Spuneam acuma ceva timp că armata nu mai are bani nici să îşi înmormânteze morţii.
 Nu era o figură de stil, la Oradea un colonel în rezervă a fost privat 
de onorurile complete din cauza lipsei cartuşelor de manevră necesare 
salvelor regulamentare. În aceeaşi perioadă a explodat şi “marea 
realizare”, Carta Albă a Apărării,   a
 guvernelor de după 89, dar în special de când la conducerea armatei s-a
 aflat domnul Oprea, aducerea nivelului operativ al armatei sub 40%. Că 
Oprea a fost ofiţer de logistică dar se declară jurist aproape că nu mai
 contează, şi aşa logistica armatei a încăput pe mâinile pricepute ale 
amicului Zisu un alt general promovat pe baza serviciilor, că doar 
provine şi el din servicii nu? O nouă ştire apărută cu ocazia noilor 
numiri în fruntea categoriilor de forţe m-a făcut să  tresar.
 Se spune că domnul Zisu, cel care domină tot ce ţine de înzestrare şi 
dotare în armată, ar fi propozabil pentru funcţia de locţiitor al 
şefului SMG pentru a fi pregătit pentru a-i lua locul motanului Dănilă, 
pupila prezidenţială, la şefia SMG. Nu ştiu cât de adevărat este, nu 
ştiu cât de mult şi-ar dori Zisu această funcţie, pentru că domnia sa 
doreşte să prindă funcţia aia militaro-civilă de la Departamentul 
Logistic, funcţie care se va înfiinţa prin noul Regulament de 
Funcţionare a MApN şi care îl va pune direct în subordinea primului 
ministru. 
Să fie Zisu tentat sau momit să lase logistica şi să se suie locţiitor al şefului SMG? Mă îndoiesc. Mă îndoiesc din mai multe  motive: 
1.      Zisu
 ştie că pe funcţia de şef al SMG (dacă o va prinde şi nu e doar 
cacealma), nu face faţă el nu ştie decât să facă aranjamente şi 
permutări cu terenurile şi bunurile armatei, dar în materie de tactică, 
strategie, operaţiuni, lucru de Stat Major, limbi străine, politici 
NATO, are o mare durere;
2.      Dacă
 va fi numit locţiitor al Şefului SMG va fi subordonat acestuia deci 
oricând propozabil pentru schimbare şi după o asemenea funcţie odată dat
 jos nu poţi fi decât trecut în rezervă sau numit şeful SMG ceea ce cum 
am spus, nu prea e de nasul lui;
3.      La nivelui SMG se manifestă şi aşa o mare  antipatie
 faţă de persoana sa, antipatie care poate exploda dacă va fi numit 
cumva locţiitor sau şef şi nu ar fi exclus să i se sape groapa din 
interior dacă va fi numit locţiitor; 
4.      Nicăieri
 nu se simte ca în logistică acolo unde de mai bine de 20 de ani trage 
toate sforile. Unii mai răutăcioşi spun că dacă nu ar fi fost sprijinit 
de naş Oprea ar fi fost în lotul fostului şef al direcţiei înzestrare 
sau chiar în lotul Cioflină – Becali pentru că încă de atunci terenurile
 armatei, ca şi contractele cu Steaua i-au trecut prin mână; 
5.      Dacă
 va rămâne la viitorul Departament Logistic şi regulamentul se va vota 
aşa cum este propus acuma, va fi pe funcţie de secretar de stat la 
dispoziţia şefului guvernului, va putea ocupa funcţia şi ca civil după 
pensionarea de la armată şi atâta vreme cât Oprea va fi la guvernare 
(iar Oprea şi al său UNPR  vor fi la guvernare  indiferent
 ce partid va forma guvernul pentru că el e gata să bată palma cu 
oricine pentru” stabilitate”) deci va pleca de la logistică numai pe 
afet.  
Deci
 eu cred că Zisu nu va accepta funcţia propusă sau sugerată decât dacă 
îi va da ordin Oprea. Cine mai are impresia că Duşa ar conduce 
Ministerul Apărării Naţionale, să se apuce de citit cărţi de Petre 
Ispirescu, va fi mult mai aproape de realitate. 
