vineri, 23 septembrie 2011

Înţeleptul Solomon ot Craiova

             Când Nea Aurică, cum îi spun amicii, nu şi eu, eu îi spun Solomon sau solomonarul, pentru că asemeni vechilor vraci, el aduce sau răsfiră norii şi ploaia de pe cerul personal, era luat la mititica, pentru cauze mai mult sau mai putin conforme cu realitatea obiectivă, unii déjà aprindeau lumânări la căpătâiul carierei politice şi a postului de primar al urbei. Alţii sperau să scape, dar nu datorită nevinovăţiei ci abilităţilor sale negociatoare. Populaţia, conştientă că adevăratele motive ale ridicării sale nu sunt cele care apăreau în capetele de acuzare îi lua apărarea spunând că nu e corect. Şi uite aşa popularitatea i-a crescut nu prin nevinovăţie ci prin faptul că era persecutat de putere, şi plătea pentru nesupunerea la interesele minestresei blonde,deloc populară prin zonă. Aşa s-a făcut că a fost aclamat precum Baraba la ieşirea de la întristare.

              A urmat o perioadă de tatonare, de reobişnuire cu lumina reflectoarelor un fel de mers orbeşte, apoi după ce s-a dumirit cum se mişcă roata politică, a schimbat direcţia. Orgolios cum este , ca mai toţi oltenii, a realizat că nu poate sta la aceeaşi masă cu teroarea blondă aşa că s-a orientat spre .. stele. Ştia că nu poate trece în opoziţie, asta ar fi însemnat noi chemări pe la DNA, vizite pe la procurori şi nopţi neliniştite. Şi atunci s-a orientat către calea de mijloc, dar salvatoare. S-a înrolat în UNPR, şi a împacat şi capra şi varza. Adică şi orgoliul, că nu mai e nevoit să asculte ordinele blonde şi a scăpat şi de discuţiile cu procurorii, că doar Oprică este la putere şi încă pe cai mari, e vorba să ajungă la interne. Nimeni nu va risca să îl supere pe general atacându-i oamenii ,mai ales oamenii care îi pot aduce primăria Banilor. O fi fost el simpu intendant, dar parcă i-ar sta bine călare pe calul lui Mihai Viteazul, măcar pentru o poză de familie, cum a făcut şi cu Osama. Cui nu i-ar surâde primăria Craiovei trecută la activ. Uite aşa a găndit înţeleptul Solomon şi nu a gândit rău. Graţie timpului petrecut la răcoare, va fi votat de anti băsişti, deşi toată lumea ştie că Oprea e omul marinelului. Dar orice contră pusă lui Udrea se contabilizează dublu, aşa că balanţa înclină spre Solomon. Uslaşii, mă refer la cei de jos, nu se vor înghesui să o voteze pe doamna Vasilescu pentru că habar nu au cine este şi pentru că în Oltenia, până acum 25 de ani, femeia mergea în spatele omului, la 2-3 m, niciodată lîngă el sau înaintea lui. Dar în primul rind nu are nici o şansă pentru că lumea nu prea are ce să-i reproşeze lui Solomon. Unii pot spune că poate nu era neapărat necesar să avem o fântână cântăreţă în centru, dar recunosc că e frumoasă şi dă bine . Plezneşte cămaşa pe oltean de mândrie cănd vine cineva în Craiova şi spune :” baaaaaaaai să-mi trag ceasul, ce mijto e “! Asta aproape că îi spală toate păcatele şi îl face pe craiovean să uite şi că Aurică s-a plimbat prin partide ca prin bostănărie, şi că făcând dopul la lubeniţă , s-a lins pe degete un pic. Iar vizavi de plimbare, părerea generală e că “s-a descurcat” şi asta este de bine prin zona asta.

