Motto: Băieții cuminți ajung în Afganistan, iar cei cu probleme penale la conducerea țării”.
Ordinul, ca orice lege românească stabilește unele reguli, care sunt
stabilite degeaba pentru că fie sunt imposibile, fie sunt încălcate din
start, fie se bat cap în cap, fie sunt de tot râsul. Am luat ordinul
articol cu articol și am găsit aspecte care m-au făcut să trag concluzia
de mai sus. Voi prezenta în continuare argumentarea poziției mele
spunând din start că nu am pretenția că modul meu de a vedea lucrurile
este cel mai bun sau că ar trebui să fie așa, este doar opinia mea legat
de prevederile Ordinului și trebuie luată ca atare. Se vor găsi
bineînțeles susținători sau oponenți pe puncte sau în totalitate dar
asta nu este relevant. Important este să se creeze o dezbatere și din ea
să rezulte idei sau soluții mai bune. Iată deci ce mi s-a părut mie
demn de semnalat:
La art. 1 ni se spune că prevederile instrucțiunilor
se aplică în cazul îndeplinirii cumulative a unor condiții, dar la
același articol, punctul doi se spune apoi că ”Prezentele instrucțiuni
se aplică în situația în care nu se dispune altfel prin reglementări
specifice unor categorii de cadre militare sau unor structuri ale
Ministerului Apărării Naționale.” Să îmi fie cu iertare, facem
instrucțiuni pe care apoi să le putem încălca prin alte instrucțiuni
care dispun altfel? În plus, la punctul 1.a, se spune că una
din condiții este ca funcțiile să nu se fi ocupat de promoții. Având în
vedere că suntem în luna Octombrie iar următoarea promoție va fi în vara
anului următor, ce se va face, se va aștepta promoția, sau condiția
este pusă la mișto, căci ultima promoție a fost deja încadrată iar
următoarea va veni după ce legea își va face efectul și locurile goale
vor fi ocupate mai întâi cu cei proveniți pe filieră indirectă deci
promoția va fi ultima la masa succesorială. Dacă locurile nu vor fi
păstrate până la viitoarea promoție, promoția 2018 va putea ataca în
instanță Ministerul (cu reale șanse de câștig) pentru că nu a respectat
prevederile propriilor instrucțiuni,acordând prioritate celorlalte
categorii. Așa lucrează juriștii noștri, după model civil, că doar au
fost introduși în sistem cam jumătate din ei pe filiera indirectă sau
pe pile, fiind fii și fiice, nepoate sau netoate ale unor generali.
Art. 4 este și el plin de excepții de la regulă. Ce
rost mai au regulile? Ca să poată fi încălcate? Păi nu e nevoie de
excepții scrise ci doar de articole confuze, sau cum spunea mister
Zegrean, interpretabile.
La art.6 sunt prevăzute condițiile care cumulate acordă dreptul încadrării funcțiilor.
Constatăm aici că e suficient să ai domiciliul în România de doar 6
luni, ca să poți ajunge în armata română. Chiar așa de disperați am
ajuns? Înseamnă că un tânăr imigrant care a ajuns în România cu valul
lui Erdogan anul acesta și a avut și fericirea să primească cetățenie
pentru că așa ne impune Berlinul, poate deveni în primăvară ofițer al
armatei române, cu atât mai mult cu cât este și instruit să tragă cu
arma și poate chiar să folosească explozivii. Bun așa. La același
articol, la punctele c și d se spune că nu pot ajunge cadre
militare cei care au suferit condamnări sau se află în curs de cercetare
penală. E ceva ce nu înțeleg aici. Adică aceleași persoane condamnate
sau în curs de cercetare penală pot candida la cele mai înalte poziții
în statul român, pot ajunge primari, parlamentari, miniștri, președinți
dar nu pot ajunge niște pârliți de militari care mai și jură să moară
pentru și la ordinul acelorași demnitari? E de noaptea minții. Păi cine
ar putea apăra mai bine niște hoți și penali decât hoții și penalii ?
Sau, ca să pătrund mai adânc în miezul problemei, faptul că sunt
nepătați este o pedeapsă și din cauza asta li se îngheață pensiile, sunt
batjocoriți și trimiși la moarte? Cei cu probleme penale nu au ce căuta în armată, nu sunt trimiși în Afganistan, ei sunt trimiși în Parlament.
