marți, 29 septembrie 2020

ROAD TO HELL-partea a III-a


Oale și ulcele
Continui prezentarea discuțiilor Forumului .
  1. În continuarea intervenției mele am prezentat domnului ministru  date din următorul material :
    ”Cat timp MApN va mai tolera discriminarea militarilor, in relatia cu celelalte categorii de pensionari si salariati?
1. S-a inceput cu OUG 57 si 59 care au limitat, amanat, abrogat, modificat pensiile, au fost apoi inghetate pensiile NUMAI LA MILITARI.
2. S-a continuat cu neacordarea salariilor compensatorii la iesirea la pensie NUMAI LA MILITARI.
3. A urmat alta discriminare: Prin Legea 215 din 14.11.2019 pensionarilor din sistemul public li s-a acordat pentru perioadele lucrate în condiţii deosebite un spor de 4 luni la fiecare an lucrat, precum şi reducerea vârstei standard de pensionare cu patru luni pentru fiecare an lucrat în condiţii deosebite. În acest timp Legea 223/2015 privind pensiile militare a rămas cu prevederile translatate din sistemul public valabile la data promulgării (condiţii deosebite un spor de 3 luni la fiecare an, plus faptul că la reducerea vârstei de pensionare acestea se acordă doar după împlinirea a 6 ani şi nu proporţional după fiecare an îndeplinit). De ce nu s-a aplicat aceasta prevedere si militarilor? Nu există niciun temei juridic pentru a menţine discriminarea la care sunt supuşi militarii!
4. Politistii au beneficiat prin oug 75 care va deveni lege in curand avand de sporirea spor la salariu, care se va rasfrange si asupra pensionarilor prin actualizare. De ce MILITARII NU BENEFICIAZA? Este greu pentru juristii MApN sa convinga pe cei din guvern ca salariul militarilor este solda? Ne incurcam de o denumire? Cand s-au anulat pensiile militare prin L-263 toata lumea striga ca noi avem salarii ca toata lumea, nu solde. Acum, toti au uitat ca avem salariul nostru se numeste solda si daca o instanta se refera la salarii ( ca venit) nimeni nu vede ca echivalentul salariului pentru militar e solda.
5. Si discriminarile continua, sa nu creada cineva ca s-au oprit aici. Recent, foarte recent, arde de fierbinte ce e, Prin legea nr. 146 din 23 iulie 2020 se acordă gratuit un set de 30 de măști de protecție, lunar, pentru:“Articolul 1c) pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi sunt de până la 1.000 lei inclusiv, reprezentând nivelul indemnizației sociale pentru pensionari prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările ulterioare;”Dar pensionarii militari aflaţi în aceeaşi situaţie (ale căror drepturi sunt de până la 1.000 lei), nu merită sau sunt imuni la virus? De la intrarea în vigoare a respectivei legi, MApN a avut vreo iniţiativă de corectare a discriminării? Dacă legislativ lucrurile sunt mai de durată, MApN a căutat o soluţie mai rapidă, aplicabilă prin sistemul spitalelor militare sau CMJ pentru această categorie de pensionari defavorizaţi ? Poate se gândeşte cineva şi la puţinii veterani de război!”
Materialul pregătit a fost mai amplu, dar după cele prezentate mai sus au început discuțiile comentariile între participanți inclusiv la prezidiu, domnul Ministru Ciucă a precizat că în ceea ce privește protejarea cu măști și ajutorarea pensionarilor militari pe timpul Pandemiei COVID19 MApN aluat măsuri fără să fie nevoie de o lege. A rămas să fie studiată și să se caute o rezolvare pentru punctul 4 din această prezentare.
