duminică, 10 aprilie 2011

Este sindicatul in ilegalitate ?

SINDICATUL ILEGAL(itatilor) ?


Au fost discutii vizavi de aparitia si fiintarea sindicatului. S-a discutat faptul ca acest sindicat nu este legal dar nimeni nu a spus de ce .

Problema ridicata acopera sau descopera mai multe aspecte sensibile . Incepand de la obiectul sindicatului, trecand prin legislatia in vigoare momentul infiintarii si terminand cu respectarea legislatiei dupa constituire.

Asa cum am mai spus mai de multe ori, SCMD se afla in stare de semilegalitate, si acest lucru a fost confirmat si de conducerea Sindicatului care amana modificarea statutului si refuza contributia de 2% din impozit a celor ce lucreaza, in contul sindicatului, pentru ca asta ar insemna verificarea financiara a sindicatului de catre organe ale statului si apelarea la un alt judecator pentru a consemna modificarile statutare, ceea ce ar putea duce la revizuirea dreptului de fiintare al sindicatului. Aceste aspecte au fost explicate de domnul Apostol si domnul Dogaru, la Alba Iulia.

Ce spune legea ?
Cateva articole sunt specificate in acest material, dar legea in privinta aceasta vizavi de cine are dreptul sa infiinteze un sindicat, este totusi ambigua .

Pentru cei care sustin ca sindicatul fiind infiintat de persoane care nu erau angajate cu contract colectiv de munca sau chair neincadrate, le spun ca :

1.Legea nu prevede in mod expres ca NU POTI INFIINTA UN SINDICAT DACA NU AI UN CONTRACT COLECTIV DE MUNCA . Deci nu se incalca legea .

2. O parte din membrii fondatori erau totusi incadrati la data infiintarii sindicatului, deci puteau infiinta un sindicat.

3. Sindicatul s-a infiintat in scopul atacarii L329 care lovea in drepturile unei categorii de angajati care nu aveau nici un alt sindicat care sa le apere drepturile, deci acest sindicat isi avea obiectul muncii pentru ca se crease o discriminare intre militarii(rezervisti) care aveau dreptul la munca si cei carora li se refuza.

Articolul 1 este clar in ceea ce priveste scopul sindicatelor, iar despre contractul colectiv de munca se face referire in partea a doua a articolului, ca varianta, nu ca si conditie “sine qva non” . Deci argumentul ca nu se respecta conditia privind contractul colectiv de munca nu se sustine.

4. Articolul 2 spune ca persoanele incadrate au dreptul sa infiinteze sindicate , dar nu se specifica nicaieri ca persoanele neincadrate”temporar” sau cele care si-au pierdut serviciul in baza unui act unilateral al angajatorului, (si pe care il ataca in instanta ) nu au dreptul sa infiinteze un sindicat. Conform unui principiu de drept roman –din cate stiu eu- ceea ce nu este interzis in mod expres de lege, este permis. Asa e domnilor avocati ?

Articolul 2 face si niste precizari referitor la cine are dreptul sa infiinteze sindicate dar nu specifica cine nu(sau mai clar nu specifica faptul ca cei ce nu sunt incadrati nu au dreptul). Ba mai mult la punctul 2 se spune :” Pentru constituirea unei organizaţii sindicale este necesar un număr de cel puţin 15 persoane din aceeaşi ramură sau profesiune, chiar dacă îşi desfăşoară activitatea la angajatori diferiţi.”

Acest articol si pasaj da dreptul celor care au aceeasi profesie sa se organizeze in sindicat chiar daca lucreaza la angajatori diferiti.Era cazul celor cu profesia de militari care lucrau in puncte diferite . Vedeti unii ar spune : “bine dar nu lucrau ca militari “ dar atii ar replica “ da , dar nu se specifica nicaieri ca asa ar trebui” Legea este ambigua da dreptul la interpretare.

Se mai pune intrebarea care este ramura sau profesiunea comuna si de aici intram in ceata. Este clara ca buna ziua ca ramura comuna sau profesiunea comuna este cea militara . Mai ales ca presedintele sindicatului a strigat sus si tare ca apara drepturile tuturor militarilor activi sau in rezerva , e specificat si in statut si ca lupta pentru pastrarea STATUTULUI DE MILITARI IN REZERVA. NOI NU SUNTEM PENSIONARI MILITARI, NOI SUNTEM MILITARI IN REZERVA , AVEM CONTRACT CU STATUL SI OBLIGATIUNI CA REZERVISTI MILITARI, NE CONSIDERAM MILITARI .
Ei aici dragilor, lucrurile incep sa prinda iz de igalitate. De ce?

Pentru ca articolul 4 al legii sindicatelor spune :
"Art. 4
Persoanele care detin functii de conducere, functii de demnitate publica, conform legii, magistratii, personalul militar din aparatul Ministerului Apararii Nationale si Ministerului de Interne, Ministerului Justitiei, Serviciului Român de Informatii, Serviciului de Protectie si Paza, Serviciului de Informatii Externe si Serviciului de Telecomunicatii Speciale, precum si din unitatile aflate in subordinea acestora nu pot constitui organizatii sindicale.

