Mare dramă mare. Dintr-o dată, România a luat foc . Vai, vai, vai, ce tragedie, jumătate din liceenii ţării nu ştiu că substantivul coleg este de gen masculin . Ei şi ? Care e problema ? Nu o să poată ajunge toţi miniştri ai educaţiei ? Nu face nimic , îi facem europarlamentari şi o să se umple de succesuri, o să cumpere echipe de fotbal şi o sa primească mită ca să promoveze legi in favoarea câte unei corporaţii.
S-a terminat cu fostul rege Mihai, cu ambasada SUA sau a Rusiei, cu Antonescu, cu Pepe, cu Irinel, acum discutăm trei luni, până în Septembrie despre bacalaureat şi procentul de promovabilitate. Şi ne mirăm de rezultate, căutând ţapi ispăşitori.
Unii spun că de vină sunt cei care au făcut testele , pentru că le-au făcut prea grele . Pistă falsă. Uitaţi-vă dragi părinţi pe teste şi încercaţi să le rezolvaţi .Apoi spuneţi cât de dificile au fost , în condiţiile în care nu aţi mai lucrat cu formulele matematice sau chimice de 30 de ani.
Alţii spun că sunt de vină cei care au înăsprit măsurile de supraveghere şi i-au stresat pe copii cu camerele video şi poliţiştii care se plimbau prin zonă. Corect. Copii erau învăţaţi să fure, de ce nu au fost lăsaţi în continuare? Cum să furi cu camere video instalate şi poliţişti patrulând? Că doar nu i-o chema pe toţi Roberta Anastase să fure fără frică.
Toată presa sare la gâtul ministrului Educaţiei pentru că a permis ca acest adevăr să iasă la iveală, pentru că nu a mai permis să se copieze şi să se fure . Ce i se impută de altfel? Rezultatele, sau faptul că a dat ocazia să le vedem? Rezultatele la acest Bacalaureat nu îi sunt imputabile lui, sau nu numai lui. Rezultatele sunt urmarea celor 20 de ani de minciună, furt, delăsare, indiferenţă, vânzare, cumpărare, schimbări de miniştri, manuale, programe, a legilor votate prin asumare guvernamentală sau prin aprobare tacită, prin acceptarea şantajelor politice ale unui partid sau altul, ale acceptării mocirlei politice de către cei ce sunt puşi să facă educaţie poporului prin exemplul personal şi prin legile pe care le votează.
Cine e de vină ?
1. Elevii, că nu învaţă.
Întrebare : de ce nu învaţă elevii ?
Răspuns: pentru că :
- Asta e trendy, e cool să nu înveţi, numai proştii învaţă.
- La ce îţi trebuie şcoală, când :
- preşedintele a spus râzând la o deschidere de an şcolar, că el nu a fost bun la şcoală dar a ajuns preşedinte;
- poţi ajunge în parlamentul European vânzând oi şi terenuri fără să ai facultate, sau să ai succesuri dacă tati te pune pe lista şi te numeşti Băsescu;
- poţi ajunge prim ministru având o singură calitate: să fii umil ;
- poţi ajunge ministru şi dacă termini liceul la 30 de ani;
- poţi ajunge mare şef de partid chiar dacă nu citeşti almanahe;
- poţi ajunge parlamentar, sef al unei comisii în senat fără studii superioare, dacă eşti înscris în partidul care trebuie;
- poţi avea bani şi maşini şi cântând manele sau dansând din buric;
- poţi să fii celebru fără facultate, dacă te faci puţin scandal, te căsătoreşti cu cineva cu bani şi apoi îţi întinzi ciorapii pe sârma televiziunilor.
- poţi fi propus la ambasadă daca te cheamă Syda şi te plimbi cu EBA;
- poţi să faci orice, să ai 20 de dosare penale, vei rămâne în picioare dacă eşti Mondial şi eşti cumătru cu cine trebuie;
- poţi ajunge celebru dacă faci rău, ataci pe cineva, faci scandal, furi, violezi , nu dacă înveţi. Televiziunile se dau în vânt după criminali, violatori, hoţi, nu după savanţi, premianţi, tocilari;
- mulţi profesorii nu le cer să înveţe, doar să nu facă scandal la ore;
- nu văd care ar fi scopul;
2. Profesorii.
Întrebare : De ce nu îşi fac treaba unii profesori?
Răspuns, pentru că :
- Profesorii, nu au timp de ei, trebuie să fie cuminţi şi să nu aibă reclamaţii de la elevi sau părinţi, altfel sunt schimbaţi după cum dictează inspectorii şcolari numiţi de partid.
