marți, 1 august 2023

România și misiunile euro-atlantice

 

 

Motto: ”Suntem independenți, suntem națiune de sine stătătoare!” -Mihail Kogalniceau, 9 Mai 1877

IERI AR FI TREBUIT SĂ SĂRBĂTORIM ZIUA INDEPENDENȚEI. LA MULȚI ANI ROMÂNIA!

Pe data de 06.05.2023, MApN transmitea o informație de presă, având numărul 167, din care aflam că un avion polonez care executa o misiune în cadrul Frontex  împreună cu un alt avion aparținând FAR(forțelor aeriene române), a fost șicanat în trafic, ca să folosesc un termen consacrat, în spațiul internațional al Mării Negre de un Su-35 aparținând Rusiei. Avionul rusesc ”s-a dat” la cel polonez fără a-l atinge dar destul de aproape si periculos pentru a influența zborul acestuia și a provoca pierderea temporară a controlului piloților asupra avionului. Din fericire aceștia au reușit să redreseze avionul care pierduse din altitudine și să ajungă în siguranță la Kogălniceanu. Se putea întâmpla, și s-ar fi întâmplat același lucru ca și cu RQ-9 Reaper -ul de spionaj pierdut de NATO pe 14 martie tot în Marea Neagră, tot în spațiul international, dacă de data asta nu ar fi existat forță umană la bord care să acționeze mai inteligent decât computerele de pe drona de spionaj produsă de Northrop Grumman.   

Slavă Domnului că nu a fost mai rău.

Din comunicatul MApN mai aflăm și faptul că cele două echipaje/avioane  se aflau neinsoțite sau mai bine spus neasigurate, neapărate într-o misiune a FRONTEX, misiune a UE de monitorizare a granițelor României pentru a preveni emigrarea clandestină pe Marea Neagră, a monitoriza mediul etc etc, o misiune ”pașnică” dacă putem spune așa, dar în apropierea unui teatru de război, o zonă în care avioanele/dronele de spionaj și misiunile de acest fel de ambele părți combatante, sunt nu frecvente, ci,  se poate spune, regulate. Ți-ai putea potrivi ceasul după dronele și avioanele   NATO 11, LK 32,  HOMER 41, Jake11, FORTE10 sau 12 sau, mai nou, PERSE71, ca să nu mai pomenesc Stratotanker-urile care le alimentează. Uite, ca exemplu, numai pe data de 09.05.2023 cerul din Zona Mării Negre a fost survolat LA VEDERE, deci fără a lua în calcul zborurile cu transponderul oprit, de : Forte 11, un avion fara identificare al US Navy, IAM1497 al Italy Air Force, RRR9955 tot Italian, CTM 1507 avion al France Air Force, PERSE 71 italian, DUKE60 – USAF, fara a mai pomeni avioanele aparținând Romanian AF care, săracele doar transportă ”marfă”. Și, repet, acestea sunt numai avioanele militare ale NATO care au voie să iși ”arate fața”. De cele rusești nu mai spun. Știți pe unde era ieri NATO 11, o altă drona similară celei ”căzute” in Marea Neagră? La 150 km de Georgia, pe undeva pe sub Sevastopol. Bineînțeles, verifica activitatea braconierilor care pescuiau ilegal calcan.

Cu toate aceste zboruri militare, cu scopuri clare de spionaj, cercetare si altele ”invizibile” cu scopuri și mai agresive, UE pune România să organizeze misiuni de cercetare la imigrare  unor avioane ”de hârtie”, fără a le asigura paza sau măcar un eventual, fie și  doar scriptic sprijin ”de foc”. În mod normal, având în vedere incidentul cu drona americană, ar fi fost LMC să se asigure acestor avioane, acestei misiuni, o însoțire sau măcar nave de intervenție, pe picior de plecare la prima cioară care ar fi intrat în raza de misiune a avioanelor respective.

O floare și trei grădinari

S-a luat la organizarea/planificarea misiunii vre-o măsură în acest sens?

Din comunicatul postat și mai ales din măsurile care au fost luate după incident ca și din faptele prezentate, rezultă că nu. Să nu uităm că misiunea este ”comandată” de Frontex,  adică Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă, se realizează  în cadrul  ”Multipurpose Maritime Operation  (MMO) Western Black Sea 2023”, operațiune a UE, la care mai participă, pe lângă România și Polonia, și  Spania, Suedia și  Agenția Europeană privind siguranța Mărilor  (EMSA), dar condusă de România, așa cum rezultă din comunicatul oficial al UE, într-o zonă în care NATO este implicat ”fool  options”.

La atâtea forte și mijloace, interese și misiuni, ar trebui ca și cormoranii să zboare cu ochii închiși și în marche arrière, fără frică de ceva,  sau măcar să fie supravegheați, dar uite că nu e așa.

