sâmbătă, 20 aprilie 2019

Ce am vrut și ce-am făcut


După o perioadă în care se părea că toată lumea politică și-a îndreptat fața spre militari și nu mai pot dormi de grija ”nedreptăților” făcute militarilor, rezerviștilor, a urmat o perioadă de ”acalmie” în care entuziasmul, atât al legiuitorilor, cât și al rezerviștilor, s-a atrofiat.  Era și de așteptat,  din partea rezerviștilor pentru că nu sunt în stare să mențină un ritm constant și unitar nici când protestează, nici când se bucură, obosim repede, ne plictisim repede, ne risipim repede,  iar din partea guvernanților pentru că la ei se aplica legea ”minunilor”, adică nici o minune nu ține mai mult de trei zile, cu extensiile de rigoare.
Cu riscul de a fi înjurat și de unii și de alții, o să fac o scurtă radiografie a  ”curentelor” care păreau că vor duce către modificare –fie ea și teoretică- a sorții pensiilor militare.
LADPM – nu mai spune nimic despre marea minune a Consiliului Consultativ, deși la început declara că merge cu motoarele turate. În afară de contre și declarații belicoase la adresa celor care cereau lămuriri și arătau riscurile sau inutilitatea unui consiliu care dubla, fără a modifica sau controla -dimpotrivă fiind controlat de- departamentul pentru Relația cu Parlamentul liderii LADPM nu au mai produs nimic. Certuri si comentarii pe ici pe acolo, pe paginile proprii, și atât. Ba, mai mult, ”marea realizare”, actualizarea pensiilor militare la solda de grad, adică prin firimituri, dacă prinde viață, va fi un câștig pentru guvernanți care vor declara că au reintrodus actualizarea pensiilor militare,fără a da însă aproape nimic, luând militarilor și șansele de a mai contesta în instanță discriminarea privind anularea actualizării. Numai că cei care au acceptat această firimitură în discuțiile avute cu ”consilierii sinistrului Leș” nu vor să vadă, nu vor să recunoască, nu vor să renunțe, din prostie, orgoliu, sau indiferență.
Propunere de proiect privind abrogarea ordonanțelor
Dar, parcă pentru a mă contrazice, acum am descoperit că domnul general Gropan, președintele LADPM a dat un comunicat pe care îl preiau așa cum a fost postat,pe o altă pagină de facebook, nu pe cea a LADPM la care nu am acces nefiind cotizant:
”Nicolae Gropan
Moderator · 13 ore
INFORMARE
Ieri 15.04.2019 s-a desfasurat întâlnirea de lucru a ConsiliuluConsultativ de pe langa cabinetul ministrului apararii nationale. S-a definitivat si aprobat Metodologia de lucru. In cadrul intalnirii am prezentat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind abrogarea art.40 din OUG nr 57/2015, art.VII din OUG nr 59/2017, art.41 si 84 din OUG nr.114, proiect aprobat in unanimitate de memrii Consiliului, urmând sa fie prezentat domnului ministru, de catre consilierul desemnat, pentru a fi promovat in Guvern.
