marți, 19 noiembrie 2019

Vine ordonanța cu trenul din Franța


Ministerul Apărării Naționale a dat ieri un comunicat, după cum urmează:
” Nr. 236 18.11.2019
Întrevederea ministrului apărării naționale cu reprezentanții mediului asociativ
Ministrul apărării naționale, Nicolae-Ionel Ciucă, a avut, luni, 18 noiembrie, o întrevedere cu Forumul structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă și retragere din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională. Subiectul principal al discuțiilor a fost situația pensiilor militare.
Ministrul Ciucă a subliniat că „este foarte important să analizăm și să venim cu propuneri privind soluțiile legislative prin care să fie eliminate inechitățile în cadrul pensiilor militare de stat, așa cum a precizat și prim-ministrul României, Ludovic Orban, în cadrul întâlnirii de lucru de săptămâna trecută de la Ministerul Apărării Naționale”.
Acest demers nu afectează în niciun fel indexarea pensiilor prevăzută pentru anul viitor.
Toate pensiile militare de stat vor fi indexate cu 4,6 %, începând cu 1 ianuarie 2020, așa cum sunt prevederile legale, sumele aferente acestei indexări fiind prevăzute în proiectul de buget al MApN pentru anul 2020.
Reprezentanții structurilor asociative au reiterat propunerile făcute anterior care să vină în sprijinul rezolvării acestei probleme.
Discuțiile vor continua marți, 19 noiembrie, între specialiștii MApN și cei ai structurilor mediului asociativ, într-un grup de lucru, al cărui obiectiv este elaborarea unui proiect de Ordonanță de Urgență care să elimine inechitățile în procesul de calcul al pensiilor militare de stat.
Biroul presă”
Laconic comunicat, și aș putea spune chiar propagandistic, cu toată eleganța. Nu pun la îndoială bunele intenții ale ministrului apărării naționale. Nu pun la îndoială că chiar dorește să repare nedreptățile la care au fost supuși pensionarii militari. Poate chiar și primul ministru este de acord cu asta, dar personal sunt convins că nu de dragul militarilor, ci din cu totul alte motive pe care nu le mai menționez.
Și acum câteva comentarii personale pe marginea…  reparațiilor.
  1. Știu că toată lumea exultă, cu atât mai mult cu cât după graba cu care se lucrează, se pare că ordonanța de urgență va vedea lumina zilei până în turul 2. Ori pe mine acesta e primul lucru care mă îngrijorează. Asta  îmi arată că acțiunea nu este destinată cu adevărat reparării nedreptăților ci obținerii de voturi.în sprijinul acestei ipoteze stă și declarația ministrului de Interne care l-a anunțat pe domnul  Coarnă că va respecta legile. Bă ești prost? Păi trebuia să anunțe asta, ca și cum ar fi un gest nemaipomenit? Aloooooooooo, domnul ministru Vela, dacă nu știați, sunteți obligat nu doar să o aplicați dar chiar să obligați și pe alții să o respecte. Cred că asta este gafa secolului, căci spusă așa se înțelege că a făcut o favoare domnului Coarnă, favoare care însă nu va fi respectată decât până la alegeri. Tare mi-e teamă că aceste declarații sunt pură propagandă.  Revenind la  ordonanță, dacă s-ar fi dorit cu adevărat repararea inechităților despre care vorbea fără să știe ce domnul Sică Mandolină, s-ar fi făcut o analiză solidă, cu reprezentanții tuturor structurilor implicate, inclusiv MAI, STS, SRI etc și s-ar fi întocmit un proiect de lege solid, care să stea în picioare oricum l-ai privi, nu o nouă ordonanță de urgență care să fie atacată pentru că legal NU POATE MODIFICA O LEGE ORGANICĂ. Deci înlocuim o ilegalitate cu altă ilegalitate. Eu știu că mulți nu mai au răbdare, unii poate nici zile să prindă o astfel de lege, dar dacă vrem să respectăm legea și principiile în numele cărora ne strigăm oful, atunci trebuie să le respectăm, nu să le încălcăm când ne convine. Acționând așa, nu suntem cu nimic mai buni decât cei care și-au bătut joc de noi și când –data viitoare, căci va fi o dată viitoare- ni se vor tăia iarăși printr-o altă OUG, alte drepturi și  vom face scandal că nu e legal, ni se va scoate și pe ochi si pe fund această ordonanță.
  2. La discuții cu echipa ministrului au participat numai reprezentanții a 3-4 asociații, e adevărat, liderii cei mai activi ai Forumului, dar cred că puteau fi invitați și cei ai altor organizații care de-a lungul timpului au activat și s-au luptat pentru drepturile militarilor. Chiar dacă personal nu agreez pe unii dintre ei, asta e treaba mea personală, trebuie să admit însă că trebuiau invitați la discuții, și ceilalți, LADPM, poate chiar și SCMD, chiar dacă funcționează -și o spun cu toată responsabilitatea- în afara legii dialogului social, pentru că problemele discutate se răsfrâng asupra tuturor rezerviștilor, nu numai ai celor pe care îi reprezintă cele 3-4 asociații prezente. Din păcate nu învățăm nimic și fiecare când îi vine apa la moară procedează la fel, face totul singur.