- sistemul educaţional se schimbă după cum vrea chelia câte unui protejat al unuia sau altuia;
- manualele se aprobau după susţinerea pe care o avea autorul, nu după valoarea lor;
- promovarea se face pe linie de partid;
- nu pot lua măsuri împotriva unor elevi problemă pentru ca îi cheamă ca pe unii senatori, şefi de partid, deputaţi, primari, patroni, judecători, procurori şi atunci autoritatea lor este cel puţin redusă şi nu mai pot fi exigenţi cu nimeni pentru că elevii nu sunt proşti, speculează şi reproşează;
- se complac în această situaţie(unii ) şi se fac complici la această mită semioficială numită meditaţie prin care este încurajată oficial şpaga, pentru că nu văd cum altfel aş putea numi plata profesorilor prin „meditaţii particulare’’. Cum ar putea un profesor să dea o notă mică, elevului cu care face el însuşi meditaţie în particular, meditaţie pentru care este plătit şi la care face (dacă face) ceea ce ar trebui să facă la şcoala? Şi uite aşa sistemul oficializează şpaga;
- nu sunt uniţi, nu se sprijină unul pe altul în lupta împotriva corupţiei din sistem şi acceptă ca directori şi inspectori activişti politici care nu au nici o legătură cu valoarea, nu sunt consecvenţi şi uniţi în apărarea propriilor drepturi;
- nu iau măsuri împotriva profesorilor care uită care le e menirea, sunt profitori , nu profesori, nu pedagogi, îi menţin prin deciziile consiliilor profesorale sau ale inspectoratelor, din spirit de castă, din milă, din indiferenţă;
- nu mai depun interes şi nu mai au dragoste pentru meseria pe care şi-au ales-o, o fac doar aşa să treacă timpul, să îşi primească salariul şi gata;
- i-au lăsat pe copii să copieze la orele lor, ca să nu îşi strice mediile , sau ca să îşi garnisească dosarul de facultate cu medii bune, creându-le astfel impresia că aşa va merge mereu;
3. Părinţii.
Întrebare : de ce părinţii ?
Răspuns: pentru că :
- Nu mai au timp sau unii nu îşi mai fac timp să îşi verifice copii, să le urmărească activitatea şcolară, să ia legătura cu şcoala, să vadă dacă notele raportate de copii sunt adevărate sau nu;
- Nu sunt exigenţi cu proprii copii, se mulţumesc să vadă că în casă nu le fac probleme, fără să se intereseze cu cine e prieten copilul lui, ce idoli are , în ce mediu se învârte;
- Le cumpără tot ce vor,unii cu eforturi considerabile, fără să se gândească dacă merită efortul, dacă faptul că a luat bacul sau treapta este un motiv suficient ca să îi cumpere maşină sau scuter copilului, sau faptul că a trecut clasa e un motiv suficient ca să îi cumpere ultimul model de telefon sau IPOD.
- Îşi cocoloşesc copii când fac ceva rău, dând vina pe oricine altcineva , numai pe copii lor sau pe ei înşişi nu;
- lasă educaţia copiilor doar în grija şcolii;
4. SISTEMUL
Întrebare : de ce ?
Răspuns: pentru că :
- A dat ocazia ca toate greşelile sau vinile de mai sus să apară, să se perpetueze, să necrozeze învăţământul românesc;
- A politizat învăţământul;
- A schimbat sistemul de valori răsturnându-l cu fundul în sus;
- A adus meseria de profesor, educator, pedagog la un nivel atât de jos încât nu mai vrea nimeni să o îmbrăţişeze;
- A promovat nonvaloarea;
- A adus profesorul în poziţia de a îşi neglija datoria de pedagog, în lupta pentru supravieţuire;
- A dat prea multa libertate, aprobând o democraţie prost înţeleasă şi mai ales prost aplicată într-un sistem care are nevoie de o oarecare rigurozitate şi stricteţe;
- A adus învăţământul la cheremul unor indivizi care nu urmăresc decât propriul interes, prin aprobările şi licenţele care le dau unor instituţii de învăţământ particular sau de stat.
