joi, 23 septembrie 2010

Draga Dumnezeu

Draga Dumnezeu,

Iti scriu o scrisoare pe care nu stiu daca o vei primi dar eu o scriu ca macar atata pot sa fac . Stiu ca unii colegi si prieteni o sa rada de mine , ca iti scriu cum scriam inainte si lui Mos Craciun , care am vazut acuma ca nu mai e , de cand s-a micsorat salariul lui tati si mami nu mai lucreaza .Da tu esti, ca daca nu erai, nu se mai ruga mami in fiecare seara la tine , sa ii dai putere si rabdare si sanatate sa le poata duce pe toate .

M-am nascut intr-o tara frumoasa bogata , cu oameni buni si harnici . Asa am fost invatat eu la scoala si cred ca nu ne-au mintit . Am parinti muncitori, cinstiti care nu fura, nu vorbesc urat , nu se cearta cu nimeni si nu fac nimic rau .
Eu merg la scoala , invat carte da nu pot sa iau numai 10 pentru ca parintii mei nu au sa-mi dea bani sa ii dau de ziua doamnei invatatoare . Cand am intrat in clasa 1 ni s-a spus ca invatamantul e gratuit dar de atunci in fiecare an noi ne cumparam carti si dam bani sa se vopseasca usile si bancile si sa se puna geamuri si sa se zugraveasca . Daca e asa , de ce ne mint din prima zi de scoala ?

Ni s-a spus ca statul are grija de noi si ca ne ocroteste si ne da in fiecare zi lapte si corn , ca nu avem toti bani sa ne faca mami sandwichuri Hochland cu gust de sunca cum arata la televizor . Si cred ca din cauza asta eu nu am prietena , ca nu vrea nici o fata sa schimbe hochlandul ei cu cornul meu . Dar dupa ce ne-au dat la inceput , mai tarziu au inceput sa ne dea laptele stricat si cand am spus ca nu e bun ne-au spus ca nu e vina lor , ca se strica pe drum ca il aduc de departe , da noi stim ca nu e asa si ca e adus de la firma tatalui lui Cornel, care este mare pe la un partid si are contract cu scoala . Si Cornel vine mereu la scoala cu masina si el nu mananca lapte si corn .
De ce ne mint si ne spun ca se strica pe drum ca sandwichul lui Cornel nu e niciodata stricat si vine tot de la firma lui taica-sau .

Da eu cred ca tu stii asta , de ce iti mai spun eu . Nu vreau sa te mai tin ocupat prea mult, dar vreau sa te rog ceva . Sa intrebi tu pe nenea Basescu ceva ce vreau eu sa il intreb dar nu am cum , ca imi e frica . Imi e frica pentru ca am am vazut eu la televizor cum un baiat l-a intrebat pe domnul presedinte al nostru Basescu , ceva si domnul presedinte i-a dat cu dosul palmei peste fata . Probabil ca l-a suparat copilul ala cu ceva , ca altfel nu cred ca i-a dat el asa degeaba . Dar daca copilul ala l-a intrebat si el tot despre corn si lapte ? De aia imi e frica sa ma duc sa il intreb poate ma bate si pe mine .
Pe noi la scoala ne-a invatat ca nu e frumos sa ne batem si ca daca ne certam cu cineva , sa mergem dupa aia sa intindem mana si sa ne cerem iertare si sa ne impacam . Da eu nu am vazut asta la televizor dupa ce nenea Basescu a dat in baiatul ala . Poate o fi fost pe alt post si nu am vazut eu .

Poti tu Draga Dumnezeu sa il intrebi pentru mine pe nenea Basescu de ce tati nu mai are bani si mami nu mai are serviciu ? Am auzit la tv ca in toata lumea e greu si lumea nu mai are bani . Da am vazut eu ca tiganii au bani mereu si cand merg la petreceri ii arunca pe jos de multi ce au . Ei nu sunt ca toata lumea ? Si am vazut ca si altii au bani si isi cumpara masini scumpe si se duc la distractie si in concediu in tari straine . Ei nu sunt ca toata lumea ? Poti tu sa il intrebi pe nenea Basescu de ce parintii mei sunt pedepsiti si altii nu ?