  3. Nu s-a spus și nici asociațiile nu au menționat însă, pe baza cărui proiect s-a discutat și ce a stat la baza discuțiilor. De ce? Iară secretizăm ? Măcar să se fi spus că s-a luat în discuție sau discuțiile au avut ca bază de pornire proiectul înaintat Consiliului Consultativ de către Forum și asupra căruia au convenit toate asociațiile prezente pe data de 21.08 2019. Eu așa înțeleg din propoziția care ne informează că ” ”reprezentanții structurilor asociative au reiterat propunerile făcute anterior care să vină în sprijinul rezolvării acestei probleme.” Că acea variantă de proiect va suferi unele modificări făcute de CPS și DGFC nu am nici o îndoială. Este imposibil ca aceștia să nu își bage deștu și să nu iasă ceva cu miros turcesc, dar dacă își bagă deștu le recomand să își bage și nasul. Este lesne de înțeles că reprezentanții Forumului și-au reiterat cererile din propriul proiect, că doar nu era să îl susțină pe al altora. Deci mergând pe această logică, cei care vor să știe ce e de presupus că va cuprinde noua OUG, să caute acel proiect.
  4. Nu s-a mai spus și că în cadrul discuțiilor, atingându-se subiectul indexării din 2016, șefa casei de pensii a susținut că modul de calcul al CPS a MApN este legal, pentru că instanța le-a dat dreptate în repetate rânduri. Ceea ce nu a spus doamna este faptul că instanțele au urmat , ca și domniile lor, din DGFC ordinele politice, așa cum rezultă și dintr-o dispozițiune a domnului Toader, dispozițiune publicată de presă, dar mai ales, că dacă modul de calcul al  MApN este legal înseamnă că al MAI este ILEGAL și cineva va trebui să scoată bani din buzunar însă mă îndoiesc. Poate e cazul să dea cineva în judecată CPS a MAI pentru faptul că a făcut actualizarea  ilegal și să vedem cum se apără MAI. A mai spus doamna colonel Andrițoiu că oricum, CPS nu a cunoscut nimic de discuțiile privind indexarea din 2016, lucru infirmat de faptul că la discuții au participat și reprezentanți ai CPS ai MApN și chiar domnia sa se lăuda pe la Constanța parcă, că a analizat aspectele legate de indexarea pe 2016.  Deci domnule ministru, se pare că doamna Andrițoiu vă dezinformează în mod deliberat, premeditat și repetat. E cazul să mai ascultați și alte păreri. Oltenia i-a dat și pe Mihai Viteazu, și pe Titulescu, și pe neica Tudor, dar și pe Iancu Jianu, care a fost și haiduc și zapciu. Poate e cazul să verificați cine e haiduc și cine e zapciu prin minister.
  5. Dacă vorbim de proiectul înaintat de Forum pe data de 21.08 și agreat și de   LADPM și Consiliul Consultativ, atunci, chiar dacă voi supăra unii prieteni trebuie să menționez că personal nu sunt de acord cu două puncte, și anume: – Prevederea de la punctul 7, referitoare la acordarea unul procent de 7,5% pentru specialitatea de clasa  tuturor pensionarilor, indiferent dacă au beneficiat sau nu de acest drept în activitate. Ca ce chestie? Și atunci care mai e diferența între cei care au fost și cei care nu specialiști de clasă ? Păi atunci să le dăm la toți sporul pentru primă de comandă sau salariu de merit, indiferent dacă le-a avut sau nu. Hai să nu ne întindem mai mult decât ne e pătura. Să ia fiecare după merite, nu după… pile. –La art 59, eu aș formula astfel: (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat ( ca la orice român).  
  (2) Indicatorii prevăzuți la alin. (1) sunt cei definitivi comunicați de Institutul Național de Statistică  în anul curent pentru anul calendaristic anterior.  
Nu în luna ianuarie, nu în urmă cu doi ani. Ce, e greu să se acorde din luna februarie, sau martie după ce INS își stabilește procentul? Nu e nici o grabă. Când se anunță atunci începe să se dea și se dă retroactiv, ca să nu ne trezim că ”se pierde socoteala” și nu mai știm când  sau ce indexare primim. Bunăoară, în 2020 vom primi indexarea pe care trebuia să o primim în  anul 2019, conform inflației din 2018. Păi de ce ?  Astea sunt inginerii financiare menite să bramburească omul. Când se va renunța la această indexare, omul se va trezi că pierde indexarea ”din momentul apariției legii” și pe anul pe care legea nu era in vigoare, deci pierde un an de indexare.
6. Vorbind de nedreptăți, discriminări și aberații, poate îi explică șefa CPS domnului ministru, de ce ......continuarea pe Cuiul Catarii



Vine ordonanța cu trenul din Franța

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.