- A transformat astfel diplomele de licenţă, doctoratele, diplomele de absolvire în cecuri. Universităţile scot mai mult de 50% din absolvenţi , proşti cu diplomă, care au absolvit facultatea cu bani, nu cu valoare. Iar profesorii universitari sunt bucuroşi. Cu cât mai proşti absolvenţii de liceu, cu atât mai dispuşi să contribuie cu bani la promovarea anilor;
PRIN DE ACUM CELEBRA REPLICĂ “CIOCU MIC , ACUM NOI SUNTEM LA PUTERE” ACCEPTATĂ DE ÎNTREAGA CLASĂ POLITICĂ, S-A OFICALIZAT ÎNDEMNUL LA JAF , HOŢIE, MINCIUNĂ, BATAIE DE JOC , DISTRUGERE ÎN ÎNTREAGA ŢARĂ, S- A STABILIT LEGEA DE BAZĂ ÎN ROMÂNIA. De aici înainte toată lumea, de la cel cu ţâţa în gură până la cel cu barba sură, a înţeles că nu contează ce valoare ai, ce pregătire ai, ce faci sau nu faci, contează să fii la putere.
Şi atunci de ce ne zbatem acum? De ce ne trebuie Bacalaureatul ? De ce s-a aruncat puştiul acela din Craiova de la etaj sau de ce mai fac unii contestaţii ? De ce se dezbate subiectul la tv ? Hai să fim serioşi. Un subiect tratat “ca oricare altul,” ca şi agresiunea lui Salam, ca şi divorţul Zăvorancei, ca şi cearta verilor Becali, ca şi .. România. Rezultatul va fi zero. Vor trece cele 3 zile şi va apărea alt subiect. Deocamdată fiecare dă vina pe oricine altcineva numai pe el însuşi nu şi ca în judecata lui Solomon , toţi vor avea dreptate.
Notă: Se pune problema copiatului. Cine nu a copiat niciodată, să arunce primul piatra nu ? Da aşa e, copiatul a apărut odată cu învăţământul. Doar că erau vremuri când copiatul era un risc , un caz rar, la o materie, la o lucrare, la o teză, nu o meserie. Şi profesorii se mai uitau pe fereastră sau pe un ziar câteva minute, ca să îţi dea voie să te inspiri odată, să vezi despre ce e vorba în propoziţie , nu să stai cu cartea pe masă sau cu telefonul la ureche să îţi dicteze altcineva de afară. Sau nu veneau cu răspunsurile să le scrie pe tablă, nici nu le dădeau protejaţilor sub privirile celorlalţi elevi. Acum elevii nu se mai bucură că au reuşit să copieze un profesor, se revoltă că nu sunt lăsaţi să copieze şi nu li se mai dau grilele. Şi acest drept a fost câştigat în 20 de ani de democraţie.
Unii rostesc acum cuvântul dezastru, catastrofă. Să nu uităm că neglijenţa , dezinteresul, delăsarea, indiferenţa, laşitatea, lipsa de reacţie, comoditatea, automulţumirea, au creat această situaţie. Toţi am ştiut dar ne-a convenit să ne vedem copii cu diplomă, mulţumiţi că are şi copilul nostru o diplomă, că nu e mai prost ca alţii indiferent cât de proşti erau toţi. Am zis, lasă că vedem noi cum facem , mai dăm un ban şi îl băgăm în serviciu. Şi dacă nu am reuşit ne-am revoltat şi am dat vina doar pe sistem. Noi am format şi am acceptat sistemul, noi îl întreţinem.
PUTEREA STĂ ÎN NOI.
Si acuma, să îi dam cuvântul Fuhreriului :
Se pare insa ca Bcalaurealtul 2011 a fost revendicat de un alt om celebru:
" CEL CARE GANDESTE ALTFEL DECAT MINE , NU MA JIGNESTE , MA COMPLETEAZA!"
luni, 4 iulie 2011
12 comentarii:
Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
@NEACSU
RăspundețiȘtergereIndiscutabil, cel mai bun material pe care "l-ati produs" pe acest blog. DA, din pacate, suntem vinovati cu totii de aceasta situatie dramatica dar, mai ales doua categorii: profesorii - pentru ca nu le pasa; noi, parintii - ca toleram sa nu se faca carte si platim bani grei pe meditatii. Si ne miram de parca am fi facut nu stiu ce mare descoperire!
BESTIAL FILMULETUL! l-am vazut de 3 ori.
Multumesc Elena
RăspundețiȘtergereIntra si pe SCMD -vorbe si fapte.
Excelenta analiza! Rece, pertinenta, la obiect! Felicitari, domnule colonel Neacsu!
RăspundețiȘtergereSunt socat! Caut un "nod in papura" acestei analize, si nu gasesc cu niciun chip! Perfect adevarat, Marine! Din pacate, as spune. Totusi, cine este senatorul, presedinte de comisie, fara studii superioare? Cum mi-o fi scapat "minunea" aceasta?
