Spuneam în precedentele episoade că domnul Ministru Duşala investire
se lăuda că domnia sa este ministru şi nu altcineva, nici Dobriţoiu,
nici Oprea şi că domnia sa nu este cârpaci. Am văzut că totuşi forţat de
finul lui naşu a trebuit să accepte şi peticitul şi nu numai atât. Noul
proiect al legii de funcţionare a Ministerului Apărării Naţionale
dovedeşte odată în plus că aşa zisa reformă în armată se face spre
binele acoliţilor lui Oprea şi a clienţilor politici, nu spre binele
armatei. Conform noilor reglementări, anumite funcţii din armată vor fi
la mâna politicului, terenurile armatei vor fi cedate consiliilor locale
la fel clădirile, staţiunile de odihnă şi tratament, iar aceste cedări
vor putea fi făcute fără avizul CSAT. Dacă vă uitaţi pe expunerea de
motive veţi constata că într-un singur caz este nevoie de avizele CSAT,
Consiliului Legislativ, si al Consiliului Concurenţei, şi anume la
votarea legii, dar nici una din măsurile preconizate a se lua conform
modificărilor propuse, nu au nici un impact asupra nici unei legi,
asupra vieţii sociale, politice, sistemului educaţional, asupra altor
legi si normative în vigoare, asupra bugetului general consolidat.
CONFORM EXPUNERII DE MOTIVE, MODIFICĂRILE CARE SE PROPUN, NU AU NICI UN
IMPACT, NICI O INFLUENŢĂ, NICI O URMARE ASUPRA NICI UNUI ASPECT SOCIAL,
FINANCIAR, POLITIC, LEGISLATIV. Şi atunci domnule Duşa, pentru cine se
face această lege dacă ea este nulă ca efecte? Cine este destinatarul
acestei legi, pentru că trebuie să fie unul, aşa cum a fost şi în cazul
legii 241/2013, dar nu cel declarat în expunerea de motive ci cel care
s-a astupat cu această lege şi şi-a acoperit fărădelegile descoperite de
Auditul cerut de Dobriţoiu.
Iată însă că şi în acest caz există totuşi beneficiari, ca să nu spun profitori ai noii legi. Aceştia sunt :
1. Primarii, consiliile locale, oamenii de partid din localităţile în
care se găsesc fostele unităţi militare, acum dezafectate, care vor
fi puse la dispoziţia acestora, pentru a fi „valorificate” pentru că
armata”nu mai are nevoie de ele” deşi sunt asociaţii ale militarilor
care le-ar lua cu bucurie în locaţie de gestiune măcar şi face
rentabile.
2. Clientela politică care va avea posibilitatea să îşi bage nu numai
copii şi nepoţii, nepoatele, pupilele în armată, ci şi labele, pentru
că dacă urmărim cu atenţie prevederile şi modificările legii, vom
constata că apar unii termeni aparent involuntari care explică faptul că
ministrul, ministerul şi nu Statul Major, ca până acum, va fi abilitat
să facă modificări în structura armatei, să numească şi să modifice nu
numai comandanţi ci şi unităţi. Spre exemplu, art 5 din fosta lege
prevedea: „(1) Ministerul Apărării Naţionale are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
b) înfiinţarea, desfiinţarea, dislocarea şi redislocarea de unităţi şi formaţiuni;
Noua lege prevede la acelasi articol, punctul 3: “înfiinţarea, desfiinţarea, transformarea, resubordonarea, reorganizarea, consolidarea, integrarea în alte structuri, dislocarea şi redislocarea structurilor militare ale armatei, conform legii;”
A se vedea faptul că au apărut şi alte .. atribuţiuni ale
ministerului deci ale ministrului, luate din sarcinile şi atribuţiunile
SMG, dar mai ales foarte periculoasa este sintagma” resubordonarea”. De
ce spun asta? Pentru că aşa cum apare în conţinutul propunerilor de mai
târziu, la art 10 punctul 10, se intenţionează ca prin această lege
Direcţia Logistică aflată la această oră în subordinea SMG să treacă cu
căţel şi purcel în grădina ministrului. Dacă privim întregul articol 10
din noua lege vom constata că ocupă o treimne din proiectul de lege şi
se poate spune fără dubiu că practic proiectul de lege in sine este
dedicat acestei Direcţii care este deosebit de importantă. Atât de
importantă, încât şeful ei va ieşi de sub comanda armatei propriu-zise
şi va intra sub pulpana politicului, a primului ministru care va numi pe
cine va vrea el iar acesta va face ce va vrea primul ministru sau
politrucii din subordinea unui partid sau altul. O să revin la acest
punct, pentru că merită nu numai o lege aparte dar şi un subiect aparte
şi dacă am zisu, mă voi ţine de cuvânt.
