sâmbătă, 11 martie 2023

Măsuri ne-măsurate

 


Trei  ceasuri rele și 8(9) măsuri ”bune”

Se spune că Marțea sunt 3 ceasuri rele. Poate pentru cei care cred în farmece și superstiții. Cei de la ”Cotidianul” parcă ar crede, parcă nu. Ieri, 07.03 2023 titrau ” de-tinut-minte-ordinea-de-zi-de-azi” a Parlamentului reunit al României,  adică din data de 07.03.2023. De ce trebuia ținută minte? Deja pe surse, prin ”știrile on line” se auzise că Parlamentul va vota participarea Romaniei cu trupe, cu cățel și purcel la războiul din Ucraina, cu trecere prim Moldova care,  conform unor ”surse sigure” ale actorului Zelensky urma să fie atacată de ruși. E adevărat de ceva timp se tot flutură aceste ”informații”, atât cea privind atacul Moldovei de către Ruși, care chiar negată ”oficial”  de cei care au dat-o spre dospire, se rostogolește și  își face efectul pentru că răspândacii sunt mulți și fac și ei ce li se spune, cât și cea privind atragerea României pentru a-și apăra ”frații moldoveni” care nu prea se mai consideră frați de mult timp cu românii în ciuda propunerii de trecere la ”limba română” în Republica Moldova. Că tot am ajuns aici, chiar dacă personal consider,  atât ca absolvent al unei facultăți de filologie, adică unul care știe să facă deosebire între limbă, grai, regionalism, dialect, jargon,argou, limbă artificială, familie de limbi și … limbaj, cât și ca român, că NU EXISTĂ O LIMBĂ MOLDOVENEASCĂ,  că art 13  din Constituția Moldovei din 1994 este o prevedere politică ce nu are nicio legătură cu REALITATEA  LINGVISTICĂ, cred că ultimele… declarațiile politice ale actualei conduceri politice a Moldovei sunt tot de natură politică, care nu sunt făcute din dragoste față de România sau limba română. Cred că de fapt revenirea la limba română în Republica Moldova ACUMA, are scopul de a inflama vorbitorii de limbă rusă din Moldova și a duce la provocări sau proteste de ambele părți. Mi se pare mie că cineva umblă cu fundul gol pe lângă barieră nu neapărat pentru că i-ar plăcea bariera ci pentru că i s-a spus că așa trebuie. Nu insist pe subiect, dar e legat de temerea exprimată privind atacul Moldovei de către rusi si implicarea României în conflict, nu doar  prin sprijin material ci și prin carne de tun în conflictul din Ucraina. Am eu impresia asta, care poate fi greșită, că cineva vrea extinderea războiului, nu spui cine, becher.

Ei bine ”Cotidianul” ne avertiza sau ne atrăgea atenția ieri că e bine să ținem minte acea ședintă comună a Parlamentului.

Normal că măcar din curiozitate am intrat și eu să văd ce se discută.

 Prima constatare a fost că ordinea de zi de pe pagina Senatului nu continea aceleași puncte ca și cea a ziarului, chiar dacă erau tot 8 puncte. Bunăoară la Senat apare la punctul 4 ” Proiectul Declarației Parlamentului României la împlinirea pe 24 februarie 2023 a unui an de la declanșarea războiului de agresiune al Federației Ruse împotriva Ucrainei”, dar acesta nu apare și la ziar, unde apare alt punct al ordinii de zi, și anume  ”Numirea președintelui Autorității Electorale Permanente”, la punctul 7, numire care nu apare pe pagina Senatului.

O altă curiozitate este că deși aseară la punctul 7 din Ordinea de zi de la ziar putea fi văzută și propunerea pentru ocuparea funcției de președinte al AEP, acuma documentul a dispărut. Deci până la urmă ori e secret, așa cum a fost și votul, ori a picat. Ceva ceva tot a fost acolo.

  1. Dar, parcurgând documentele supuse aprobării ședinței comune, nu am găsit nimic despre o participare la răzbel în Moldova, cum se dăduse alarma. Este adevărat s-au votat anexele sau listele cu participarea militarilor și polițiștilor români la misiuni internaționale indiferent sub ce conducere, liste care se aprobă anual. Ce este interesant totuși la aceste liste este că pe lista de participare a militarilor români este trecută și o rubrică care se referă la ”FORȚE ÎN AȘTEPTARE”, cu un număr de 2149 de militari, a căror ”ACTIVARE” se face la ordinul NATO sau UE.

a)Primul aspect este că numărând categoriile de sub acea rubrică, nu mi-a dat numărul trecut la total. Probabil o fi numărat inteligentul Ion.