Bun așa ! Așa ne trebuie dacă nu am intrat și noi în hora lor. Uite,
cei care au intrat, ca domnul Bădălan au ajuns în parlament și acuma au
pensia întreită.De ce să moară penalii pentru patrie, când pot să moară
cei cinstiți ? Vedeți pentru cine luptați viitori invictuși ?
Oare nu ar fi o idee bună să se formeze un batalion de condamnați, ca
în cărțile lui Sven Hassel și ca în multe filme americane, cărora să li
se promită grațierea după stagiul militar prin Afganistan sau Siria și
să fie conduși de generali cu probleme penale gen Oprea sau Onțanu? S-ar
elibera și închisorile, am scăpa și de penali o perioadă, poate le-ar
veni și mintea la cap și cine știe, unii ar rămâne acolo, că macul
crește la liber. Din câte știu nu e nici o opreliște legală. Poate o
bagă domnul Stoica în noua modificările codului penal …
Nu mai merg mai departe pe art 6, el este plin de NU și ”își exprimă
acordul” pentru suprimarea unor drepturi. Asta ne impun legiuitorii care
spun că avem pensii și salarii nesimțite și se tem că le ajungem pe ale
lor. Cum spuneam și într-un articol precedent, noi suntem de vină, căci
noi ne facem aceste legi prin care ne lăsăm călcați în picioare.
Singuri ne punem zăbală în gură. Oare nu era suficient să se spună că se
încadrează în condițiile prevederilor Statutului Cadrelor Militare și
astfel nu ar mai fi trebuit să se modifice toate ordinele după
modificarea statutului ?
Art. 10 prevede că înscrierea la concurs se face în
termen de 10 zile de la data publicării anunțului. Propun ca anunțul să
fie făcut public pe posturile de televiziune în orele de maximă
audiență, de către doamna Olguța Vasilescu, pentru că astfel se va
asigura și ratingul emisiunii dacă va scrie pe burtieră ”Olguța
Vasilescu despre nesimțiții din armată” dar și o informare în masă
asigurându-se concurența necesară unei bune selecții. Lăsând gluma la o
parte, mi se pare prea scurt timpul, nu se creează timpul suficient
informării și luării unei decizii, știind că astfel de decizii care
privesc cariera și chiar viața unui om trebuie luată în familie și mulți
tineri nu locuiesc cu familia, cu părinții, poate nici cu soțiile. Deci
poate se face ceva aici, dacă se mai poate. În plus, în aceste 10 zile
se cer și documentele, în aceleași 10 zile, este clar că mulți vor
pierde trenul din cauza birocrației sau aglomerării de la unele
instituții. Vizita medicală și cazierul nu se obțin bătând din palme.
Cine nu a fost să își facă analize, sau să obțină o viză medicală nu
știe cât trebuie să stai , dacă nu cunoști pe nimeni, la fiecare
cabinet. A, dacă se strâng mai multe fișe și se mituiește o asistentă,
da, se pot obține toate ștampilele pe 100 de fișe în două ore. Asta se
dorește? Sau se dorește altceva, și anume punerea în dezavantaj a celor
fără pile, care dacă nu au norocul să dea peste anunț în prima zi nu mai
au nici o șansă, dar cei cu pile sunt anunțați cu o lună înainte și la 5
minute de la anunț sunt deja la poarta unității cu dosarul complet?
Probabil pe asta se mizează, astfel ”selecția” este făcută de la
înscriere.
Art. 14 arată că vizita medicală se va efectua la
unitățile medicale ale MApN deci, așa cum spuneam, la grămadă toate
fișele, o asistentă pune ștampilele apoi candidații intră toți în
cabinet, sunt întrebați dacă au probleme, sunt ”aspectați” și li se
urează succesuri. Sunt și medici care sunt mai pretențioși fie
financiar, fie profesional, dar în general așa se procedează. Se va
schimba ceva acuma, când crapă buza armatei după ostași ? Nuuuuuuuuuu,
dimpotrivă se va face totul nu în pas alergător ci în fugă. De aici va
rezulta o serie de cadre militare a căror vizită medicală la încadrare
s-a făcut formal. De astfel de cadre are nevoie armata?