Pai daca cei care au infiintat sindicatul, la momentul infiintarii se considerau militari cu obligatii fata de MApN, asa cum sustin acuma, si aveau aceleasi ganduri si simtiri, si intentionau sa isi apere drepturile ca militari( lucru specificat in statut) NU AVEAU DREPTUL SA INFIINTEZE SINDICATUL, asta conform legii. Ca acest aspect poate sau nu poate fi punct de discutie si se poate invoca dreptul militarilor de a se organiza in sindicate este o cu totul alta poveste si cred ca aici ar trebui sa pedaleze sindicatul cat inca mai exista.

Si atunci se mai pune intrebarea daca judecatorul care a cititi statutul cunostea legislatia in vigoare si daca o cunostea cum a acceptat infiintarea unui sindicat al militarilor ?

La ora actuala, conform legislatiei in vigoare, daca esti militar ( activ sau in rezerva pentru ca in articolul 4 nu se specifica daca se refera la militarii activi sau in rezerva) nu prea ai voie sa constitui un sindicat. Si atunci se pune intrebarea : “IN CE CALITATE A INFIINTAT DOMNUL DOGARU SINDICATUL ? CA MILITAR SAU CA CIVIL ?

Daca l-a infiintat ca militar nu avea voie, daca l-a infiintat ca civil, ce cauta denumirea, scopul si obiectivele sindicatului sa se refere la militarii rezervisti si activi ?

Si se mai pune intrebarea daca REZERVISTII FAC PARTE DIN PERSONALUL MILITAR DIN APARATUL MINISTERULUI APARARII NATIONALE ?

Daca e sa ne luam dupa ceea ce cerem ca sindicalisti, si anume respectarea si pastrarea statutului nostru de militari, care au obligatii fata de tara si armata, si pretentii de la acestia in acelasi sens, atunci suntem si daca da, sindicatul este ilegal.

Dar daca nu suntem personal militar din aparatul MApN , atunci ce cauta titulatura actuala in denumirea sindicatului, pentru ca nu avem dreptul sa o purtam , deci sindicatul trebuie sa isi schimbe nu numai titulatura dar si scopurile si obiectivele.

Cine descurca itele ?
Mai sunt si alte aspecte legate de acest subiect dar deocamdata ma opresc aici .
Daca tot suntem la capitolul intrebari, legislatie si obligatii, as vrea sa aduc in atentia CD doua articole din Legea 54, Legea Sindicatelor.

Art. 13
Organul de conducere al organizatiei sindicale are obligatia de a tine o evidenta a numarului de membri, a incasarilor si cheltuielilor de orice fel.

Ei bine, din concluziile comisei de control, se pare ca acest articol din Legea 54 nu prea a fost respectat, si o recunoaste si domnul Dogaru in procesul verbal al sedintei CD din 03.02,2011:

“• S-a prezentat celor 15 membri fondatori prezenti situatia controlului financiar intern. Nu exista fraude, lipsuri ci doar dezordine in tinerea contabilitatii, in sensul lipsei multor rapoarte de necesitate si a altor formulare, precum si o suma de bani la filialele din teritoriu care trebuie justificata prin facturi sau, in caz de necheltuire, trimisa inapoi in contul central, pentru a se incheia anul financiar 2010;

Si inca un articol demn de retinut:
Art. 20
(1) Organizatia sindicala este obligata sa aduca la cunostinta judecatoriei unde s-a inregistrat, in termen de 30 de zile, orice modificare ulterioara a statutului, precum si orice schimbare in compunerea organului de conducere.
(2) Pentru aprobarea modificarii statutului sunt aplicabile, in mod corespunzator, dispozitiile art. 14-19.
(3) Judecatoria este obligata sa mentioneze in registrul special prevazut la art. 17 alin. (1) modificarile din statut, precum si schimbarile din compunerea organului de conducere al organizatiei sindicale.

Ei bine, aici este cuiul lui Pepelea. Daca infiintarea sindicatului este legala, este ok din toate punctele de vedere, atunci de ce fuge domnul Dogaru de modificarea statutului ca dracu de tamaie ? Noul ROF afisat pe blogul sindicatului reprezinta o propunere si atata tot, cine face greseala sa se lege de o litera din el, comite o ilegalitate entru ca nu este votat in CNR si mai ales, este in contradictie cu Statutul si nu poate intra in vigoare , nici votat in CNR decat dupa ce se pune de acord cu Statutul.

Asa ca domnilor din CD care mai faceti trimiteri pe la ROF din cand in cand, nu va legati la cap daca nu va doare. Pana una alta, grija mare la aspectele de ilegalitate, pentru ca ne afundam din ce in ce mai mult in aspecte care se apropie de penal. Astept sa fiu contrazis sau chiar provocat sa vin si cu alte exemple.

Apropo, cine are dreptul sa faca modificari in componenta Comitetului Director ?