3. Structurile Euro-atlantice care prin lege vor beneficia de toate
înlesnirile şi facilităţile posibile, vor avea acces la toată
tehnologia, baza de date şi informaţii, informaţiile, arhivele,
terenurile, bazele de care vor avea nevoie, fără a mai fi nevoie de alte
aprobări sau avize , atâta timp cât legea prevede: „Departamentul
de informaţii pentru apărare asigură obţinerea, prelucrarea,
verificarea, stocarea şi valorificarea informaţiilor şi datelor
referitoare la factorii de risc şi ameninţările interne şi externe,
militare şi non-militare, care pot afecta securitatea naţională în
domeniul militar, coordonează aplicarea măsurilor contrainformative şi
cooperarea atât cu serviciile/structurile departamentale naţionale şi de
informaţii, cât şi cu cele ale statelor membre ale alianţelor,
coaliţiilor şi organizaţiilor internaţionale la care România este parte
şi asigură protecţia informaţiilor clasificate naţionale, NATO, UE şi
echivalente la nivelul Ministerului Apărării Naţionale.” Acest
articol alăturat art. 10.2, 10.4, art.5.8, art 5.31 şi în special
art.5.30, care practic oferă ministrului dreptul de a trata direct cu
structurile NATO şi Europene, fără a mai avea nevoie de avizul nimănui.
Nu e aşa că domnul Duşa îşi dă mână liberă şi pune armata la picioarele
politicului adică a sa şi a primului ministru? Şi ca să fie şi mai clar,
pe lângă politizarea logisticii armatei şi a conducerii departamentului
logistic care se va infiinţa, noua lege mai politizează şi direcţia
Informaţii militare, care în legea veche era “condusă de un
director general, cadru militar în activitate. Directorul general este
numit de către ministrul apărării, cu aprobarea Consiliului Suprem de
Apărare a Ţării.” Ei bine, conform proiectului de modificare a legii,
“Şeful Departamentului de informaţii pentru apărare este numit de către
primul-ministru, la propunerea ministrului apărării naţionale, cu
avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.”
Nu e aşa că armata nu este aservită politic? Nu e aşa că domnul Duşa
apără cu putere interesele armatei şi că este dedicate trup şi suflet
fără nici un interes de partid? Nu e aşa că toate aceste propuneri şi
multe altele care sunt prezăzute în proiect, vor duce la consolidarea
armatei, la întărirea capacităţii de apărare a ţării ? Nu e aşa domnule
Duşa că nu aţi urmărit aservirea principalelor sectoare ale armatei,
logistica şi informaţiile clasei politice şi structurilor Euroatlantice?
Nu e aşa că nu vă interesează dacă mâine de exemplu România se va trezi
trădată de actualii “prieteni” va fi în curul gol cu totul? Nu e aşa că
la nivel politic, strategic nu se gândeşte nimeni la efectele
aservirii armatei intereselor altora? Cum se spunea pe vremuri,” TOTUL
PENTRU FRONT, TOTUL PENTRU PATRIE” . Acuma sloganul este “ totul pentru
partid şi cei ce ne ţin la putere” Halal reformă a armatei domnule Duşa.
Şi proiectul este plin de astfel de exemple, cine e interesat să afle
mai mult să caute vechea lege, proiectul de modificare, să caute
modificările şi va vedea unde bate noul proiect.
Acum să revin la logistică. Spuneam că această lege este făcută anume
pentru ea. Ei bine, am greşit, nu pentru ea ci pentru cel care va
conduce noua Direcţie Logistică a ministerului. Ţin să fie, ţin să fie?
