duminică, 17 iulie 2011

CONCLUZIILE UNUI FURT DE FOCOASE


Nimic nu mă mai miră. După furtul de armament de la depozitul de la Ciorogârla de acum câtiva ani de zile, uite că a venit vremea să avansăm şi noi şi să nu ne mai jucăm cu pistoale, puşti cu lunetă sau grenade de mână. În România în sfârşit se negociază şi se fură şi lucruri mai serioase, nu mai suntem găinarii Europei şi ai traficanţilor de armament. Am trecut la focoase iar mâine poimâine de ce nu şi la focoase nucleare, măcar aşa ca tranzit.

Acest furt însă pe lânga declaraţiile făcute în presă de autorităţi -unele din ele pur si simplu incredibile prin inconştienţă-, mai trage şi nişte concluzii care ar trebui  să pună, dar nu pun pe gânduri pe nimeni . Să le luăm pe rând, cum stă bine unui asemenea subiect.

Date :

1. Patru lăzi cu focoase au fost furate dintr-un tren încărcat cu armament. Trenul, care venea de la Braşov, se îndrepta spre Bulgaria. Dispariţia armamentului a fost descoperită de jandarmi şi de angajaţii CFR, la graniţa cu Bulgaria. Sursa Antena 3.

2. Paza transportului era asigurată de zece jandarmi, iar din primele informaţii se pare că furtul s-a produs în apropiere de Giurgiu, lângă localitatea Stăneşti. Sursa Antena 3.

3. Furtul ar fi avut loc sâmbătă la ora 14, dar nu a fost raportat până recent. Fiecare ladă conţinea 16 focoase. Sursa Antena 3.

4. Trenul care transporta obiecte cu specific militar era un transport social privat, astfel că nu era necesară informarea autorităţilor în legătură cu deplasarea şi cu ruta urmată, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.

5. Potrivit unui comunicat al Parchetului ICCJ, sâmbătă Parchetul Militar al Tribunalului Militar Bucureşti a fost sesizat de către Inspectoratul Judeţean de Jandarmerie Giurgiu că în cursul acelei zile, în jurul orelor 15.30, lucrători ai Staţiei CFR Giurgiu Nord au constatat că la un vagon din garnitura trenului care conţinea obiecte cu specific militar, transportate în baza unui contract între societăţi private, sigiile aplicate erau rupte şi uşa glisantă deschisă.

6. Reprezentanţi ai Ministerului Apărării susţin că transportul nu aparţine ministerului nu se afla în pază militară şi că transportul nu trebuia avizat de către MApN.Sursa : Radio România Actualităţi.

7. Parchetul Militar Bucureşti a deschis o anchetă în acest caz.

8. Surse din Poliţie ne transmit că Focoasele nu reprezintă nici un pericol deoarece nu pot fi folosite decât în cadrul unui sistem, de aceea se procedează la transportul acestora pe categorii , nu în sistem . Sursa Radio Actualităţi.

Ei bine trebuie să recunosc că din toate informaţiile, ultima m-a siderat. Nu ştiam dacă trebuia să râd sau să plang . Să râd de săracii hoţi care au furat ceva ce nu pot folosi aducându-mi aminte de bancul cu ardeleanul câruia îi fură un câine slana din traistă, iar el nu se impacientează pentru că nu îi furase şi brişca, deci nu avea cum să mănânce slana , sau sâ plăng pentru că încă mai avem pe undeva prin fruntea MI sau prin departamentul de presă ageamii care nu cunosc măcar faptul că cine fură gloanţe înseamnă că are şi puşcă?

 Căt de dus cu pluta trebuie să fii ca să nu realizezi gravitatea acestui furt şi să încerci să te amăgeşti sau să abureşti pe alţii spunănd că nu e grav, s-au furat doar focoasele. Este cineva suficient de deştept să se intereseze acuma daca nu cumva din ală parte, poate din altă ţară de la alţi proşti s-au furat alte componente care “ se potrivesc “ la focoasele noastre sau poate chiar au fost cumpărate, sau cedate? Sau poate vor fi . Este cineva sufficient de deştept să urmărească toate tranzacţiile ce vor urma cu elemente component ale acestui sistem?

