovedi asta e nevoie de o decizie judecătorească și o justiție imparțială, ceea ce la noi nu există.

 

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2024/05/PUNCT-DE-VEDERE-2.pdf

 https://in-cuiul-catarii.info/2024/05/24/palitura-cransena-pentru-rezervisti-20897

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.