                Aşa că Solomon s-a orientat din nou, a căzut în picioare şi va cădea şi la alegeri, pentru că cei puşi până acum să îl contracandideze, nu au nici o şansă. Dacă la USL ar fi candidat Valeriu Zgonea, sau Mario Oprea, am mai fi putut spune ceva despre şanse dar aşa, Olguţa se va pierde pe drum fără să ştie unde se află. Pe cât de înţelept Solomon , pe atât de neinspirati uslaşii. Fără a fi misogin, sugerez partidelor să înţeleagă că după ce România a fost condusă spre dezastru de Elena şi Roberta, mujicul va asocia orice nume feminin cu cataclismul . Chestie de reacţie instinctivă. Unii doctori în psihologia maselor pot explica mai ştiinţific fenomenul.
 La noi la Mihăiţa se spune că cine s-a fript cu ciorba , suflă şi în iaurt.
De, oameni sărmani, care încă se mai uită în coteţul porcului să vadă dacă se schimbă vremea.

Nimeni nu stie să povestescă mai bine decăt Tudor Gheorghe, randuielile de la noi :

16 comentarii:

  1. @neacsu de la nicu
    vere ,vad bine? Cred ca nu ai luat-o pe LEGHELEU(am explicat; pe aratura,sant etc)? Eu le-am spus la toti ca ESTI OLTEN;OFITER;VETICAL SI NU P..A OGARAZII. Eu stiu ca de catva timp mulkti au "carmito' spre "inteandant".Sper sa nu faci prostii. Solomon e ca si al meu primar(cunm spune Snecker),SE ORIENTEAZA. Nici olguta nu-i mai breaza DAR ..TREBUIE SCHIMBARE VARULE SI DACA SE POATE CAT MAI REPEDE. Tu nu l-ai vazut pe marinar? in decurs de un minut s-a contrazis de 2 ori. EL E SINGURUL APARATOR SI RESPECTANT AL CONSTITUTIEI. MAI ,SA FIE!MI-E SILA VARULE!

    RăspundețiȘtergere
  2. Varule,
    De ce am luat-o pe aratura ? Eu am explicat cum sta situatia, care sunt sansele fiecaruia, iar ceea ce am spus aici reflecta realitatea si nu doritele mele.Eu nu am spus cine vreau eu sa castige ci care sunt sansele si cotele la ora actuala. Nu e vina mea ca Solomon are prima sansa eu am tras un semnal de alarma, ca nu se aleg contracandidati care sa aibe sanse in fata lui Solomon. Nu e vina mea.

    RăspundețiȘtergere
  3. @neacsu de la nicu
    varule, de data asta ai dato pe dupa cires. E parerea ta si nu vreau sa te contrazic. Ceea ce e important ,E CA TREBUIE SA LUPTAM PENTRU SCHIMBARE. DACA OLTENASII MERG PE ACELASI DRUM ATUNCI NOUA ARDELENILOR NU NE RAMANE DECAT SA NE ALEGEM DRUMUL SPRE NORMALITATE SI CIVILIZATIE;VIENA! Cred si inca mai sper ca oltenasii nu au cazut de tot in DAMBOVITA!Nu vreau sa aud tot mai des pe ardeleni CA MITICII SUNT DE VINA PENTRU DEZASTRUL TARII(cateodata le dau deptate;ex. ieri un cetatean mi-a spus :" D.le pentru munca ce o fac eu sunt platit cu 8 mil. vechi, UN BUCURESTEAN CU 15 MIL . uNDE E ADEVARUL.? STIM TOTI CA POLITICIENII AU O FRICA DE BUCURESTENI. ATATA TIMP CAT BUCURESTEANUL ARE BANI, POSIBILITATI E DISTRACTIE, BENZINA IEFTINA, GAGICI ETC.....IL DOARE IN C...R DE TARA.DEACEEA NU VA IESI NICIODATA IN STRADA CAT ARE BANI. CAND SE VA STRANGE LATUL SI VEDE CA-I BATE VANTUL PRIN PORTOFEL ...ATUNCI..POATE!)SI CA TREBUIE CUMVA TREZITI LA REALITATE. Stiu ca e greu ,pentru ca acolo de unde rasare soarele politica e numai una:BANUL.Sunt sigur ca oltenasii se vor trezii mai repede deoarece ei umbla mult in tara si sunt cei mai informati. SCHIMBAREA POATE ADUCE SI SPARGEREA MONOPOLULI LA MITICI CU PRIVIRE LA "FACEREA BANILOR" DACA MA CONTRAZICI ...INSEAMNA CA AM DREPTATE.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vere, In Craiova pana la ora asta oamenii sunt cu Solomon indiferent din care partid ar face parte. Acesta este adevarul. Nu stiu ce ar putea sa le schimbe opinia, mai este un an pana la alegeri si lucrurile se pot schimba , dar deocamdata asta e realitatea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Marine cred ca te inseli amarnic.Oltenii nu sunt tigani..numai la tigani muierea merge in urma barbatului.In FATA LUNCII regula asta functioneaza la MIHAITA nu.SI sa sti ca de cand SOLOMON a modernizat LUNCA JIULUI si tiganii s-au emancipat,asa caOLGUTA cu siguranta va merge in fata lui Solomon.MUIEREA asta nu e blonda si are priza la cetatenii CRAIOVEI satui de HOTII di PRIMARIE si de mentalitatea ca SI ASTIA AU FURAT DAR MACAR AU FACUT CEVA.Asta e curata nu e bagata in afaceri de familie sau de partid si pe deasupra edesteapta e si frumoasa.STIU ca tu nu iubesti USL-ulsi ca esti de stanga dar te anunt ca SOLOMON nu e de stanga cum nu e nici de dreapta si s-a dus la UNPR numai ca sa scape.LA olteni e un proverb SOCOTEALA DE ACASA NU SE POTRIVESTE CU AIA DIN TARG.