Mergem mai departe pe firul declaraţiilor. Punctul 7 contrazice punctual 6 şi punctul 4.
Păi dacă Ministerul Apărării declară că transportul nu îi interesa de nici o culoare, atunci parchetul miliar ce anchetează, furtul  sau neglijenţa jandarmilor care au efectuat paza? Anchetează o simplă neglijenţă în serviciu ?Pai atunci nu parchetul militar trebuie să ancheteze, ci parchetul civil la sesizarea celui ce a comandat transportul.  Eu cred că anchetează furtul unor  componente de muniţie militară. Păi atunci înseamnă că transportul trebuia să îi intereseze, chiar foarte mult, şi transportul trebuia supervizat şi controlat de structurile de informaţii ale MApN. Dacă nu s-a procedat aşa cine se face vinovat ? Dacă a fost în atenţia organelor abilitate, de ce furtul a fost raportat aşa tărziu şi de ce din atâtea organe , nu a văzut nimeni cînd s-au furat lăzile ? Că doar nu a fost opera lui Houdini ?

Cum a fost asigurată paza transportului ? Am fost şi eu militar şi am asigurat unele transporturi militare pe calea ferată, chiar si cu muniţie. Cunosc procedurile şi ştiu că în vagoanele cu muniţie şi armament se asigura câte o santinelă pentru fiecare vagon, iar la opriri, se organizau patrule pe lângă vagoane ca să se supravegheze încărcătura. Cei 10 jandarmi ce au făcut în timpul staţionării garniturii, au jucat lapte gros, sau popa prostu ?

De la punctul 4 lucrurile se complică şi aici putem să avem răspunsurile la toate întrebările puse şi nepuse până acuma .

Aflăm că e vorba de un transport privat. Uite că aşa mai află ţugulanul că persoane private ( oare cît de private şi cât de apropiate unor oameni sus puşi ?) învârt afaceri cu armament şi muniţie de calibru (atăt ca valoare şi cantitate cât şi tehnic ) luând muniţie din depozitele armatei şi vânzând-o unor terţi avînd asigurată paza MI. Întrebări :

1 Cine este suficient de tare încât să deruleze afaceri cu MApN şi să beneficieze de aprobări pentru pază de la MI pentru un transport privat ?

2. Cât de mare este transportul, căte vagoane cu muniţie şi armament erau ăn transport, pentru a vedea dacă s-au respectat normele privind personalul de pază.

3. Ce alte material mai prevedea transportul şi daca garnitura de tren mai prevedea şi alte vagoane să zicem civile, în afara transportului respectiv ?

4. Era o garnitură specială sau una civilă la care erau ataşate vagoanele cu muniţie ?

5. La punctual 1 ni se spune că trenul se îndrepta către Bulgaria. Bun ! Unde se îndrepta ? Care era ţara de destinaţie ? Nu cumva urma să ia calea Turciei, şi apoi către o altă ţară vecină unde sunt trebuicioase ? Sau doamne fereşte către Grecia ? De ce nu se specifică şi destinaţia?

6. De ce nu a fost asiguraţă paza de către MApN ? Nu cumva pentru că ministerul este păstorit de către un nemembru al PDL iar militarii nu prezintă “incredere “ respectiv nu era sigur că vor păstra confidenţialitatea transportului ?

7.Cât câştiga MApN din acest transport şi cât “civilul” care derula afacerea ?

Şi acuma să trecem şi la oarece concluzii.