RăspundețiȘtergereIcă
RăspundețiȘtergereNume de cod Costică CANACHEU
Curriculum Vitae
Date biografice
Data şi locul naşterii: 15 octombrie 1958, comuna Budeşti, judeţul Călăraşi;
Starea civilă: necăsătorit.
Studii
Liceul Industrial Electroenergetic, Bucureşti.
Comisii permanente
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională - Preşedinte (din mar. 2007)
Asta e ceea ce scrie despre domnia sa . Stiu insa ca a terminat dupa ce s+a ales deputat, o facultate,-cred ca - particulara,ca orice romăn cu ambitie care vrea sa aibe o diploma.Nu cred ca s-a pus vre-o problemă cu plata scolarizarii sau examenele.
Ia vedeti cati preoti de lux exista in zonele cu elevi sinucigasi .
RăspundețiȘtergereMultumesc Marine!Credeam ca n-are nicio facultate.
RăspundețiȘtergereSigur, una particulara, dar la ei nu se pune problema competentei, cand vine vorba de activistii de partid.
S-auzim numai de bine!
@NEACSU, Ica
RăspundețiȘtergereDe ce credeti ca ar avea o facultate si nu ar trece-o, ca sa dea bine pe imagine?
Dar, atentie - e seful unei comisii alcatuite din Oprea, Badalan, Mircovici, Scutaru etc.
Elena@ Tu, ca jurist, ar trebui sa stii daca este posibil ca o persoana (politician) sa fie presedintele unei Comisii, fara sa aiba studii superioare. Nu stiu daca Regulamentul camerelor ar permite asa ceva. Comisia de Aparare... este, cred,una foarte importanta. Eu, daca eram in locul lui Badalan, nu as fi acceptat niciodata o asemenea umilinta! Spunea cineva de un partid al militarilor rezervisti. Poate ca ar merita atentie aceasta sugestie. Altfel, nu ne reprezinta nimeni. Militarii in rezerva prezenti in Parlament, sunt supusi deciziilor liderilor si nu pot face mare lucru pentru noi.
RăspundețiȘtergereS-auzim numai de bine!
Elena,
RăspundețiȘtergereNu sunt trecute studiile, pentru ca nu il intereseaza sa il mai actualizeze. Sa-r putea ca si domnul Canacheu sa fie la fel de paralel cu computerul, blogurile si internetul, ca si ilustrul nostru istoric. Asa ca sa nu te mite daca intre timp au aparut modificari care nu au fost operate in CV. Cred ca nici nu mai stie ca si-a facut o pagina de blog sau un CV, de fapt i-au fost facute de cineva de la partid, si el cvred ca nici parola nu o cunoaste.
Ica
Elena nu are de unde sa stie cine are dreptul sa fie sefulunei comisii de aparare, nu sse face in facultate. Asta e o problema de ordine interroara , de regulament de functionare a camerei deputatilor.Cred ca o poate gasi oricine vrea , pe pagina C.Deputatilor.
In ceea ce il proiveste pe Badalan, ce te mira ? A fost un pupa maini ca activ, a ramas un pupa maini si ca rezervist. Nu putea ridica pretentii la sefie , el zice merci ca datorita intrarii in partid, i s-au ascuns dosarele. Asa ca .. ciocu mic , merge pe burta, il doare in baioneta cine ii e sef, atata timp cat el nu e urmarit sau cercetat penal. C dorare are si nu sunt deloc subtiri. Dar s-a vaccinat si e imun
Primarul care a uimit lumea !
RăspundețiȘtergereÎn doar trei ani, edilul a reuşit să introducă telefonul public, să extindă iluminatul electric până în Piaţa Teatrului Naţional, să construiască primele trotuare şi noi artere de circulaţie.
„La sfârşitul secolului al XIX-lea când s-a tăiat bulevardul Cotroceni-Obor de către Em. Protopopescu-Pache, primarul oraşului, pentru interes şi necesitate edilitaro-urbanistică, au fost demolate biserica Caimata şi biserica Armenească“, a scris şi istoricul George Potra în cartea sa „Din Bucureştii de ieri“.
A trasat inclusiv axa Bucureştiului de la est la vest, de la Piaţa Operei, Sf. Elefterie şi până la Mihai Bravu.