Si am mai invatat noi la scoala sa nu vorbim urat ca nu e frumos . Am intrebat pe doamna invatatoare pana la ce varsta nu avem voie sa vorbim urat si mi-a spus ca sunt obraznic , si ca ce intrebare e aia .Da am vazut eu la tv cum se certa o doamna Nastasia parca o chema ,cu un domn la parlament si cred ca tot pe corn si lapte , ca altfel nu vad de ce se certau ca doar nu au nimic de impartit unul cu altul nu ? Probabil ea i-a luat cornul lui, ca se certau rau si isi spuneau cuvinte urate si el ii spunea ca e hoata si ea i-a zis nu mai stiu cum ca nu am inteles . Da daca noi nu avem voie sa furam si sa vorbim urat , ei de ce se cearta si se fura unul pe altul ?
Si de aia te rog eu sa mai intrebi , pana la ce varsta , nu avem voie sa furam si sa vorbim urat?

Si daca nu te superi , si daca nu te bate si pe tine domnul Basescu, te mai rog eu sa il intrebi ceva . Bunica mea e batrana si bolnava si nu are nici ea bani multi da din cat avea ii ajungea inainte sa isi cumpere mancare , sa isi plateasca intretinerea la bloc si sa isi ia medicamente . Si cateodata , cand era ziua mea imi lua si ciocolata sau o jucarie . Acuma am vazut eu ca nu mai ia asa multe medicamente ca inainte si m-am bucurat ca am zis ca bunica s-a facut mai bine si nu mai ia multe medicamente , da mi-a zis mami ca nu mai ia asa multe ca nu ii mai da statul medicamente gratuit si ca nu mai primeste nici pensia de la bunicu care a murit pe front, ca a zis statul ca nu mai are voie . Si te rog eu doamne , vorbeste cu statul sa ii dea lui bunica pensia inapoi si medicamentele , ca e buna cu mine si promit sa nu mai iau cadou de la ea si nici de la nimeni, numai sa aibe bunica bani de mancare si intretinere . Si daca e asa greu si statul nu are bani , spune-i te rog lui nenea Basescu, ca renunt eu la laptele si cornul meu, numai sa ii dea medicamentele lui bunica pentru ca e buna si nu vreau sa moara chiar daca e batrana .Si am mai auzit eu cand a zis ca acuma nu se mai poate asa haotic si ca totul e planificat, ca asa trebuie sa fie .
Asa ca te rog eu sa il intrebi pe nenea Basescu, cat are voie sa traiasca bunica, sa stie tati cu mami sa se pregataeasca.

Si te mai rog ceva si gata ca cred ca te-am plictisit . Te mai rog eu Draga Dumnezeu , sa ii spui lui nenea Basescu , ca stiu eu ca e mare si poate sa faca orice daca vrea el, sa vorbeasca cu nenea Boc sa ii de pensia inapoi lui nenea Vasile de la 7. Nenea Vasile ala care lucra la locomotive si a cazut din tren la o manevra si a ramas paralizat si umbla in carucior . Da nu umbla el, ca il impingea tanti Nela , nevasta lui . Si nenea Vasile inainte statea in fata blocului cu noi si ne spunea povesti si ne mai ajuta si la lectii unde nu stiam noi, si ne-a invatat la geografie ca el a calatorit mult si stia multe . Da acuma nu mai sta cu noi in fata blocului ca nu mai poate sa coboare si mi-a zis tati ca nu mai are nici bani ca i-a luat nenea Boc pensia ca a zis ca este apt de munca si are ochi si poate sa lucreze cu ochii , ca sa se angajeze paznic undeva ca poate sa vada si ca paznic , e foarte bun ca el nu isi paraseste postul ca nu are cum sa plece de la locul de munca . Da eu cred ca tot trebuie sa plece si el macar pana la toaleta nu ? Si atunci cum sa plece , ca singur nu se poate deplasa ca nu are cine sa ii impinga caruciorul ca tanti Nela nu mai sta langa el ca zicea tot tati ca i-a luat si ei pensia de insotitor, ca daca el e apt sa lucreze , ea nu mai are nevoie de ajutor si acuma a plecat in Italia si zice mami ca tot asa ajuta pe un nene care e invalid dar nu ii da statul bani, ii da nenea ala . Cred ca si nenea ala a lucrat paznic pe undeva poate de are el bani sa ii dea lui tanti Nela . De aia te rog eu Draga Dumnezeu , spune-i tu lui nenea Basescu sa il ajute pe nenea Vasile si sa ii dea pensia sa poata sa coboare si el de la etajul 7 sa mai vina in fata blocului la noi ca e om bun .
Si te rog eu sa il intrebi cand o sa ii dea pensia inapoi lui nenea Vasile ca sa stie tanti Nela sa vina acasa ca ii e dor de el si nu are cine sa ii gateasca .