Va retin atentia ca statutul fiind document juridic orice incalcare a lui inseamna incalcarea legislatiei. As putea sa va intreb stimati conducatori ai sindicatului de cate ori l-ati incalcat cu buna stiinta ?

Am sa postez aici art 15 din statut si sa incercam sa vedem de cate ori a fost incalcat acest articol .

Art. 15. Organele de conducere ale sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate sunt:
– Consiliul Național al Reprezentanților;
– Comitetul Director;
– Biroul Operativ.
(1) Consiliul Național al Reprezentanților este organul suprem de conducere al acestuia și este constituit din reprezentanții județelor și membrii Comitetului Director.
În acest scop, Consiliul Național al Reprezentanților are următoarele atribuții:
a) aprobă ordinea de zi și problemele de procedură;
b) constituie și validează componența numerică și nominală a Comitetului Director, a președintelui și secretariatului general;
c) stabilește obiectivele și strategia sindicatului pentru perioada următoare;
d) hotărăște asupra petițiilor, apelurilor și propunerilor adresate sindicatului;
e) hotărăște asupra afilierii sindicatului la organizații de profil pe plan intern și internațional;
f) aprobă schimbarea sediului sindicatului;
g) aprobă nivelul cotizațiilor pentru organizația internațională la care este afiliat;
h) analizează și hotărăște asupra activității desfășurate de Comitetul Director și Comisia de Cenzori;
i) aprobă și modifică statutul sindicatului;
j) validează excluderea membrilor;
k) numește și revocă, individual sau colectiv, mandatele membrilor Comitetului Director și a Comisiei de Cenzori;
l) controlează activitatea și gestiunea organelor de conducere, administrare și control;
m) hotărăște asupra prestațiilor și cotizațiilor la care vor fi supuși membrii;
n) hotărăște plata indemnizațiilor membrilor Comitetului Director, a Comisiei de Cenzori, precum și validarea altor cheltuieli ocazionate de exercitarea acestei activități;
o) adoptă hotărârile cu privire la înființarea sau participarea la capitalul social al unor societăți comerciale care să asigure fondurile necesare funcționării și îndeplinirii scopului sindicatului;
p) hotărăște dizolvarea sindicatului și adoptă orice alte hotărâri care, conform statutului și legislației în vigoare, sunt de competența exclusivă a Consiliului Național al Reprezentanților;
(2) Consiliul Național al Reprezentanților se convoacă cel puțin o dată pe an, la cererea Comitetului Director, în ședințe ordinare și, ori de câte ori este necesar, în ședințe extraordinare.Consiliul Național al Reprezentanților Extraordinar poate fi convocat la cererea Comitetului Director sau a unei treimi din numărul membrilor săi.
(3) Consiliul Național al Reprezentanților este legal constituit dacă la ședință participă jumătate plus unul din numărul total al membrilor delegați, deciziile adoptându-se numai în cazul unei majorități absolute a celor prezenți.
(4) Deciziile privind dizolvarea sau modificarea scopului sindicatului se adoptă cu o majoritate calificată de 2/3 din numărul total al membrilor Consiliului Național al Reprezentanților.
(5) Convocarea Consiliului Național al Reprezentanților, cu precizarea datei, locului și ordinii de zi, trebuie făcută cu cel puțin 15 zile înainte de data ținerii acesteia, prin înștiințarea în scris a tuturor membrilor sindicatului.
(6) Fiecare membru al Consiliului dispune de un vot egal în cadrul Consiliului Național al Reprezentanților.

La o prima vedere, nu s-au respectat prevederile punctelor b, f, h,I, k,l,m, n.Unele din aceste atributiuni au fost evitate, altele amanate , altele pur si simplu incalcate. Astept sa fiu contrazis.

Ei bine , daca numai la un articol am gasit atatea abateri, ce sa mai spunem de intreg statutul ?

4 comentarii:

  1. Da este. De cand s-a infiintat.
    De ce spuneti ca nu a zis nimeni? amintiti-va subiectul polemicii noastre de acum 1 an. Arhiva exista

    RăspundețiȘtergere
  2. Subiectul polemicii noastre era altul. Inca mai am memorie. In nici un caz nu m+as fi contrazis pe un subiect pe care il sustin de la intrarea in sindicat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este sindicatul in ilegalitate ? - cu alte cuvinte in acest sindicat ati intrat si mai spuneti ca ati stiut de la inceput-CIUDAT. Imi scapa ceva .nu stiu ce!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un prieten comun si-a tras blog http://lamicutzul.blogspot.com
    Te asteptam cu un cuvant de incurajare la inaugurare!

    RăspundețiȘtergere

Puteţi face orice comentarii în limitelei decenţei , bunului simţ, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi sters.
Nu am nici o satisfacţie să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurandus-e sau atribuindu-şi epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveti chef de hârjoană şi trimteri prin locuri ascunse vederii, faceti-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveti comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeţi acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care posteaza comentarii sunt raspunzatori pentru comentariile pe care le fac.