  1. A luat apoi cuvântul domnul Cdor. (rtr) Brădean Vasile, prim vice-președinte al Ligii Navale Române. Acesta a ridicat problema accesului pensionarilor militar în spitalele militare pensionari care nu mai au aproape loc în spitalele militare din cauza civililor care nu au nici în clin nici în mânecă cu armata. Domnul ministru a spus că a mai avut sesizări pe această problemă, a discutat cu șeful SMAp, care are în subordine  spitalele militare și există ordine date în sensul asigurării și acordării de asistență medicală personalului militar activ și în rezervă/retragere. Dar nu poate interzice tratarea civililor în spitalele militare, pentru că si spitalele militare fac parte din rețeaua sanitară națională, în special acum în perioada COVID.
A doua problemă ridicată a fost distrugerea arsenalului Marinei Militare. Navele militare la această oră stau legate la Cheu pentru că nu are cine să le repare, NU MAI EXISTĂ ATELIERE  NAVALE MILITARE ÎN MANGALIA, în ateliere lucrează acum niște vietnamezi. Domnul Ministru a completat spunând că ”AU VÂNDUT”,(fără a preciza cine) și ultimul doc pe care îl mai aveau forțele navale. Întreb eu : Oare, ministrul apărării, președintele  sau CSAT nu au avut nici un cuvânt de spus,   aici, au asistat neputincioși? Noi nu avem un Pierre de Villiers în armată?
Domnul Comador a precizat că îl doare sufletul pentru aceste pierderi, că ” nu s-au s-au desființat ateliere de reparat tancuri, tunuri, și s-au desființat cele de reparat vapoare.”. Aici domnul ministru l-a ”liniștit” spunând că ”S-au desființat și alea domnule comandor!”
În încheiere, domnul comandor a spus:”domnule ministru, treceți PLX-ul 199 așa cum este și îmbunătățirile le facem după aia!”
2. A urmat la cuvânt domnul colonel(r) Udrea Constantin, magistrat, invitat pentru a da face unele precizări și a acorda asistență juridică. Acesta și-a oferit disponibilitatea de a sprijini cu expertiza sa Forumul și a remarcat în primul rând diversitatea de opinii, sau mai bine spus dezbinarea, disensiunile dintre asociațiile militarilor,  spunând că atâta vreme cât acestea vor persista, nu vom realiza nimic. A continuat domnul colonel prin a spune că problemele ridicate sunt reale dar există și confuzii printre cele spuse, nominalizând aserțiunea conform căreia MApN ar reprezenta guvernul. Reprezentarea intereselor noastre se complică prin faptul că în ecuație intră și reprezentanți ai altor structuri, cum ar fi MAI și serviciile secrete care au alte componente de salarizare. Domnul magistrat Udrea a sugerat să ne rezolvăm problemele după modelul magistraților în sensul că este un model care asigură de fiecare dată  actualizarea pensiilor cu salariile în plată.(Se pare că domnul magistrat nu cunoaște că, conform CCR, A=B dar B NUESTE EGAL CU A sau a uitat că legile sunt făcute de legiuitor și ”interpretate” de magistrați, iar magistrații sunt mai egali decât oricine). Apoi domnul magistrat a răspuns remarcii domnului general Gropan privind modificarea legilor organice prin OUG, spunând că ”asta se întâmplă de 30 de ani și acest lucru nu îl veți rezolva dumneavoastră”. Bun așa! Deci să nu ne băgăm noi, are cine. Să mă ierte domnul magistrat dar dacă cineva fură de o viață trebuie lăsat să fure pentru că asta știe să facă? Nu înțeleg raționamentul, dar mai ales indiferența față de unul din cele mai grave delicte, ÎNCĂLCAREA CONSTITUȚIEI. Domnul magistrat vorbea despre încălcarea constituției la fel de degajat cum vorbea domnul ministru despre distrugerea arsenalului Forțelor Navale, adică ”acceptați situația așa cum e, nu e treaba voastră!”.
În problema controlului Curții de Conturi domnul magistrat a sugerat să ne introducem în cauză  ca asociație, în proces alături de Curtea de Conturi, pentru că ..... ROAD TO HELL-partea a III-a

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.