Mai voiam eu sa iti mai spun cate ceva , dar nu vreau sa te tin ocupat si nici nu stiu daca poti sa ii ceri asa multe lui nenea Basescu, ca e si el foarte ocupat si imi e frica sa nu iti dea si tie vre-o palma daca il superi cumva ca am vazut ca a mai batut pe cineva , un nene avocat si ca si fratele lui nenea Basescu a batut o femeie tot cu dosul palmei si cred ca la ei in familie asa se face ca altfel nu faceau amandoi la fel . Oare asa i-a invatat parintii lor ? Cred ca da ca altfel nu se explica . Tati zicea ca nu , ca nici un parinte nu isi invata copii sa se poarte urat, da atunci de unde au invatat ei asta ca nici la scoala nu ne invata sa ne batem . Dar daca il vezi ca e suparat si se uita urat , cum se uita el la ziaristi cand il intreaba de ce merg treburile prost in tara , te rog eu Draga Dumnezeu , nu il mai intreba nimic, lasa, ca poate pana cresc mare o sa aflu eu din alte parti de ce se intampla toate astea la noi si poate Cornel o sa ajunga presedinte cum a ajuns si nenea Becali senator european , ca are tata lui bani si poate o sa dea el legi bune , ca acuma e prieten cu mine ca ii soptesc la scoala si copiaza dupa mine .
Si inca ceva , te rog eu mult Draga Dumnezeu, te rog eu mult , nu te supara . M-a rugat Adi, prietenul meu care are un frate bolnav , si e internat la spital da nu ii face nimic acolo si zice Adi ca de cand l-a dus la spital e mai rau ca a mai luat fratele lui de acolo nu stiu ce boli si acuma trebuie sa stea sa se faca bine si de bolile alea pe care le-a luat , sa vorbesti cu nenea Basescu sa dea o lege sa nu mai stea bolile in spitale si sa dea medicamete si pansamente in spitale ca spunea Adi ca ei nu mai au cearceafuri in casa ca le-a dus la spital si s-a umplut toate de boli si sange si nu mai le poate aduce acasa . Si sa il intrebi matale pe nenea Basescu de ce sunt asa multe boli in spitale si de ce se mai duc oamenii acolo daca in loc sa se faca bine se fac mai rau ? Sa dea o lege sa nu mai mearga oamenii acolo , sa nu se mai imbolnaveasca, ca ne aduce si noua bolile acasa de acolo .

Gata , nu mai spun nimic, ar mai fi ceva , dar nu mai spun . Da mai bine spun , ca nu e bine sa nu spui . Te mai rog eu, spune-i lui nenea Basescu ca la noi in bloc, lumea il vorbeste de rau si ca sa nu vina pe aici ca am auzit eu niste nene vorbind seara la bodega de la blocul vecin , ca daca il prinde prin cartier , e vai de mama lui . Eu nu stiu ce or avea cu el, dar nu vreau sa pateasca mama lui ceva ca nu le-a facut nimica lor . Asa sa ii spui ca si la blocul vecin tot asa vorbeste lumea . Mai departe nu stiu, ca nu ma lasa parintii sa merg , dar daca aflu ceva iti scriu iara .
Nu stiu unde sa iti pun scrisoarea ca postasul e batran si nu stiu daca poate sa ti-o aduca , o sa o las eu undeva si o iei tu de acolo ca stii ca e pentru tine .
Tu sa imi lasi raspunsul in cutia postala , ca si asa nu ne mai vine nimic acolo, decat facturile . Da sa o trimiti pe la inceputul lunii, cand nu ne vine nimic altceva ca poate o ia tati din greseala si o arde odata cu facturile .
Semneaza Marinica , stii tu care , de la 14, varu lui Paulica ala de la Bucuresti .

ARU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.