Şi
 pentru că tot am vorbit de afet şi înmormântări, hai să vedem ce vrăji 
au mai făcut cei din conducerea ministerului vizavi de ceremonialurile 
militare. 
Să
 luăm pentru început câteva prevederi ale Ordinului M-30 din 12, martie 
2009, înlocuit cu Ordinul M-63 din 10 Iunie 2013, ambele ale Ministrului
 Apărării Naţionale. Menţionez că nu ştiu cine şi în ce baze operează 
aceste schimbări, cine e cu iniţiativa, cine spune că e bine, cine este 
de acord. Ştiu doar cine le semnează ca primarul: Domnul Duşa cel care 
se crede încă ministrul apărării naţionale. Şi cum el a semnat el se 
face de râs atâta vreme cât habar nu are sau nici nu citeşte ce i se 
bagă la semnat, iar subordonaţii îi bat cuie în tron cu fiecare 
regulament modificat. 
Ia să vedem ce prevede în anumite puncte vechiul şi noul Regulament al Onorurilor şi Ceremonialurilor Militare. 
La art 84 din M-30 se prevedea că  “pentru
 cadrele militare decedate, pe capacul sicriului se fixează şapca, iar 
pentru generali, amirali, ofiţeri şi veterani de război, şi drapelul 
României iar în M-63 la art 85 se prevede că  “Pentru
 cadrele militare decedate, pe capacul sicriului se fixează şapca şi 
drapelul României, iar pentru soldaţii şi gradaţii profesionişti, precum
 şi pentru veteranii de război, drapelul României”
Deci, s-a considerat pe drept cuvânt  că
 nu doar cadrele, ci şi soldaţii şi gradaţii au dreptul la drapel pe 
sicriu. Frumos. Acuma să vedem cum se asigură acest drept. 
În M-30, la art 95 se prevedea că “După
 înhumare/incinerare, se înmânează familiei drapelul României care, în 
cazul decesului generalilor sau amiralilor, are înscris pe el numele 
defunctului.”
Dar  M-63
 la art 92, spune : “ În cazul eroilor căzuţi la datorie în misiuni 
interne şi externe se înmânează familiei drapelul României, având 
înscris pe el numele defunctului, după înhumarea/incinerarea acestora.”
După
 cum se observă, familiile cadrele militare, soldaţii-gradaţii care 
aveau dreptul ca sicriul să fie acoperit cu drapel, nu vor primi acest 
drapel, doar îl vor vedea apoi va fi luat de către armată. El va fi dat 
numai în cazul celor căzuţi la datorie, în misiunile NATO, ca şi cum 
asta ar fi recompense pentru pierderea vieţii în slujba armatei, 
recompensă de care cei omorâţi de un o clasă politică iresponsabilă, nu 
au dreptul. Deci în vechiul regulament la toţi cei care aveau dreptul să
 fie înmormântaţi cu drapel, familiile primeau drapelul iar în cazul 
generalilor, pe drapel se scria numele decedatului. În noul regulament, 
nu mai primesc drapelul decât familiile eroilor decedaţi în misiune în 
afara graniţelor sau în interior, deci celor care luptă pentru 
interesele NATO. Să înţelegem de aici că aceste drapele sunt plătite de 
NATO iar armata română nu are bani pentru drapelele celor decedaţi în 
condiţii de boală, stress, sau în timp ce scriu “scrisori de mulţumire” 
preşedintelui şi primului ministru pentru pensia revizuită? 
Mergem mai departe. 
În M-30 la art. 137 se spunea: “(2)
 Drapelele României care se înmânează familiilor după înhumarea 
militarilor în activitate se asigură de unitatea militară din care au 
făcut parte; pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere şi 
pentru veteranii de război, acestea se asigură de comenduirea de 
garnizoană, iar, în garnizoana Bucureşti, de către Regimentul 30 Gardă 
“Mihai Viteazul”.
În noul M-63 la art 133 se spune:   “
 (3) Drapelele României care se înmânează familiilor după înhumarea 
militarilor eroi căzuţi la datorie în misiuni interne şi externe, se 
asigură de comenduirea de garnizoană din fondurile aprobate cu această 
destinaţie în bugetul Ministerului Apărării Naţionale.”.