Mănăstire într-un picior, ghici ciumpercă ţine e ? Dacă 241 a fost dată
pentru domnul Oprea, aceasta este dată pentru un foarte apropiat şi
drag domnului Oprea, cel care a reuşit să facă din logistică a patra
categorie de forţe a armatei române. Nu râdeţi, cei care lucrează în
armată ştiu că actuala Direcţie Logistică a SMG a fost ridicată la
categorie de forţe pentru a putea da stelele la care visa celui care s-a
cocoţat în vârful ei plecând de la hotelurile militare de la Mangalia,
cam tot cu duce tava, ca şi Oprea. Ce a făcut domnul Zisu prin armată?
Dacă e să ne luăm după unele ziare, „numai bine” dar nu armatei, ci
.. celor dragi. După unii ar trebui să se afle undeva între patul lui
Becali şi cel al lui Cioflină, pentru că el se afla la acea vreme la
conducerea logisticii armatei şi toate terenurile şi afacerile cu
terenuri îi treceau prin mână şi dacă să zicem că nu a participat
efectiv la afacere, a avizat-o, înlesnit-o sau i-a „consiliat” pe
Cioflină şi Babiuc. Nu l-a întrebat nimeni, el ca specialist ce rol a
avut în acea tranzacţie? Se pare că nu, pentru că e încă în picioare.
Până când domnule Duşa, până când domnule Ponta, că dumneavoastră îl
veţi prelua şi numi în funcţie. Iată ce se spune că a mai făcut domnul
Zisu, Cătălin, copil de casă: http://www.agentia.org/anchete/generalul-zisu-jefuieste-mapn.html.
Dacă vrei să afli mai multe despre el, în afară de ceea ce se spune
într-un clip vizavi de relaţiile sale cu familia Babiuc, şi intri pe http://focus.hotnews.ro/catalin-zisu
Încercând oricare din cele două adrese despre Zisu, veţi constata că
nu sunt abordabile şi vă apare cu totul altceva, semn că domnul Zisu
îşi apără cu dinţii imaginea destul de şifonată. Dacă însă ar putea
vorbi toţi cei care au lucrat şi încă lucrează sub comanda sa, Becali şi
Cioflină ar trebui premiaţi nu ţinuţi la mititica. În fine să lăsăm
trecutul şi să vedem ce ne oferă viitorul prin această lege.
După ce Dobriţoiu l-a scos din fruntea Direcţiei Logistice şi l-a
cantonat pe undeva pe la Rezervele Statului, după venirea lui Duşa,
„omul de fier” la conducerea armăsii, la intervenţia domnului Oprea,
vicele fără portofoliu dar cu puteri depline, domnul Zisu a fost din nou
adus în fruntea direcţiei din care plecase. Nu e aşa domnule Duşa că a
fost iniţiativa dumneavoastră şi nu ordinul lui Oprea? Apropo, pentru
cei neiniţiaţi, Oprea şi Zisu au lucrat amândoi în aceeaşi branşă, în
acelaşi timp, unul i-a fost subordonat celuilalt, vă las pe
dumneavoastră să spuneţi cine cui. Deci odată ajuns înapoi la logistica
lui atât de dragă, domnul Zisu s-a gândit să se asigure că nici un alt
Dobriţoiu, NICIODATĂ nu îl va mai da jos din fruntea bucatelor şi atunci
a inventat domnia sa trecerea Direcţiei Logistice din subordinea SMG în
subordinea Ministrului şi numirea în funcţie de către primul ministru,
nu de către ministru. O să spuneţi că e tot una. Nu, nu e tot una,
pentru că :
1. Numirea se va face politic, direct şi nu conform criteriilor de competenţă militară;
2. Funcţia poate fi deţinută şi de un civil, deci poate ieşi la
pensie şi rămâne pe funcţie până îi cad dinţii şi nu mai poate mânca
pâine albă;
3. Orice guvern s-ar perinda la putere (mai puţin unul PNL-ist), el
va sta acolo, pentru că Oprea va fi în guvern şi cu Ponta şi cu Băsescu
şi cu oricine ar veni la putere. Nu degeaba a renunţat Oprea la
fuziunea cu PSD. Cât va fi Oprea la putere, va fi şi el la conducerea
Direcţiei Logistice, acolo unde se fac afacerile, contractele,
vânzările, cumpărările, licitaţiile.