    RăspundețiȘtergere
  6. Apropo, ca uitai sa te intreb ce facusi la BO al filialei? Mai tragi la caruta SCMD?Dadusi la pace cu DOGARU adica intelesasi ca disciplina de organizatie te obliga sa spui ce ai de spus in organizatie si nu in piata?

    RăspundețiȘtergere
  7. Stelian P.
    @Neacsu
    E off-topic dar daca tot a venit vorba despre sindicat iti prezint si eu doua cifre si te rog sa clarifici care este cea reala.

    Cifre dogariene despre mitingul din 24.01.2011:

    „Pe platoul din faţa Academiei Militare cei peste 5.000 de protestatari au participat la un miting care a început cu intonarea imnului României....
    Biroul Operativ
    Filiala Constanţa”
    25.01.2011

    „...In 24 ianuarie 2011, SCMD a scos 15 000 de oameni in strada la Bucuresti,...
    23.09.2011
    Honor et Patria! Vae victis!
    PRESEDINTELE SCMD,
    Col. (r) dr. Mircea DOGARU

    RăspundețiȘtergere
  8. Stelian P.
    PS
    Din cite imi amintesc jandarmeria vorbea despre aprox. 2500 de participanti iar Pricina lansa in direct la TV cifra de 8000.
    Cifrele astea spun ceva despre credibilitatea celor care conduc sindicatul ?

    RăspundețiȘtergere
  9. Stelian P
    Nici cei care au fost acolo nu dau toti cifre identice. Normal ar fi sa credem pe cei care au organizat si stiu cate autobuze au venit de la fiecare filiala si cate filiale au participat. Nu mai stiu acuma care au fost datele culese de mine , scrie in articolul scris cu acea ocazie. Cert este ca fiecare trage spuza pe turta lui si exagerari sunt de toate partile. Cu minciunile celor di CD sunt obisnuit. Dar de cand domnul Dogaru care a participat la sedinta filialei Craiova cand s-a votat conventia cu USL, da pe blogul SCMD informatia ca s-a votat in unanimitate , si ca nu au fost voturi contra, cand eu stiu ca au foast doua voturi contra, nu mai pot avea incredere in ce spune domnul Dogaru. Sa aibe cine vrea.
    Anonim 12.31.
    Nu stiu de unde ai inteles ca as fi fan Solomon sau ca as fu de acord cu tot ce a facut. Eu am spus care este parerea mea vizavi de sansele sale la primaria Craiovei, fie ca imi place fie ca nu. In ceea ce o priveste pe doamna Olguta Vasilescu, poate avea toate calitatile posibile, nu va castiga in fata lui Solomon, Asta este paraerea mea, si vom vedea peste un an cine va castiga. Un an de zile este suficient timp sa se schimbe multe. Daca s-ar vota azi, ar castiga Solomon la pas. Asta au spus absolut toti cei cu care am vorbit. In ceea ce priveste obiceiurile oltenilor de alta data, poate nu ma crezi pe mine , dar ce zici de Marin Sorescu ? El are credibilitate ? Faptul ca la tigani inca se mai pastreaza acest obicei acuma, nu inseamna ca au fost singurii pe vremuri. Si la romani, pe vremuri , fetele nu se maritau cu cine voiau ele ci cu cine stabileau parintii, cam asa cum inca se mai intampla la tigani acuma.Daca acuma nu se mai pastreaza obiceiul si s-a emancipat lumea, nu inseamna ca doar tiganii au avut mereu acest obicei. Mai citeste sau mai intreaba pe cei batrani.. cat inca mai sunt