După
 cum se vede, Ministerul Apărării Naţionale lasă Comenduirile de 
Garnizoană să se descurce cu aceşti bani, şi pentru activi şi pentru 
rezervişti deşi pentru activi ar fi fost normal să se ocupe unităţile în
 care şi-au desfăşurat activitatea nefericiţii, aşa cum spune de altfel 
şi Ordinul M6/2010 la articolul 79. De ce se contrazic regulamentele şi 
ordinele ministrului, nu e nimeni pe acolo să armonizeze ordinele, sau 
să gândească măcar în baza unei logici normale? Ce fac direcţia 
regulamente şi cea juridică? Sunt formate din elefanţi sau glumeţi? Dar 
totuşi să nu se uite că se asigură drapelele numai pentru cei decedaţi 
în slujba NATO, în teatrele de operaţii, nu şi celor omorâţi de grija 
statului faţă de pensionari. Nu e aşa că cineva se joacă nu numai cu 
vieţile, ci şi cu înmormântările militarilor? Pe de o parte se fac că le
 dau tuturor dreptul să fie înmormântaţi cu drapel dar pe de altă parte 
ministerul nu asigură aceste drapele şi nici nu le înmânează decât celor
 decedaţi în misiunile NATO, sau cine ştie, în misiuni în ţară, probabil
 în lupta împotriva propriului popor, în sprijinul jandarmilor,  că alte misiuni de război nu pot avea în ţară. 
Deci, dragi pensionari militari, de acuma înainte mai aveţi o grijă: pe lângă trusoul specific ceremonialului  final, cumpăraţi-vă din timp şi drapel, altfel o să se întrebe  participanţii
 la ceremmonie, de ce nu aţi avut parte de el, poate nu aţi făcut parte 
din armata română, sau aţi supărat pe cineva din conducerea garnizoanei,
 poate din vechii şefi sau nu aţi  meritat să fie acoperiţi cu drapel. 
Dar aberaţiile nu se opresc aici. Bătaia de joc şi umilirea armatei are multe căi. 
În M-30 la art 69 se prevedea modul în care se desfăşoară paradele militare la nivel local. 
“ART. 69
    (1)
 Parada militară la nivel local se organizează de comandanţii 
garnizoanelor respective, pe baza aprobării date de şeful Statului Major
 General, care numeşte şi persoana căreia i se acordă onorul militar.
    (2) Pentru a comanda trupele participante comandantul garnizoanei numeşte un comandant al paradei.
    (3)
 La ora fixată, unităţile/subunităţile militare participante la parada 
militară se adună pe locurile şi în formaţiile stabilite.
În M-63 scrie ……………………………………………………………………………………………………………….. adică nimic.
 Deci
 la nivel local nu se mai organizează parade militare cu ocazia Zilei 
Naţionale, sau Zilei Armartei, sau Zilei Unirii. De ce ? Pentru că .. 
aşa cum sunea domnul Duşa, armata funcţionează la 40% din capacitate, 
aşa că au fost nevoiţi să scoată aceste cheltuieli de pe listă.
Întrebare
 pentru domnul Duşa: ÎN CE BAZĂ CU AL CUI ORDIN AU FOST ORGANIZATE 
CEREMONIALURILE MILITARE LA NIVEL LOCAL PE DATA DE 1 DECEMBRIE 2013, 
DACĂ ORDIMUL MINISTRULUI APĂRĂRII NAŢIONALE M63/2013 NU MAI PREVEDE 
ACESTE ACTIVITĂŢI ŞI MAI ALES CU CE FONDURI, DE UNDE ? CINE A ÎNDRĂZNIT 
SĂ ÎNCALCE UN ORDIN AL MINISTRULUI? DOMNULE DUŞA VĂ AŞTEPT LA RAPORT. 
Mergem mai departe. 
