Odată cu venirea la conducerea MApN a generalului Ciucă, purtător de
haină kaki, speranțele militarilor, mai ales ale pensionarilor militari,
privind respectarea drepturilor lor dar și repararea nedreptăților
făcute pensionarilor militari prin modificările repetate ale L223 care
nici ea nu e perfecta, dar așa chioară cum era, ne făceam treaba cu ea,
vorba țiganului cu iapa, au renăscut. Speranțele crescuseră mai ales
după declarația comună televizată a primului ministru și proaspătului
ministru Ciucă, în care aceștia menționaseră că vor să îndrepte
nedreptățile, chiar dacă se refereau la lucruri diferite. Apoi a urmat
întâlnirea ministrului apărării cu reprezentanții mediului asociativ,
interviul și programul comun privind cooperarea cu asociațiile
militarilor și se părea că totul este ok.
Dar jocul politic nu este întotdeauna (DE FAPT NICIODATĂ) în slujba
cetățeanului așa că au urmat fracturi prin moțiuni care contestau
guvernul, dar nu urmăreau schimbarea acestuia ci doar forțarea
anticipatelor, jocuri la care cei doi ”mari” adversari își dăduseră mâna
și uite așa proiectul inițiat de Ciucă împreună cu reprezentanții unor
asociații, poate cel mai bun din toate, în formula finală, a fost
stopat. A fost stopat și cu ajutorul colegilor din MAI care inițial nu
au fost de acord pentru că ”nu ar fi avut fonduri” pentru aplicarea
pensiei minime, dar când li s-a explicat că la ei nu e cazul pentru că
pensia minima propusă este sub pensia minimă existentă deja în plată la
MAI, domnii au schimbat placa și au spus că nu sunt de acord pentru că
suma e prea mică și vor să o mărească. Din acest joc, cine a avut cap a
înțeles că de fapt politicul nu e de acord cu reparațiile promise, în
ciuda promisiunilor și declarațiilor făcute în presă și chiar
ministrului apărării care nu este nici popă nici hoț, adică nici nu are
gândirea politicianului dar nici puterea acestuia. În fața lui Vela,
care e om de partid, Ciucă nu va avea niciodată câștig de cauză pentru
că el este numit de Iohannis, nu ales de partid și nu este nici
suficient de înfipt, pentru a bătea cu pumnul în masă și a spune: ”dacă
nu vă țineți de cuvânt și mă faceți să cad de om fără cuvânt în fața
militarilor, eu îmi dau demisia”. Nu e omul care să facă asta, el tot
mai speră că ce i s-a promis i se va da. La fel încă mai speră și
militarii, unii dintre ei.
Între timp, la MAI lucrurile se îmbunătățesc, se pare că organele
s-au achitat de sarcinile primite pe vremea pandemiei, amenzile date
cetățenilor vor ridica bugetul, cu toată opunerea CCR, care a interzis
doar cuantumul, nu și amenzile în sine, și cum marea majoritate a
oamenilor nu au atacat în instanțe amenzile, vor fi buni de plată. Ca
atare, cei care nu au apucat să le conteste vor fi buni de plată,
băncile le vor bloca conturile pentru că statul va cere în instanță
executarea rău platnicilor, dacă nu cumva chiar întemnițarea acestora.
Pentru abnegația dovedită dar și intransigența în aplicarea ordonanțelor
militare, fie ele și ilegale, polițiștii au fost recompensați cu OUG
75/2020, pentru că unii dintre ei câștigaseră în instanță un drept ce nu
le fusese aplicat, respectiv creșterea salariilor și respectiv
pensiilor în funcție de creșterea salariului minim pe economie, prin
Decizia ÎCCJ 51/2019. Interesant este că totuși, creșterea, DEOCAMDATĂ
se aplică doar funcționarilor cu statut special din MAI, nu și celor cu
grade militare din MAI. De ce? Oficial, pentru că decizia ICCJ este
opozabilă doar celor care au același statut cu cel ce a câștigat în
instanță. Dar ar fi fost normal ca OUG 75 să o aplice tuturor
polițiștilor, jandarmilor și polițiștilor de penitenciare. Acest lucru
se va întâmpla. Corect ar fi fost ca aceleași prevederi să se aplice și
militarilor din MApN pentru că și ei au fost și sunt văduviți de
aceleași drepturi, DE ACEEA CEI CARE VOR SĂ BENEFICIEZE DE ȘI EI ȘI SĂ
PRIMEASCĂ DREPTURILE RESTANTE AR TREBUI SĂ ACȚIONEZE MINISTERUL ÎN
INSTANȚĂ PÂNĂ LA 30 06.2020.