Același Art. 14 punctul 2 se bate cap în cap cu art 5 punctul b, pentru că la art 5 punctul 1b și 3c se spune că militarii activi nu pot participa la concurs în vreme ce la art 14. 2
se spune că vizita medicală e suportată de candidați, mai puțin
personalul militar în activitate. Care activitate ? Hotărâți-vă stimați
juriști. Mi se pare mie, sau articolul 14 a fost luat cu copy-paste de
la încadrarea SGV-ilor fără a se citi instrucțiunile? Nu e bine
domnilor, nu e bine deloc.
Art.15 punctul 3 ne anunță că rezultatele
testării psihologice se aduc la cunoștință candidaților. Punct.Ce rost
are această precizare? Mi se pare mie sau aici s-a uitat ceva? Nu
trebuia să se spună eventual, când sau/și cum ? Că altfel era LMC că
trebuie să fie adus la cunoștința lor, ar fi fost aiurea să nu se aducă.
Rezultatele tuturor probelor se aduc la cunoștința concurenților,
conform legii învățământului deci ori aici s-a uitat ceva ori s-a pus
aiurea precizarea. Cred că făcătorul de intrucțiuni a adormit la art 15
și s-a trezit la 16. Bun, dar cei care l-au puricat au dormit și ei ?Sau
nici nu s-au trezit de la ultima instrucțiune avizată și s-au trezit la
capitolul ”puneți ștampila”?
Art. 17 punctul 8 ne spune că ”Bibliografia
și subiectele pentru testul scris au caracter neclasificat.” Indiferent
de funcția pentru care se dă concurs și subiect sau bibliografie? Și la
cei de la DIA la fel ? Buuuuuun. Care e scopul? Probabil, dacă va fi
cineva prins că a ”popularizat” subiectele, să fie doar așa ușor
mustrat, fără a fi învinuit de dezvăluirea unui secret de serviciu. Da,
dar M 146/24.10.2003 care prevede modul de purtare a ținutei militare de către rezerviști este secret de serviciu. Se poate râde, e cazul.
Art. 20 ne face dovada logicii de fier a autorului
instrucțiunii și a celor care l-au avizat. Acolo ni se spune:
”Candidații pot contesta rezultatele proprii obținute la testul scris…”
Ei, haida de, ați văzut pe cineva să își conteste propriul rezultat? Nu
domnilor, ei pot contesta nota, sau calificativul primit, rezultatul
evaluării, sau evaluarea propriu-zisă, dar nu propriul rezultat.
Deșteptarea, tot la somn, tot la somn? Ați adormit la lecția de
gramatică și v-ați trezit la apelul de seară.
Punctul 5 al aceluiași articol ne spune că rezultatul
rezolvării contestațiilor este definitiv și irevocabil. Haideți
domnilor, până și un criminal are dreptul la apel. Mai dați-i omului o
șansă, pentru că generația Pitești nu a trecut toată la pensie și nu ar
fi exclus ca printre cei care rezolvă contestațiile să fie un nou Ion
Marian sau alt nume din cei 112 și rămâne săracul candidat cu buza
umflată până la o nouă anchetă DNA care va arăta că … Doamne ferește. Și
aș mai propune, având în vedere faptul că întrebările sunt
neclasificate, să i se dea catindatului, la cerere, o copie Xerox după
propria lucrare, poate vrea să vadă omul unde a greșit, sau poate are pe
cineva care îl poate lămuri unde a greșit, dacă el nu pricepe, că am
înțeles că onor comisia nu îi explică, doar îi spune admis sau respins.
Se poate ?Eu cred că da, căci de vreme ce bibliografia și subiectele,
sau întrebările nu sunt clasificate, nici opera autorului nu este, că
doar nu deține secrete, deci s-ar putea.
Art.22 ne bagă și el în ceață, pentru că zice la punctul 1
că ” (1) Candidații care s-au clasat pe primul loc și care au obținut
nota minimă de promovare a testului scris se propun pentru
chemare/rechemare în activitate, acordarea gradelor, după caz, și
numirea în funcțiile pentru încadrarea cărora s-a organizat concursul.”
Stimați tovarăși vă rog să vă decideți, câți candidați se pot clasa pe
primul loc? Eu știu că unul singur. Dacă sunt mai multe locuri atunci
sunt candidații care s-au clasat pe primele locuri, nu primele 3, nici
primele 2 ci primele și atât. Sau intenționați ca la pile egale să aveți
locuri egale? Păi specificați, să știe oamenii, să nu se bată pe alei.