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonm 12.48.
    Credeam ca am fost destul de clar in postarile precedente .

    RăspundețiȘtergere
  11. Marine, doar o vorba iti mai spun.Tu prost nu esti,condei ai,caracter nu prea ai,cu lecturile stai bine,convingerile sunt alambicate, darce este mai grav e ca esti putin prins la mijloc adica strans cu usa si faci unele jocuri.Pe undeva din cate spun unii care te cunosc te cam asemeni cu Oprea Solomon ....gascaUNPR-ista chiar daca nu esti inscris in PARTIDUL TRADARII NATIONALE.Solutia pentru tine e simpla DATE LA FUND siincearca SA UITI ce este URAT.La buna vedere.

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim 11.10.
    Cateva vorbe.
    1.Dumneata estui suparat pe mine , nu pentru ca nu am caracter ci pentru ca am si nu fac jocul nimenui, ceea ce nu se poate spune despre tine.
    2. Convingerile mele sunt clare si in gandire si exprimate. Invinuirile dumitale insa sufera prin lipsa de argumente.
    3. Pe undeva, din cate spun unii, eu nu am sarit din barca in barca. Nu sunt la bordul nici uneia dar dumneata in ce barca stai ?
    4. Nu pot uita ce este urat la cei in care am crezut. Daca dumneata poti trai si sta la masa cu astfel de urati, te priveste, dar nu da sfaturi la altii.
    5. Nu mai sta la fund, indiferent al cui este, iesi la suprafata, chiar si cand comentezi aici. Sau iti e rusine sa vada lumea cine esti?Daca convingerile si intentiile tale sunt curate, de ce nu scoti capul afara , sa vada lumea cu ce coameni corecti si cinstiti ma confruntsi cat de murdar sunt eu pe langa ei.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mai Cishule
    Cum vrei tu sa scoata capul la suprafata, cand el e invatat sa stea cu nasul in fundul altora? Vrei sa isi schimbe obiceiul ? Asta e mediul lui natural.. acolo se simte bine si acolo i-ar place sa fie toti, ca sa se simta si el cineva. Oameni de kakao care au trait in mocirla si incearca sa ii traga pe toti dupa ei. Nu te amesteca cu taratele ca te mananca porcii.
    Cineva care te cunoaste.

    RăspundețiȘtergere
  14. Alo, anonimul de la 1700 de ce stai cu capul in fundul lui NEACSU?...Daca toata viata ai fost un STERS in slujba sti tu cui iar dupa ziua Z ai scapat ne linsat crezi ca a revenit timpul vostu? Ciocul mic...ochii la usa caNICIODATA NU E PREA TARZIU,ASTIA NU SUNT NEMURITORI.

    RăspundețiȘtergere
  15. Agramatule se vede ca ai intrat in sistem pe filiera indirecta adica ELEMENT MUNCITORESC ....Se spune i-ar placea si nu i-ar place.Esti un semidoct si nimic mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim 10.43
    Dupa cum vorbesti si gandesti cred ca tu ai intrat in scoala de pe locurile celor cu origini sanatoase. Ai fost invatat sa tragi la saiba pentru altii si sa spui sarut mana sefu. lingau ai fost, lingau ai ramas.Ce ai ajuns, mecanic conductor, sau sef depozit ?

    RăspundețiȘtergere

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.