b) Al doilea aspect este că nu se precizează dacă forțele respective sunt militari români, străini sau combinați. Este totuși normal să știm și noi dacă sunt români pentru că nu este de ici de colo să aflăm că PE TERITORIUL ROMÂNIEI EXISTĂ MILITARI ROMÂNI CARE AȘTEAPTĂ ORDINUL UE SAU  NATO și intervin unde vor aceste structuri, fără o eventuală aprobare a CSAT sau Parlamentului. Dacă e așa, atunci propun ca din aceste structuri de elită să facă parte copii celor care au decis asta.

c) Un al treilea aspect, la fel de important la această rubrică este faptul că fondurile necesare acestor misiuni/ militari, sunt asigurate din bugetul MApN, care tocmai a fost majorat cu 0,5% față de anul trecut. Și noi care credeam că procentele în plus  sunt pentru ”calitatea vieții personalului”, învățământ sau revigorarea industriei militare proprii, așa cum fac ungurii, polonezii, cehii, nemții și alte câteva țări ”banaiere” care habar nu au că există un articol 5.

  • Un alt document interesant dezbătut ieri în ”ședința de lucru” a Parlamentului este cel care privește  o ”Informare din partea Președintelui României, domnul Klaus-Werner Iohannis, cu privire la aprobarea dislocării, la nevoie, a Forței de Răspuns a NATO cu capacitate de reacție foarte ridicată – VJTF, în scopul pregătirii și defășurării de operații militare pe teritoriul României, în anul 2023, potrivit datelor de planificare transmise de către autoritățile NATO.”

Și de aici aflăm lucruri interesante pentru români, și anume că pe lângă trupele din România care stau cu un picior în război și cu unul în pace, dar cu capul sigur în război, se mai află pe undeva prin Europa o Forță de Răspuns a NATO cu capacitate de reacție foarte ridicată, de 72 de ore, care ”poate” adică TREBUIE să intervină în România sau PRIN România, dacă NATO va decide și eu cred că va decide. Ei bine, președintele Iohannis informează Parlamentul că „în acest context, în urma solicitărilor NATO și luând în considerare situația de securitate din regiune, în conformitate cu prevederile art 119 din Constituția României și prevederile art 4. alin1 din Legea 291/2007…prim-ministrul a propus, CSAT a avizat iar EL  A APROBAT  ”dislocarea la nevoie a Forței de Răspuns a NATO cu capacitate de răspuns foarte Ridicată VJTF ÎN SCOPUL PREGĂTIRII ȘI DESFĂȘURĂRII DE OPERAȚII MILITARE PE TERITORIUL ROMÂNIEI ÎN ANUL 2023”.

Da, ați auzit bine, domnul Iohannis și Parlamentul AU APROBAT DEFAȘURAREA DE OPERAȚII MILITARE PE TERITORIUL ROMÂNIEI.

Am reținut că prim-ministrul a propus iar CSAT a fost consultat și de vreme ce s-a ajuns în Parlament, a și avizat POZITIV.

Asta nu înseamnă că gata am intrat în război, nu vă impacientați, asta înseamnă doar că din momentul promulgării și publicării  documentelor în MO, ROMÂNIA POATE INTRA ORICÂND ÎN RĂZBOI. Bineînțeles, cei responsabili vor spune că asta nu înseamnă că vom și intra, e posibil să nu fie nevoie, dar ei au decis că PUTEM INTRA ORICÂND ÎN RĂZBOI.

Baza acestei decizii luate de conducerea țării, este art 119 din Constituție, care spune că ” Consiliul Suprem de Apărare a Ţării organizează şi coordonează unitar activităţile care privesc apărarea ţării şi securitatea naţională, participarea la menţinerea securităţii internaţionale şi la apărarea colectivă în sistemele de alianţă militară, precum şi la acţiuni de menţinere sau de restabilire a păcii.”

Iar art4(1) din Legea 291/2007, spune că (1) Intrarea şi staţionarea forţelor armate străine în România sau tranzitarea teritoriului naţional de către acestea, în scopul pregătirii şi/sau desfăşurării de operaţii militare, potrivit angajamentelor asumate de România prin tratate internaţionale, se aprobă de către Preşedintele României la propunerea prim-ministrului, după consultarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Preşedintele României informează Parlamentul despre decizie, în termen de 5 zile de la luarea acesteia, iar dacă Parlamentul este în vacanţă, de la începerea sesiunii ordinare sau extraordinare, după caz.„

Eu nu știu dacă domnii care au propus, decis, votat acest document au cunoștință despre faptul că ”desfășurarea de operații militare pe teritoriul țării nu înseamnă doar pregătirea acestor operațiuni PE TERITORIUL ROMÂNIEI” , ci includ și desfășurarea de acțiuni de război. Din câte știu eu, STAREA DE RĂZBOI CU TOT CE ȚINE DE PREGĂTIREA ȘI DESFĂȘURAREA ACESTOR OPERAȚIUNI SE FACE PRIN DECLARAREA STĂRII DE RĂZBOI, ACT CARE NU ESTE PREVĂZUT ÎN ART 119 INVOCAT DE PREȘEDINTE.