“După ce Em. Protopopescu Pake a deschis noul bulevard care lega cartierul Cotroceni cu mahalaua Oborului, s-a pus problema iluminării lui după noile cerinţe, dar pentru că nu se putea altfel la acea dată, s-a hotărât scoaterea lămplilor electrice din grădina Cişmigiu «care nu avea nevoie de lumină pe timpul iernii şi instalarea lor pe bulevard, între actuala piaţă Sf. Elefterie şi Calea Moşilor»”, mai nota istoricul George Potra.
Câţiva ani mai târziu, în 1906, străzile oraşului erau luminate de 3.969 de becuri cu gaz, dar şi cu mii de lămpi cu petrol, cu ulei mineral şi altele. Cu toate acestea, multe străzi mărginaşe nu aveau lumină deloc.
În 1890, Protopopescu a finalizat prelungirea fostului bulevard al Orizontului, iar la insistenţele primarului conservator Nicolae Filipescu, strada a fost redenumită şi poartă şi acum numele lui Pache Protopopescu. Sub conducerea primarului de atunci s-a ridicat şi un azil de noapte făcut după model occidendal. Edilul a acordat o atenţie deosebită şi învăţământului în Capitală, în anul 1889 fiind construite 28 de şcoli şi Liceul "Gheorghe Lazăr".
Vezi tot articolul - http://mantonescu.blogspot.com
Extrem de multi demnitari si-a facut scoala (bac si facultate) dupa ce au castigat (in multe cazuri fraudulos , sau cu pila la remorca prin sclavie)alegerile . Exempolul emblematic este gelu visan , pedagog violator si bataus , apoi Igas cu liceul la 25 de ani , etc. .
RăspundețiȘtergereUnul din cele mai agresive personaje pe care PDL le trimite la talk show-urile politice este deputatul de Dolj Gelu Vişan. Violenţa de limbaj şi evidenta lipsă a unei temeinice pregătiri universitare (n.r. – Vişan a absolvit o obscură facultate privată, abia în anul 2008, după ce fusese ales deputat în Parlamentul României) nu sunt singurele probleme pe care le are Vişan. Acest pedelist a cărui atitudine nu face cinste doljenilor pe care el îi reprezintă în Camera Deputaţilor ascunde un episod scandalos din trecutul său.
În 1993, pe când era pedagog la Liceul “Traian Vuia” din Craiova (acolo unde, până în 1989, a fost profesor de aeronautică şi Radu Berceanu – protectorul politic al lui Vişan până acum şase luni), Vişan a fost acuzat de eleva Daniela că a bătut-o şi că a întreţinut relaţii sexuale cu ea. Incidentul a fost muşamalizat, şi la puţină vreme Gelu Vişan a ieşit din învăţământ.
Întreaga poveste a fost consemnată într-un proces- verbal al Consiliului de Administraţie al Liceului Vuia, pe care cotidianul.ro îl publică în original(vezi facsimil) . Din acest proces-verbal care nu lipsesc referirile la chefurile până în zori, bătăile cu coada măturii şi multe alte picanterii despre obiceiurile lui Vişan.
Ministrul de interne Traian Igaş nu s-a grăbit, în tinereţe, să-şi termine studiile la timp. Aşa se face că abia la vârsta de 24 de ani a binevoit demnitarul să-şi dea bacalaureatul. Ulterior însă, se pare că şeful de la Interne ar fi absolvit nu mai puţin de trei facultăţi.
Unul dintre miniştrii lui Băsescu şi-a terminat liceul la 24 de ani, vârstă la care, de obicei, alţii îşi încheie studiile universitare. Informaţiile au fost dezvăluite, miercuri seară, la Realitatea TV, de senatorul PSD Marian Valer. Acesta susţine că Igaş a avut oarece probleme cu învăţatul în perioada liceului, motiv pentru care unele studii le-ar fi făcut la distanţă.
Surprinzător este faptul că deşi s-a mişcat destul de greu în liceu, ulterior ministrul de interne a terminat cursurile a trei instituţii: Universitatea Naţională de Apărare Carol I - Colegiul Naţional de Apărare, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad, unde ar fi studiat, la Facultatea de Ştiinţe Economice, Managementul şi Finanţarea în Administraţia Publică, şi Universitatea de Vest Vasile Goldiş, Arad, acolo unde ministrul Igaş ar fi învăţat câte ceva la Facultatea de Drept.
Toate aceste date apar în CV-ului demnitarului, postat pe site-ul Guvernului, însă nu este menţionată nici o informaţie despre anii în care a finalizat aceste studii. Libertatea.ro