În M-30, la art 7 se prevedea în ce situaţii se organizau ceremonialuri militare  la nivel central şi de garnizoană, şi printre alte activităţi, la punctul “i“se specifica: 
“  i)
 depunerea de coroane, jerbe şi buchete de flori la Mormântul Ostaşului 
Necunoscut, precum şi la monumentele şi cimitirele eroilor români sau 
ale militarilor străini căzuţi la datorie pe teritoriul României;”
În M-63, aceste activităţi nu mai apar la articolul respectiv, au fost scoase şi au fost trecute la prestări servicii. 
Deci
 pentru aceste activităţi, cineva, nu ştiu cine trebuie să facă cerere 
de organizare de ceremonialuri militare la mormintele eroilor români şi 
al Ostaşului  Necunoscut şi să 
le plătească, pentru că armata le va organiza numai contra cost. Pe mâna
 cui a intrat armata română şi la ce respect ne mai putem aştepta din 
partea civililor a societăţii, dacă MINISTRUL APĂRĂRII NAŢIONALE 
SEMNEAZĂ ASTFEL DE ORDINE PRIN CARE MILITARII  TREBUIE SĂ ÎŞI PLĂTEASCĂ DRAPELE  IAR EROII CEREMONIALURILE MILITARE? CUM NU CRAPĂ PĂMÂNTUL SUB EI? 
Mai
 aveţi puterea să continuăm? Hai să mergem mai departe. Vorbeam despre 
prestări servicii. Şi aici cineva îşi bate joc de armată. În orice alt 
minister, banii obţinuţi din prestări servicii, amenzi, sau alte forme 
obţinere de fonduri conform legii, acestea intră într-un procent mai 
mare sau mai mic în contul celor care le obţin. La armată însă 
serviciile efectuate de militari la cerere în folosul unui  privat
 să spunem, nu intră în contul unităţii respective, nici al garnizoanei 
şi nici măcar al ministerului apărării naţionale ci în bugetul statului.
 Deci practic militarii prestează servicii  ca
 sclavii, căci fondurile obţinute de ei nu intră nici măcar în bugetul 
ministerului ci al guvernului care face ce vrea cu ei. E iarnă, 
companiile care sunt plătite să cureţe drumurile taie frunză la câini. 
Militarii sunt scoşi la lopată. Conform legii pot fi scoşi din unitaţi 
doar la alarmă, război, situaţii declarate de necesitate sau urgenţă sau
 … pentru prestari servicii cu contract, contracost. Cine primeşte 
aceşti bani, armata? Nuuuuuuuu! Banii ajung la guvern, guvernul în cel 
mai fericit caz îi repartizează la drumuri ..iar de acolo ajung în 
buzunarele celor care taie frunză la câini în timp ce militarii dau la 
lopată. Înteligent nu?  Nu e  e 
aşa că asta înseamnă protecţia cadrelor şi apărarea demnităţii 
militarilor, domnule Duşa cel care vă credeţi ministru dar semnaţi ca 
primarul? De fapt implicaţiile sunt mult mai complexe. Practic acest 
lucru ascunde altceva. Ascunde  aservirea
 armatei intereselor unor potentaţi de partid sau privaţi care cer 
sprijinul armatei sau utilajele armatei, unităţile militare primesc doar
 ordin să pună la dispoziţia nu ştiu cui.. oameni şi tehnică în baza 
unui contract şi a unei plăţi pe care cei care prestează munca nu le văd
 niciodată şi nu se ştie dacă şi unde intră. Sclavie în toată regula. 
Şi
 ca să mai şi râdem, pentru că este de râs să încununăm prezentarea 
aberaţiilor şi bătăii de joc cu o prevedere care nu numai că este 
împotriva bunului simţ dar şi a logicii. Lăudam la început prevederile 
art. 82 din M-63. Ei bine acesta este contrazis chiar în interiorul 
Ordinului, de Anexa 10. În vechea anexă 10 a M-30, care se referă la  ORGANIZAREA FUNERALIILOR CU ONORURI MILITARE, subofiţerii şi militarii profesionişti  în
 rezervă nu aveau dreptul la drapel. Dar prin M-79/2010 au primit acest 
drept. Ei bine, M-63, deşi la art 82 le dă dreptul, la Anexa 10 îl ia 
pentru că anexa 10 este la acest punct la fel cu cea din M-30. CONFORM 
ANEXEI 10 , SUBOFIŢERII ŞI SGP-ii NU AU DREPTUL LA DRAPEL. Domnul Duşa 
cu o mână dă şi ia cu două. A fost cumva popă şi el, că s-a umplut 
guvernul de răspopiţi.