Proiectu arata astfel:
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. …. din ……………………. 2019 privind abrogarea articolului 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015, articolului VII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2017 si articolelor 41 si 84 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018,,
EMITENT GUVERNUL
Având în vedere faptul că, de la publicarea Ordonantei de Urgenta nr. 57 din 9 decembrie 2015 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.923 din 11 decembrie 2015, a Ordonantei de Urgenta nr.59 din 4 august 2017 in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.648 din 7 august 2017 si a Ordonantei de Urgenta nr.114 din 28 decembrie 2018 in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1116 din 29 decembrie 2018 şi până în prezent au existat foarte multe reacţii, nu numai în ceea ce priveşte fondul actelor , dar şi în ceea ce priveşte modalitatea de adoptare a acestora,având în vedere faptul că aceste reacţii vin din partea unei categorii socioprofesionale – militarii, apartinand unei institutii fundamentale a statului -Armata- asa cum este ea definita in art 118 din Constitutia Romaniei cat si din partea politistilor si functionarilor publici cu statut special din Administratia Nationala a Penitenciarelor,constatând faptul că actele normative menţionate au suscitat un real interes în rândul unei largi categorii de cetăţeni ai României, aceştia înţelegând să se implice activ nu numai prin participarea la dezbaterea publică efectuată atat în perioada prealabilă adoptării lui cat mai ales dupa adoptare, dar şi prin susţinerea ideilor în cadrul unor manifestări publice care au fost prezente pe întreg teritoriul ţării ,observând că puternica reacţie a cetăţenilor români a vizat în special insuficienta dezbatere a soluţiilor de interes pentru întreaga comunitate a beneficiarilor Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat, constatand ca prevederile actelor incriminate au creat tratamente juridice diferite pentru situatii juridice identice sau similare avand drept consecinta discriminari fatise intre militari, politisti si functionari publici cu statut special din Administratia Nationala a Penitenciarelor afectandu-le drepturi fundamentale, solicitând, pe cale de consecinţă, o reparare urgenta a nedreptatilor generate,constatând că, în acest moment, pe fondul tensiunilor create ca urmare a adoptării Ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului nr. 57/2015, nr.59/2017 si nr.114/2018 există un pericol real de dezbinare a societăţii, în contextul general de neînţelegere, cu consecinţe asupra climatului general de stabilitate a societăţii şi recunoscând şi respectând în egală măsură exercitarea democraţiei în toate formele sale,observând că tensiunile existente pot fi înlăturate prin abrogarea expresă şi imediată a textelor articolelor incriminate din ordonantele de urgenta nominalizate, care au suscitat reacţiile masive menţionate, ceea ce presupune, din punct de vedere tehnic, o intervenţie expresă asupra textelor din ordonantele de urgenta numite, astfel încât acestea să revină la forma avută in Legea nr.223 privind pensiile militare de stat înainte de adoptarea ordonanţelor menţionate, urmând ca ele să se aplice, din nou, ţinându-se seama jurisprudenta Curtii Constitutionale,apreciind că doar o abrogare expresă şi de urgenţă a textelor, în special cele , intens criticate, este de natură a readuce starea de echilibru în societatea românească şi de a permite reinstalarea unui dialog constant şi constructiv,considerând că toate acestea constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu mai poate fi amânată, în sensul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, din cauza efectelor negative ce ar putea fi generate de o interpretare neunitară a legii, considerăm că o eventuală legiferare pe altă cale decât delegarea legislativă, chiar în procedură de urgenţă, nu ar fi de natură să înlăture de îndată aceste consecinţă negative.În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
Articolul I- Articolul 40 din Ordonanţa de urgenţă ale Guvernului nr. 57/2015, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.923 din 11 decembrie 2015 se abroga.
Articolulu II- Articolul VII din Ordonanţa de urgenţă ale Guvernului nr. 59/2017, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.648 din 7 august 2017 se abroga.
Articolulu III- Articolele 41 si 84 din Ordonanţa de urgenţă ale Guvernului nr. 114/2018, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1116 din 29 decembrie 2018 se abroga.
Articolul IV Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
VASILICA – VIORICA DANCILA
Contrasemnează: (ministrii de resort)
P.S.1 – dupa cum se poate observa proiectul este ferm pentru respectarea Constitutiei, pentru recunoasterea Armatei ca institutie fundamentala a statului.
P.S.2 – personal cred cu tarie ca primul pas in redobândirea drepturilor noastre este acesta. In pasul 2 trebuie sa prezentam, documentat, amendarea Legii 223/2015, pentru eliminarea eventualelor inadvertente sau confuzii in interpretare.
P.S.3 – acum putem vedea bunele intentii ale decidentilor
sau tragerea de timp pana la alegerile europarlamentare.