Armata a ajuns o vacă de muls pentru toţi cei care au pe cineva undeva . Ca şi în cazul arhicunoscut al cauciucurilor de maşină si transportoare cumpărate din unităţile militare acum ceva ani, la preţ de rebuturi, cu tehnică cu tot, echipate complet aproape (care au luat drumul Asiei ), din armată se vinde tot, sub pretextul înnoirii tehnicii, (dar nu se aduce nimic nou în schimb ) începând de la ţinută, echipamente, terenuri, poligoane, spitale, armament, grade, funcţii, până la conştiinţe. Generalii armatei române sunt cumpăraţi de liderii de partide promiţănduli-se grade şi funcţii în schimbul sprijinuluui. Toţi cei care trec în rezervă apar imediat în staful căte unui partid, pe liste de candidaţi ca miltanţi activi.Armata a ajuns bătaia de joc a tuturor parveniţilor, care îşi înfiinţează firme de consultanţă sau trading pe domeniu militar, intermediind nişte afaceri pe care practic ar trebui să le deruleăe direct Ministerul Apărării, dar armata s-a “civilizat” nu e aşa şi nu mai are dreptul să facă afaceri, le fac civilii, că tot e sub controlul societăşii civile. Ştiţi care este tragedia ? Că militarii români mor prin Afganistan ucişi poate de focoasele furate din România.

PS
O exprimare nu imi da pace .. cea de la punctul 4:
Trenul care transporta obiecte cu specific militar era un transport social privat, astfel că nu era necesară informarea autorităţilor în legătură cu deplasarea şi cu ruta urmată, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.


 Oricum aş lua-o, tot nu iese ceva .De ce nu trebuiau inştiinţate autoritaţile ? Pentru că transporta obiecte cu specific militar, sau pentru că era un transport "social "privat ? Deci dacă eşti privat şi transporţi să zicem TNT, nu trebuie să informezi autorităţile. Bun . ŞI CUM TREBUIE SĂ TE CHEME CA SĂ BENEFICIEZI DE ACEST TRATAMENT ?

8 comentarii:

  1. Este incredibil ce citesc!
    Dar ... stii ce cred eu?
    Amarastenii aia de hoti, habar nu au ce au furat!
    Abia astept sa-i prinda! As pune de acum pariu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Marine! Mi-am adus aminte ca, pe la 25 de ani,comandam garda unui transport militar feroviar. Era vorba de mii de tone (nu exagerez!)de materiale explozive. Nu am dormit doua zile, dar nici nu-mi puteam imagina că s-ar fi putut apropia cineva de "vagoanele mele". Acum, parcă este o altă implicare din partea comandanţilor unor asemenea tipuri de transporturi speciale. Poate că paza era asigurată de către o firmă privată?
    Din ultimele informaţii despre evenimentul relatat de tine, rezultă că focoasele ar fi fost sustrase pentru a fi predate la fier vechi.
    Nu m-ar mira.

    RăspundețiȘtergere
  3. Victor,
    E putred marul la noi. Se spune ca paya ar fi fost asigurata de 10 jandarmi. 10 jandarmi la o garnitura speciala ? Cam putin . Si daca era transport privat social de ce au asigurat paja jandarmii si nu firme de paza . Sau atunci de ce nu MApN?Si cine este maharul care cumpara focoase de la aparare si le vinde .. cui, ca se specifica numai directia Bulgaria , nu si destinatia . Nu cumva afaceristul cu pricina este nascut prin Constanta si este naş Mondial? Nu cumva chiar oamenii finului au aflat pontul si au dat atacul? Nu cumva transportul a fost asigurat ? Nu cumva paza a fost asa de subtire ca sa ...? Sunt atâtea întrebări .....

    RăspundețiȘtergere
  4. Neacsule , de ce nu spune nimeni ce firme sunt implicate ?
    Cine a verificat daca incarcatura era in integralitate la sigilarea vagoanelor ?
    Cred ca e vorba de transport ,, special privat,, nu social privat . Ca mai un pic si spunem ca era pentru orfelinatul...
    Pentru cineva care are cat de cat habar despre ce este vorba si cu ce se mananca castravetii bulgaresti , treaba pute de la o PTTR pe cale de privatizare. Oricum eu cred ca hotii sunt patriceni si voiculeni. Doar asa sa faca in ciuda puterii...