Şi
 pentru ca să nu lipsească bomboana pe colivă, citesc pe blogul 
sindicatului militarilor că domnul Dogaru a promis  ca pentru membrii de
 sindicat să asigure sindicatul acest drapel. Dar numai pentru membrii 
de sindicat, aşa că dragi pensionari, dacă vreţi drapel la înmormântare,
 intraţi în sindicatul lui Dogaru, Zisu vă asigură dreptul de a fi 
înmormântaţi cu drapel, DAR NUMAI DACĂ VĂ DĂ VOIE ŞI ANEXA 10,  iar Dogaru vă asigură drapelul. Sublimă simbioză, Tusea şi Junghiul.  În loc să lupte pentru înlăturarea aberaţiilor din aceste regulamente, domnul Dogaru se mulţumeşte să asigure drapele. Probabil  are pe cineva prin Călăraşi la care déjà a dat comandă de drapele  şi iese de o busuioacă. 
Aşa că vin vremuri grele pentru militari, fie ei activi  sau în rezervă, vii sau morţi. Boc şi Oprea  au tăiat salariile şi  pensiile militarilor activi sau în rezervă, dar nu s-au legat de morţi.  Ponta, Oprea şi  Duşa taie  şi
 ei, că de pus nu au de unde, sunt prea mulţi clienţi politici cu botul 
la ţeavă. Şi de unde să taie şi ei,taie  de acolo de unde nu se poate 
plânge nimeni, de la morţi! Morţilor…!! 
P.S. Dacă tot suntem la acest 
capitol, o scurtă informaţie pentru pensionarii şi familiile lor, care 
probabil nu ştiu ce drepturi au conform legii.
Iată ce prevede art 79 din Odrinul M6/2010 al Ministrului Apărării Naţionale:
“În cazul decesului 
cadrelor militare în activitate/în rezervă/în retragere, comandantul 
garnizoanei, prin unitatea militară de care a aparţinut persoana 
decedată sau prin unitatea de garnizoană, în celelalte situaţii, asigură
 următoarele: 
 a) locul de veci, pentru cadrele militare şi membrii familiilor acestora; 
 b) funeralii cu onoruri militare, potrivit gradului avut; 
 c) confecţionarea sicriului şi a crucii, cu perceperea costului pentru materialele folosite; 
 d) mijlocul de transport; 
 e) oficierea serviciului religios, gratuit, de preoţii militari, acolo unde sunt încadraţi; 
 f) deservirea la mormânt; 
 g) contra 
cost, masa de pomenire prin popota unităţii/garnizoanei, acolo unde este
 posibil, în condiţiile prevăzute în reglementările în vigoare.” 
Cereţi-vă drepturile, cât mai există şi nu le iau incompetenţii.
Armata pe mana cui ? Partea I – activii

Ultima afacere pusă la cale de Gabriel Oprea și Cătălin Zisu sub înaltul patronaj a lui Victor Ponta, folosindu-l pe post de acar Păun pe Mircea Dușa:
RăspundețiȘtergerePe site-ul MApN http://dlaj.mapn.ro/ este publicat pe 17 decembrie, spre dezbatere publică și amendare, un proiect de hotărâre de guvern privind ”trecerea din domeniul public în domeniul privat al statului a unor construcții și amenajari la terenurile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale, în vederea scoaterii din funcțiune și casării acestora și pentru actualizarea anexei nr. 4 la Hotărarea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului. ”
Cine are curiozitatea și răbdarea să studieze documentul va avea destule surprize citind despre compunerea și valoarea contabilă a bunurilor ce vor fi scoase din funcțiune și casate, după care vor fi trecute in domeniul privat al statului. Acestea, dar mai ales terenurile de sub ele și dimprejurul lor reprezintă o adevărată mină de aur, cele 26 de locații sunt în marea majorite în zone de maxim potențial.