P.S.4 – Orice acceptare de introducere in rezolvarea problemelor a unor elemente perturbatorii – impozitare progresiva sau contributivitate inseamna – nu inseamna altceva decat a ne face complicii decidentilor in amânarea nedreptatilor noastre. E bine sa retinem ca respectând tehnica legislativa in elaborarea actelor normative referitoare la cele doua variante discutate cu LOV – perioada minima de adoptare a actelor respective va fi , cel mai ferict caz un an, intrucat sunt angrenate si alte reglementari legislative ce trebuie modificate, cum ar fi Codul fiscal si chiar o noua lege a pensiilor care sa aiba la baza noi principii si reguli determinate de contributivitate. Si aici va intreb pe toti : CARE CONTRIBUTIVITATE LA MILITARI? REVENIM IAR LA ABERATIILE ASIMILATIVE DIN 2010?
Va salut cu respect.”

Nu voi comenta greșelile de exprimare, sau de concepție, nu vreau să se spună că sunt răutăcios și oricum nu sunt importante aceasta este doar o schiță.   Tehnic textul este stufos și conceput după ureche, dar ceea ce este important este că totuși, conține referiri la cele 3 ordonanțe care trebuie eliminate în părțile ce privesc pensiile militare, fie și doar pentru simplul fapt că modifică o lege fundamentală, ceea ce este neconstituțional dacă avem în vedere art 115 din Constituție.  Bineînțeles însă că proiectul nu va fi acceptat de actuala guvernare, pentru că Leș, chiar dacă ar fi promis că o va susține, nu are nici o putere și nici nu vrea să o facă, el face doar un joc de glezne. Dar este de remarcat faptul că domnul general Gropan nu a abandonat ideea de bază, aceea a anulării cauzelor marilor nemulțumiri. Mă miră însă că a uitat și dânsul discriminarea produsă în aplicarea metodologiei de aplicare a legii 223, și mă refer aici la modul în care se calculează pensiile, la introducerea în baza de calcul a OMM și Pensiei suplimentare, ca și faptul că din actualizare a fost scoasă indexarea din 2016. Să fi uitat, sau nu îl mai interesează? Sau li s-a spus din start că măsurile concrete și posibile nu intră în discuții ?
Sunt convins că și această inițiativă va fi declarată o mare realizare, ca și cea privind  actualizarea cu solda de grad, dar sunt la fel de sigur că acest proiect nu va fi nici măcar pus pe hârtie de minister. Și aș mai întreba ceva: dacă –prin absurd- acest proiect va fi pus în aplicare, ce rost mai are cel cu actualizarea cu solda de grad?
Nu e rău că s-a lucrat la acest proiect, chiar și așa după ureche, dar efectul va fi nul, are aceleași urmări ca și discuțiile pe facebook sau la colț de stradă. Când însă nu ai posibilitatea să faci ceva real, concret, orice astfel de inițiativă poate reprezenta o mare realizare.
Tăcerea mieilor
ANCMRR ca principal participant, alături de AORR și ROMIL,  a trecut și ea în silentio – stampa de fapt a reintrat, pentru că ei au adoptat de la început poziția ”Iohannis”, adică a mutului, preferând să tacă și să facă. Nu comentez modalitatea ci doar rezultatele. Da, atunci când vrei să iei o decizie corectă și să vorbești doar când ai ceva concret și palpabil, este mai bine să nu încingi spiritele cu variante, zvonuri, păreri încă necristalizate sau proiecte fără viitor, dar asta, așa cum am spus, cu condiția ca intențiile și realizările să fie corecte, avantajoase. Dar când tu mergi la discuții fără a avea o soluție sau măcar o solicitare concretă, unitară, viabilă și –mai ales- avantajoasă și realizabilă, tăcerea se transformă în conspirație, iar realizarea în prostie. Va ajunge acțiunea ANCMRR la acest stadiu? Să fiu sincer, există toate șansele, mai ales că, așa cum am mai spus, nu a existat o opinie concretă, constructivă, realistă și unanim acceptată nici între liderii  asociațiilor participante, nici între lideri și cei din grupul de lucru, nici măcar în cadrul ANCMRR, fapt ce a facilitat ”oferirea unor variante de soluții” de către guvernanți, aceiași care ne furaseră inițial prin cele 3 ordonanțe, variante care au ca leit motiv impozitarea progresivă a pensiilor militare.