Una la mână. A doua problemă ar fi legată de confuzia care se creează cu
privire la cel care va ocupa funcție scoasă la concurs. Să fiu eu al
mamii dacă nu am înțeles că e obligatoriu să obții nota minimă la
scris, ca să poți obține punctaj maxim. Domnilor, dacă proba scrisă este
eliminatorie în sensul că nu se consideră admiși cei cu note sub 5, ce
rost mai are să mai treci această condiție? În cel mai rău caz se putea
spune: ”Cei care au obținut punctaj maxim, având CEL PUȚIN
notă de trecere (sau minimă, dacă vor ei să îi spun așa) la scris, se
propun…. ”. Mă întreb ar fi oare posibil ca cineva să
obțină punctaj maxim dar să nu aibă notă de trecere la proba scrisă?
Orice om normal ar spune că nu, deci această condiția, așa cum este
trecută în instrucțiune sfidează legile… logicii elementare și
gramaticii de clasa a 5-a.
Art25 , la punctul 3 ne spune că membrii
comisiei de concurs în număr de trei, nu pot fi și membri ai comisiei de
rezolvare a contestațiilor, DAR, surprize surprize, ambele comisii
sunt ”ajutate” sau ajustate, de un secretar de la biroul cadre al
instituției care organizează concursul, secretar care este OBLIGATORIU
același. Deci este clar cine este liantul, omul care le știe pe toate și
manevrează (când spun menevreză spun că mânuiește, nu am spus nici
manipulează nici mânărește, dar nici nu exclud așa ceva) tot? De ce se
dă ocazia unor speculații neonorabile? Nu se mai poate stabili un
secretar al comisiei de rezolvare a contestațiilor, altul decât cel care
a mânuit lucrările la concurs? Să fie armata în chiar așa de mare lipsă
de personal ?
Art. 27 de informează cu privire la atribuțiunile
comisiei de concurs. La punctul d aflăm că tot ei sunt și cei care
asigură păstrarea subiectelor. Adică ei fac subiectele, ei le sigilează,
ei le păstrează, ei le desigilează ei le dau la candidați. Pricepeți ?
Probabil logica este de a nu mai da de lucru comisiilor de anchetă când
vor descoperi că unii candidați erau mai egali decât alții, ca să nu
mai cerceteze 112 militari, ci numai 3 cel mult 4, cu secretar cu tot.
Asta da grijă față de efectivele armatei. Asta așa, ca să se ușureze
munca organelor de cercetare penală, care la Pitești au dat în brânci.
Bravo!Așa vom scădea numărul militarilor implicați în activități de
fraudare a rezultatelor. Numai un jurist militar putea gândi așa ceva.
Art 33 ne spune cum se va proceda în caz că
concursul, din motive care nu țin de candidat, se amână. Se spune acolo
că amânarea se face pentru cel mult 10 zile și că se anunță candidații
prin aceleași mijloace ca și prima oară. Buuun! ÎNTREBARE: Dacă în
documentele depuse se află-conform uzanțelor- și date de contact, adică
telefon, adresă mail, adresă poștală de ce nu sunt anunțați și pe
această cale, pentru că e mai puțin probabil ca aceștia să verifice
zilnic dacă s-a modificat schimbarea, sau pot fi chiar în
imposibilitatea tehnică sau fizică de a mai verifica. Acest lucru se mai
impune și dacă avem în vedere punctul 3 al articolului. Este adevărat,
la punctul 2 se menționează că informarea candidaților care și-au depus
dosarele se poate face ”dacă este cazul, prin orice mijloc de informare
care poate fi dovedit”,dar cine stabilește DACĂ ESTE CAZUL? Acest
”dacă”, dă posibilitatea ne-anunțării unor candidați și anunțării
altora, deci face discriminări, ca la noi.
Cam astea ar fi obiecțiile mele la acest ordin. Nu este obligatoriu
să am dreptate, sau nu în toate punctele dar unele sunt trase de păr.
Poate normele de aplicare vor corecta ceea ce se va considera că trebuie
corectat.
Aștept și alte opinii.
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/193910
Ordinul M124.04.10.2017 pe înțelesul meu partea a doua, ordinul la bani mărunți
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.