Foarte interesant este faptul că imediat după apariția OUG75, domnul
Coarnă, apărătorul drepturilor polițiștilor pe care îi reprezintă,
atrăgea atenția sau arăta faptul că de aceleași drepturi ar fi trebuit
să beneficieze și militarii. Din păcate, liderii asociațiilor
militarilor, în special cei care conduc Forumul Structurilor Asociative
ale Militarilor, s-au făcut că nu au văzut, pe ei i-au interesat
avansările de Ziua Rezervistului, umplându-și din nou, votanții din
consilii, cu grade. Dar, s-a sesizat Observatorul Militar, care
printr-un anunț ”important” ne anunța că noi, militarii de rând nu
beneficiem de acest drept, dar a uitat să spună DE CE. Doamne ce repede
s-au grăbit să dea ”dezmințirea”, de parcă le murea lor capra.
Se
aplică sau nu ?
Ce a decis de fapt ICCJ?
A decis că prevederile a două acte normative se
referă și la polițiști. Este vorba de prevederile următoare:
Art. 1 alin. (51) din O.U.G. nr. 83/2014
„(…)
(51) Prin excepție de la prevederile alin. (1) și (2), personalul din aparatul de lucru al Parlamentului și din celelalte
instituții și autorități publice, salarizat la același nivel, precum și
personalul din cadrul Consiliului Concurenței și al Curții de Conturi, inclusiv
personalul prevăzut la art. 5 din aceste instituții, care beneficiază de un cuantum al salariilor de bază și al sporurilor
mai mici decât cele stabilite la nivel maxim în cadrul aceleiași instituții sau
autorități publice pentru fiecare funcție/grad/treaptă și gradație, va fi
salarizat la nivelul maxim dacă își desfășoară activitatea în aceleași condiții
(…)”.
Art. 31 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2015
„(1)
Prin excepție de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna august 2016,
personalul plătit din fonduri publice care beneficiază de un cuantum al salariilor de bază/indemnizațiilor
de încadrare, aferent unui program normal al timpului de muncă, mai mic
decât cel stabilit în plată la nivel maxim pentru fiecare funcție,
grad/treaptă, gradație, vechime în funcție sau în specialitate, după caz, va fi
salarizat la nivelul maxim al salariului de bază/indemnizației de încadrare din
cadrul instituției sau autorității publice respective, dacă își desfășoară
activitatea î aceleași condiții (…).”
A decis că interpretarea se realizează extensiv, în sensul că se
referă și la „salariul funcției de bază” al polițiștilor. Acuma e nevoie
ca cineva să explice și să ceară instanțelor să DECRETEZE că
PREVEDERILE RESPECTIVE SE APLICĂ ȘI la militari, care nu au salarii de
bază ci SOLDE, să beneficieze și ei de acest drept de corelare a
soldelor de funcție de bază. În mod normal ar fi trebuit ca de asta să
se ocupe liderii asociațiilor dar ei au alte preocupări. Deci, dacă nu
luptă fiecare să își ceară drepturile, nu i le va da nimeni, cu atât mai
puțin cei care sunt plătiți să respecte și să APLICE LEGEA.
Și aici ajung la destinație.
Pe
cine nu lași să moară ….
Vorbind de drepturile militarilor și polițiștilor, în ciuda
eforturilor unora de a ”uni” aceste interese Sau de a demonstra că ”toți
de la RÎM ne tragem”, se pare că nu e așa. Au existat, în mediul on
line în special, discuții dacă polițiștii sunt sau nu militari, dacă e
normal să aibă pensii militare dacă avem sau nu aceleași interese.
Răspunsul, în special la ultima întrebare este NU, deși
este adevărat că în multe cazuri interesele s-au intersectat. Am
apreciat și apreciez activitatea liderilor sindicali din MAI, îi admir
pentru lupta lor DAR AM ATRAS ÎNTOTDEAUNA ATENȚIA, CHIAR CU RISCUL DE A
FI CATALOGAT DREPT SEPARATIST, că nu putem conta și merge la infinit pe
mâna lor, pentru că suntem și noi băieți mari și e cazul să ne apărăm
drepturile singuri dar și pentru că sunt situații în care interesele
noastre nu mai coincid și atunci e absurd să contăm pe sprijinul lor.
A venit momentul să constat și să
arăt că am avut dreptate.
Vă amintiți proiectul Ciucă, cel zămislit în Noiembrie2019 prin care
se urmărea repararea nedreptăților din pensiile MILITARILOR? Vă amintiți
cum a fost îngropat? Am spus mai sus cum a fost îngropat proiectul, iar
sindicaliștii din MI dădeau din umeri și spuneau că nu știu nimic, ei
nu l-au primit.
În ultimele două săptămâni la Comisia pentru Muncă a Camerei
Deputaților au intrat în dezbatere cele două proiecte de lege, al lui
Leș și al Lui Mocioalcă/Lupescu. Când toți se așteptau ca pe data de
26.05 să se decidă care rămâne în picioare, domnul deputat Victor Paul
Dobre bine dirijat, a solicitat o amânare pe motiv că MAI are niște
amendamente. Pe data de 05.05.2020 era al doilea termen, dar și de data
asta s-a amânat tot pentru niște amendamente care însă nu apar în
documentele comisiei și cum nimeni nu dă nici o explicație, a trebuit să
fac niște săpături. Iată care este situația:
MAI CONTRA MApN?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.