După cum se știe, tot ce am primit –oficial- de la ANCMRR a fost un comunicat dat pe pagina asociației, care ne informa că: ”
”Pe data de 27.03.2019, în organizarea domnului senator Mihai Fifor, la sediul Camerei Deputaților, a avut loc întâlnirea președinților structurilor asociative ale cadrelor militare in rezerva si in retragere cu domnul președinte al Camerei Deputaților, domnul Liviu Dragnea.Tema principală a discuțiilor a fost axată pe problematica pensiilor militare și în mod deosebit pe eliminarea discriminării pe criterii de vârstă. Cum este și firesc, intr-o astfel de intâlnire nu se pot da verdicte și s-a convenit constituirea unui grup de lucru comun care să propună amendamente la actualele reglementări.
Așteptările participanților au fost sintetizate de domnul președinte Liviu Dragnea prin următoarea formulare ,,doresc o reparație pentru această situație inadmisibilă„. Acționăm pentru constituirea grupului de lucru, stabilirea mandatului și coordonarea acțiunilor în ceea ce ne privește.
Vă vom ține la curent cu rezultatele acestei activități.”
Acesta este singurul document emis de ANCMRR pentru a ne ține la curent. După cum se poate observa, guvernanții nu au nici un gând să recunoască nedreptățile comise de ei prin ordonanțele 57, 59, 114, deci nici gând de a fi anulate, ceea ce ar fi trebuit să fie primul pas. Domnul Dragnea declară că îl preocupă ”eliminarea discriminărilor pe criterii de vârstă.” Atât. Aparent ar fi ok, dar dacă te iei în calcul cum anume vor să facă această eliminare constați că practic, cei care cred că se va face dreptate vor căpăta nimic, pentru că ei urmăresc o nouă ciuntire a pensiilor, a celor peste 17000 lei, fără a da nimic celor cu pensii mici, practic, apropierea( dar nu eliminarea discriminărilor) pensiilor, se va face prin tăierea pensiilor mai mari, nu prin creșterea pensiilor mici, și atunci unde e bucuria? Că slăbește capra grasă a vecinului dar a ta tot moartă rămâne? Cum putem să fim atât de idioți încât să acceptăm acest măr otrăvit care va duce la noi nemulțumiri și –mai ales –dezbinări în cadrul rezerviștilor? Cine câștigă de aici ? Doar Guvernul, care va face rost de noi bani la  buget, din banii care trebuiau dați pensionarilor militari, deci va fi o nouă ordonanță îndreptată împotriva pensionarilor militari –chiar dacă doar a celor cu pensii mai mar-  dar tot militari. Să ne bucurăm pentru asta? Bucură-se cine vrea, eu nu, pentru că iară o luăm în barbă și culmea este că în numele .. îndreptării nedreptăților anterioare.
Da, este adevărat unii și-au obținut pensii poate nemeritate- prin inginerii financiare și portițe ale legii, dar NU ILEGAL, ci folosindu-se de prevederi imorale ale legilor. Să se facă cercetări și dacă se constată ilegalități, să fie aduse la nivelul legal iar beneficiarii, DAR ȘI CEI CARE NU LE-AU VERIFICAT ȘI CALCULAT CORECT- să dea banii înapoi și să fie sancționați administrativ și penal dacă e caz penal. Asta ar trebui făcut, nu să se creeze noi nemulțumiri și nedreptăți. Să dea ordin domnul Leș, să se reverifice toate pensiile peste o anumită sumă, considerate exagerate( că și așa nu sunt prea multe), iar dacă sunt ilegalități să fie rectificate și luate măsuri legale. Așa ar trebui procedat dacă se dorește cu adevărat o îndreptare a greșelilor, asta ar trebui să ceară liderii asociațiilor, nu să se confiște venituri, fără sens, numai așa, ca să mai facă guvernul rost de bani la buget din pensiile militarilor.