Ce spuneţi, nu e rea socoata domnului Zisu. O să apuneţi că fabulez,
că nu se poate, că nu are Zisu sau Oprea aşa putere încât să scoată o
lege numai pentru el. Ei aş. Dar 241 cum a fost? Veţi vedea că am
dreptate când se va aproba legea şi domnul Zisu va fi numit de către
Ponta, şeful noii Direcţii. Ce spuneţi domnule Duşa, am dreptate sau nu
? Dacă nu am, vă rog să mă contraziceţi cumva dacă aveţi cu ce, că
antigel nu aveţi în instalaţie. Dar oare se pretează Ponta la aşa ceva,
îi va face el jocul lui Oprea cel care i-a întors spatele şi l-a lăsat
fără fuziune? Eu zic că da, că doar îi pică şi lui ceva. Obiectivul
militar Rânca aflat în zona de responsabilitate a domnului Ponta, este
cam „în paragină” are prea mult teren care îşi caută proprietarul. S-a
mai încercat de câteva ori trecerea lui în posesia primăriei dar pe
atunci s-au opus câţiva comandanţi, generali care nu au vrut să facă
jocul politicienilor. Acum, prin trecerea direcţiei logistice a armatei
în subordinea primului ministru şi prin puterile sporite date
ministrului dar şi lui Zisu prin această nouă lege, cedarea acestor
terenuri va fi o chestiune de timp. Deci iată că şi domnul Ponta are
interes ca domnul Zisu să treacă în subordinea sa cu Ministru şi cu
Direcţie cu tot.
Iată deci cum se face reforma în armată stimaţi ascultători. Poate
tot ce am spus eu aici face parte dintr-o teorie a conspiraţiei. Poate.
Atunci aştept ca domnul Ponta, domnul Duşa şi domnul Oprea să mă
contrazică, dar prin fapte, nu prin cuvinte. Punem pariu că nu o vor
face?
Dacă e să luăm articol cu articol, aproape la fiecare există câte o
„cheiţă” către unele avantaje care par a fi în favoarea militarilor dar
de fapt sunt în avantajul celor care conduc structurile, primind puteri
sporite: Uite încă un exemplu, minor aş spune: în vechea lege la art
42(1) se spune: „Pentru rezolvarea situaţiei locative a
cadrelor militare, a soldaţilor şi a gradaţilor voluntari, precum şi a
personalului civil din armată, Ministerul Apărării poate desfăşura
programe pentru construirea de locuinţe proprietate personală, din
fondurile beneficiarilor, pe terenuri disponibile, proprietate publică a
statului, aflate în administrarea ministerului.”
În noua lege se spune: “Ministerul Apărării Naţionale poate desfăşura programe pentru construirea de locuinţe de serviciu sau de intervenţie.”
Observaţi diferenţa? Conform noii legi, ministrul Apărării poate
dispune construirea de locuinţe din fondurile şi prin Ministerul
Apărării Naţionale şi mai ales pe terenurile armatei, ŞI PENTRU ALTE
PERSOANE DIN AFARA MINISTERULUI, deci şi în interesul altora. Cam aşa se
întâmplă cu toate aceste modificări, sunt făcute în favoarea cu totul
altor persoane decât cele din minister. Şi atunci nu pot să nu revin la
citatul postat intr-un articol anterior şi să nu îl întreb pe domnul
Duşa: ale cui interese le urmăriţi domnule
ministru Duşa, ale armatei, ale militarilor sau ale clientelei
politice? Cui veţi ceda terenurile armatei şi în ce condiţii? La
dispoziţia cui puneţi armata?
P.S. Atenţie la noul proiect al viitoarei legi a pensiilor. Nimic nu
se face spre binele armatei sau militarilor. Şi dacă nu e spre binele
armatei, nu e nici spre binele ţării.
Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie-3
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.