    RăspundețiȘtergere
  5. daca urmaresti declaratiile date de doua zile incoace , te crucesti.Se bat cap in cap mai ceva ca bizonii.
    Ba era pazita de jandarmi, ba de o firma privata ( asa a aparut prima informatie), ba a avut 4 opriri ba 10 garnitura, ba s-au uitat la tv , ba au filmat cu camera cum vindea mecanicul motorina. Ba paza intra in responsabilitatea beneficiarului, ba a noastra pe teritoriul Romaniei, ba nu trebuia informate autoritatile de transport, ba reprezinta o amenintare la adresa securitatii. Nici un cuvant insa despre firmele sau persoanele care au incheiat tranzactia. Dar ar fi culmea culmilor ca furtul sa se fi desfasurat exact cand jandarmii filmau sau spuravegheau .. traficul .. de motorina al saracului mecanic . Ar fi demn de cascadorii rasului, ce comedie ar mai iesi dupa faza asta .Ca in filmele cu hoti care arunca pisica , cainii se duc dupa ia iar hotul sare gardul si fura nestingherit.
    Dar nu este exclus ca frtul sa fie .. comandat , la pont si cine imi garantaeaza ca nu chiar de .. persoane legate de transport ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Comedie este oricum.
    Ce cred eu e...postat la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna seara Dl Neacsu. Mi-a placut aricolul Dvs., dar necesita o serie de precizari absolut necesare pentru corecta informare a cititorilor site-ului. Potrivit legislatiei, transportul materialelor explosive fiecare structura abilitata legal sa detina munitii si armament, este abilitata si sa organizeze transportul acestora. Inainte de 1989, prin lege erau abilitate pentru paza transporturilor numai M.Ap.N si securitatea. Dupa 1989 fiecare structura isi asigura paza, fie prin paza cu jandarmi, fie cu firme private. Armata cu paza proprie. Portivit legislatiei, M.Ap.N nu este obligata sa asigure paza transporturilor de material explosive ale agentilor economici. Din ce cunosc si cunosc bine pentru ca am vazut documente care atestau plata facuta de agenti economici (Tohanu este agent economic) catre M.Ap.N, pentru prestarile de servicii de paza a trasporturilor de materile explozive, acestia (agentii economici) plateau niste sume derizorii, nu asigurau hrana militarilor, nu puneau la dispozitia M.Ap.N vagoane de clasa pentru paza conform normelor M.Ap.N, nu respectau prevederile contractului de prestari servicii. Intru-un cuvant numai paguba pentru M.Ap.N., iar raspunderea transportului maxima. Ca atare nefiind materialele explosive ale armatei, legal armata nu are nici o obligatie. Personal in cadrul structurii unde am lucrata am sustitnut ca M.Ap.N, sa nu mai asigure paza transporturilor de materiale explosive si armament ale agentilor economici.Cu greu s-a reusit sa se emita actul normative necesar, pentru ca M.Ap.N. sa nu mai fie sluga oricarui agent economic. Dragos Icleanu

    RăspundețiȘtergere
  8. Domnule Icleanu,
    Parca facusem o conventie. Ati uitat, sau v-ati razgandit ?
    Deci:
    Ceea ce spui dumneata este adevarat, si tocmai asta spuneam si eu. Fabricile de armamentmateriale militare , munitie, nu mai apartin si nu mai lucreaza in beneficiul armatei. O sa spui ca s-au privatizat si ca asta este un lucru bun . Nu e asa, nu s-au privatizat.Sub pretextul nerentabilitatii si invechirii produselor, au fost "declasate" scoase la mezat, si date cu muncitori cu tot unor indivizi cu relatii . Dupa ce au fost date , brusc au devenit rentabile. Si din unitati de stat , controlate si aducand beneficii statului, au devenit firme private care lucreaza in beneficiul unor partide sau grupuri de persoane care se gandesc la orice altceva numai la interesul national nu. Ori armamentul si munitia unei armate, reprezinta aspecte de interes national, iar trabnsportul acestora trebuie facut cu seriozitate, nu lasat pe mana unor fime private sau tratat cu superficialitate asa cum au facut jandarmii. In plus sunt prea multe aspecte cusute su ata alba aici , plecand de la numarul de focoase disparute , pana la numele firmelor si persoanelor implicate in tranzactie.

    RăspundețiȘtergere

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.