Mai invederez onorabililor faptul că potrivit art 118(1) din Constituție, ”  (1) Armata este subordonată exclusiv voinţei poporului pentru garantarea suveranităţii, a independenţei şi a unităţii statului, a integrităţii teritoriale a ţării şi a democraţiei constituţionale. În condiţiile legii şi ale tratatelor internaţionale la care România este parte, armata contribuie la apărarea colectivă în sistemele de alianţă militară şi participă la acţiuni privind menţinerea sau restabilirea păcii.”  Asta însă NU PRESUPUNE PUNEREA ARMATEI ROMÂNE LA DISPOZIȚIA ALTOR STRUCTURI SAU COMANDANȚI așa cum au propus și votat lingăii de mai sus.

  • Tot în ședința comună de ieri, s-a votat aducerea de noi forțe străine pe teritoriul României, anume ”aprobarea intrării, staționării și desfășurării de operațiuni pe teritoriul României a detașamentului spaniol de aeronave multirol pentru a executa misiuni în cadrul activităților de vigilență sporită ale NATO.”

Dacă informațiile pe surse sunt adevărate, această ”sporire” a forțelor militare străine pe teritoriul României nu se datorează unei stări mai tensionate ci faptului că practic armata României nu va mai avea aviație proprie, avioanele F16, alea care nu au cauciucuri de iarnă ca și cele plătite dar nevenite,  vor fi date Ucrainei. Noi deocamdată ne apărăm cu praștiile. Facilitățile și cheltuielile legate de activitatea spaniolilor în România se va face din același buget al MApN. Doamne ce buget nesimțit avem dacă ținem cu el militari americani, olandezi, francezi, italieni, polonezi, spanioli ”și de alte națonalități” ca să parafrazez un președinte strategic  împușcat.

Cum măi Ioane??

Ei bine, alături de toate aceste măsuri luate, așa cum spunea domnul președinte în documentele înaintate, ”în situația apariției intempestive a premiselor pentru declanșarea unei crize majore de securitate, cu posibile implicații asupra independenței și suveranițății naționale a României ”, coaliția aflată la guvernare discută, se screme,  face planuri și ia măsuri pentru îndeplinirea prevederilor jalonului 215 din  PNNR, privind pensiile speciale din care un capitol aparte este asigurat militarilor.

Poate ne explică domnul prim-ministru, general cu patru stele al armatei române, fiu de militar pensionar, pensionar la rândul său, cum se împacă ”situația intempestivă a premiselor pentru declanșarea unei crize majore de securitate”,  cu Jalonul 215 și lupta pentru lovirea drepturilor militarilor. Hai, încercați domnule prim-ministru al lui Iohanis.  Puteți să îl întrebați pe ION.

ARU  

PS: Celor care vor spune că ”nu avem ce face, ne-am luat niște angajamente” la intrarea în NATO, le răspund: ”CINE NE-A PUS, CĂ UITE ȘI ALȚII AU INTRAT ȘI NU AU NICIO APĂSARE!” Noi suntem proștii satului, vaca de muls, dar și găina cu ouă de aur. În al doilea rând angajamentele de prijin sunt față de țările membre NATO dar nici Ucraina și nici Moldova nu sunt țări membre NATO. Și atunci despre ce obligații vorbim ?

https://www.senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi=2023-03-07&ComisieID=6b99db60-a1d5-4b80-94fc-20e6f620cce7&NrSedinta=1

https://www.senat.ro/PDFOrdineDeZi/6b99db60-a1d5-4b80-94fc-20e6f620cce7/2023/3/7/informare%20pct%201.pdf

https://www.senat.ro/PDFOrdineDeZi/6b99db60-a1d5-4b80-94fc-20e6f620cce7/2023/3/7/informare%20pct%203.pdf

https://www.senat.ro/PDFOrdineDeZi/6b99db60-a1d5-4b80-94fc-20e6f620cce7/2023/3/7/informare%20pct%202.pdf

https://www.ziuaveche.ro/international/externe/mircea-geoana-nu-exista-un-risc-militar-la-adresa-republicii-moldova-321028.html/comment-page-1/#comment-258569


 

Măsuri ne-măsurate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.