După acel comunicat al domnului GENERAL Băhnăreanu, nu am mai primit oficial nimic. Pe pagina FB a ROMIL au mai apărut unele declarații ale vicepreședintelui ROMIL, Mișu Naon, care vorba despre 3 variante în discuție, din care a prezentat două. Nu știm încă NU A ANUNȚAT NIMENI – ce variantă a fost înaintată finalmente, dacă a fost acceptată, ce conține și care sunt perspectivele. DOMNULE GENERAL BĂHNĂREANU sunteți dator să informați rezerviștii, pe toți, nu doar prietenii apropiați, pentru că ați declarat că vorbiți în numele TUTUROR, nu doar in numele unui cerc restrâns.
Au apărut înregistrări cu punctul de vedere al ANCMRR SRI la discuțiile cu Dragnea din 28.03. 2019, iar de acolo a reieșit că cei din SRI consideră Legea 223 o lege incorectă și cer revenirea la pensiile contributive, fără a spune însă cum se poate calcula contributivitatea unuia care nu a contribuit. Dacă tot e nemulțumit îi recomand să facă presiuni pentru SCOATEREA SRI-ULUI DIN SISTEMUL pensiilor militare și chiar a sereiștilor din rândul forțelor militare că și așa numai de apărarea națională nu se ocupă ei, ei au treabă cu dosarele politice, nu cu devalizarea economiei, vinderea flotei, vinderea pădurilor, exploatarea resurselor strategice.
SCMD, în lipsă de orice alte  activități constructive, inițiative și chiar demonstrative, se limitează la a întocmi liste albe și negre cu oameni pe care îi susține sau nu SCMD, sau face mișto de inițiativele altora. Atâta poate, atâta face. Ce este interesant este că acuma a luat la șmecherit Consiliul Consultativ al domnilor Gachi și Gligor, în condițiile în care amândoi ăi sunt admiratori și susținători mai pe față, mai pe la spate.
Domnul Oprea, ”marele apărător al drepturilor militarilor” a terminat benzina, că declarațiile oricum nu mai conțineau nimic nou și se săturase probabil să facă șanț pe aceeași placă. Nici susținătorii săi pe facebook nu prea mai știu ce să facă, lipsă totală de inspirație sau material.
Ca urmare-probabil chiar în urma acceptării ideii  impozitării progresive de către liderii rezerviști participanți la discuții cu Teodorovici și Olguța, senatorul Liviu Pop a anunțat că va depune o inițiativă legislativă care să introducă indexarea progresivă a veniturilor care, prevede că vor fi impozitate cu 90% toate veniturile care depășesc 10000 lei, cele până în 10000 nefiind impozitate.
” În conformitate cu prevederile art. 74 alin (l) și ale art. 75 din Constituția României republicată și cu prevederile art. 92 din Regulamentul Senatului, am înaintat Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art. 101 din LEGEA nr. 227 din 8 septembrie 2015 privind Codul Fiscal.
➡️ 1. Alin. (2) al art. 101 se modifică și va avea următorul cuprins:
”(2) Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra venitului impozabil de până la 10.000 lei lunar din pensii.’ ‘
2. După alin (2) al art. 101 se introduce un alin nou, alin (2 1) cu următorul cuprins:
Pentru venitul impozabil de peste 10.000 lei lunar din pensii se aplică o cotă de impunere de 90%.”

🔊 Expunerea de motive ⬇️
Conform prevederilor legale, respectiv articolelor 100 și 101 din Legea nr. 227 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal, venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei, iar impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra venitului impozabil lunar din pensii.
Având în vedere faptul că în România există o discrepanță foarte mare între pensiile din sistemul public de pensii, care sunt în medie la un nivel de 1150 de lei, comunicat pentru luna martie 2019 și alte categorii de pensii, în special pensiile de serviciu, care depășesc praguri de bun simț ale veniturilor, ajungând la cuantumuri astronomice de câteva zeci de mii de lei sau chiar mai mult, până la suma de 73.890 de lei, bani pe care îi primește, conform informațiilor publice, un fost magistrat, suma din care impozitul reținut este de doar 7.189 lei, considerăm necesar să aplicăm o supraimpozitare a pensiilor mari.