Din comunicatele destul de laconice în ceea ce privește măsurile de securitate sau protecție luate înainte sau imediat după incident, rezultă că:

  •  avioanele erau neînsoțite, deci neasigurate, deși în martie o dronă SUA super sofisticată fusese ”dirijată” spre fundul Mării Negre;
  • Nu s-a ridicat niciun avion de vânătoare  pentru a mima măcar protejarea celor două nave aflat în patrulare ”pașnică” pentru supravegherea granițelor României dar în afara lor;
  • UE cea care a organizat misiunea, nu avea cu ce să intervină.
  • România chiar dacă putea și poate avea cu ce interveni și SE AFLA LA CONDUCEREA Misiunii, deci avea responsabilitatea misiunii, ridicat din umeri;
  • NATO, care se laudă că apără granițele de Est ale alianței   și a umplut România de avioane, ale USAF și  Navy, bașca câteva mii de militari din cele mai speciale trupe posibile, s-a mulțumit  să ”pre-alerteze” navele de poliție aeriană aflate la Kogălniceanu  sub comanda Centrului de Operații Aeriene Combinate NATO de la Torrejon.
  • Pe scurt, ”floarea misiunii MMO” aflată în îngrijirea EU, României și NATO, s-a ofilit sub suflarea ”caldă” a Suhoyului, fără ca unul din grădinari să facă altceva decât să ”urmărească cu atenție” ca să citez un clasic încă în funcție, evoluția evenimentelor și să dea un ”preaviz” de misiune avioanelor de vânătoare.

Ce poți să mai spui în asemenea condiții, decât că proverbul cu copilul cu prea multe moașe este încă valabil.

Se pun câteva întrebări aici, și anume:

  • Cum a fost posibilă organizarea unei astfel de misiuni într-o zonă de conflict, având antecedente deloc plăcute, fie și măcar financiar sau de imagine, fără a se lua și măsuri de însoțire și protecție a avioanelor?
  • Lipsa oricăror măsuri de asigurare a misiunii din punct de vedere al protejării echipajelor, este o dovadă de lipsă de interes, incompetență, sau pur și simplu o provocare?
  • A dorit cineva ca un astfel de incident să se întâmple, indiferent de urmări, pentru a escalada conflictul?
  • Pentru ”marile puteri” euro-atlantice, viața piloților Est-europeni nu valorează cât kerosenul unor F16 care ar fi trebuit să fie acolo MACAR la câteva minute de la anunțarea incidentului?
  • Nu cumva românii și polonezii ca și alți Est-europeni sunt sacrificați pur și simplu pentru atingerea unor scopuri ”planetare”?
  • Ce mai caută toate trupele NATO în Marea Neagră și România, dacă militarii români sunt lăsați în bătaia vântului, sau mor în condiții misterioase încă neelucidate și neexplicate de MApN?
  • Dacă în joc ar fI fost viața unor piloți americani, comandamentul de la Torejjon ar fi acționat la fel, lăsând piloții să se descurce singuri ?
  • Cine este totuși răspunzător pentru proasta organizare a misiunii ?

Acțiunea piloților ruși, indiferent de justificarea care va fi dată, este aproape criminală având în vedere că -cel puțin oficial- cele două avioane desfăurau activități neostile, dar asta NU SCUZĂ SUB NICIO FORMĂ LIPSA DE RESPONSABILITATE ȘI PROFESIONALISM A CELOR TREI GRĂDINARI.

Ca urmare a incidentului, UE reevaluează misiunea, adică se gândește dacă să o mai continue, iar Polonia și-a suspendat participarea.

Aceste măsuri arată că ceea ce am scris aici este pe deplin justificat și că măcar acuma, în ceasul al XII -lea unii au început să gândească. Nu am nicio îndoială că din partea armatei române se vor spăla toți pe mâini, vor spune că piloții s-au descurcat admirabil, au evitat o tragedie, avem piloți profesioniști care se ”descurcă” dar nu vor pomeni nimic despre comandanții și conducătorii armatei și ai țării, care gândesc și acționează haotic, absolut amatoristic, fără nicun fel de grijă față de profesioniștii pe care îi trimit în misiuni de dragul de a arăta cât sunt devotați sunt ei cauzei euro-atlantice.

Cât o să mai accepte românii acești incapabili la conducerea țării ?

PS: Și se mai pune o întrebare mai mult sau mai puțin cu tâlc: de ce s-a dat Suhoy ul la polonezi și nu la români ?

UPDATE 12.05.2023 15.29 :

Uite că incepem să învățăm din greșeli, sau, pentru unii asiguram zborul, pentru alții nu. Azi 12.05 la 15.25 un avion de cercetare Boeing RC135W Rivet Joint al Royal Air Force a fost în misiune de ”monitorizare” în Marea Neagra, însoțit de 2 Eurofightere Dread 011 si Dread 012. Deci se poate, dar numai pentru casele regale. Sa vedem daca i se va asigura securitatea zborului si Regelui Cioabă.

https://www.mapn.ro/cpresa/17926_Informa%C8%9Bie-de-pres%C4%83

https://notesfrompoland.com/2023/05/08/poland-condemns-provocation-after-russian-jet-manoeuvres-close-to-polish-aircraft-over-black-sea/

https://frontex.europa.eu/media-centre/news/news-release/frontex-statement-on-the-incident-over-the-black-sea-XJ1jZE

România și misiunile euro-atlantice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.