De asemenea, trebuie avut în vedere și faptul că pensia unei persoane care ar avea 30 de ani, în mod constant, un salariu egal cu al președintelui României, cel mai mare în ierarhia stabilită de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, nu ar depăși după această perioadă o suma mai mare de aproximativ 10000-11000 de lei.
Această măsură, cu un profund caracter moral, va avea și rezultate concrete, în sensul în care cu banii astfel obținuți se pot rezolva probleme de natură socială cu care se confruntă comunitățile vulnerabile.
Suntem convinși, de asemenea, că o medie a pensiilor plafonate la un cuantum de 20.000-30.000 de lei, echivalentul unor sume care reprezintă venitul mediu brut din țările cele mai dezvoltate din Europa (ex: Elveția, Norvegia, Luxemburg etc), conform datelor publicate de reprezentanții Comisiei Economice a ONU (CEONU), poate asigura și în România un trai decent pensionarilor care obțin venituri din pensii, în mare parte asigurate de la bugetul de stat. Nu mai vorbim de pensiile cu mult mai mari care trec de 14.000 de euro, sume care sunt de neconceput pentru oamenii de rând”

 Aparent propunerea ar conveni celor cu pensii sub 10000 de lei dar i-ar lovi crunt pe cei cu pensii peste 10000 de lei. Ce va face cel care are o pensie de 10001 lei? Va fi impozitat cu 90% pe toată pensia? Nu ar fi exclus la mintea și foamea guvernului, deci va rămâne cu o pensie de 1000 de lei. Asta da afacere. Din ce va trăi ”nababul” ăsta? Practic se poate vorbi de o confiscare, nu o impozitare a venitului. Tâmpiții fac legi tâmpite. Propunerea se află deja înscrisă pe pagina Senatului pe data de 15.04. De asta spunea Dragnea că vrea să rezolve urgent”inechitățile” din sistemul pensiilor militare. DE ALTFEL DE REMARCAT ESTE FAPTUL CĂ IMPOZITAREA PROGRESIVĂ SE VA APLICA DOAR PENSIILOR. DE CE SE APLICA IMPOZITAREA PROGRESIVA DOAR PENSIONARILOR? Cu ce au greșit pensionarii ? În plus, acuma suma pana la 2000 lei nu se impozitează. Dacă se aplică legea lui Pop, îmi va fi impozitata întreaga suma, deci chiar și sumele până în 2000 deci tot guvernul câștigă nu, pentru că vor impozita și sumele care acuma nu se impozitează ? Punem pariu că până la urma inițiativa lui Pop de va aplica numai pensiilor militare dar cu o sumă mai mică, de 10000 lei ?   Dacă se va ajunge însă la acest mod de impozitare, de ce nu gândește nimeni o aplicare mai corectă? Plecând de la suma salariului sau pensiei minime care sa aibă o impozitare cât mai aproape de ZERO, mai departe să se meargă pe trepte mai strânse, adică la fiecare 500 lei adăugat un procent de 1-2% impozitare. Astfel se va ajunge ca la o pensie de 5000 să se ajungă la o impozitare de aproximativ  14%, la 7500 lei, de 22%, la la 10000 de 32%, DAR PROGRESIV nu prin salturi mari. Asta, repet, dacă se va accepta impozitarea progresivă și nu va fi declarată discriminatorie. Știu că în afară se folosește, asa că sunt șanse să fie acceptată și aplicată.Impozitând cu adevărat progresiv, pe trepte mai apropiate, mai mici, se evită diferențele imense dintre două pensii apropiate, despărțite de un leu.
Ceea ce a propus Pop, nu e impozitare progresivă e căsăpire.
Să nu uităm că în Franța, cea recent zguduită de incendiul de la Notre-Dame, când s-a introdus această impozitare, marii bogătași au  decis să își stabilească domiciliul în alte țări cu o impozitare mai lejeră, plecând în .. Rusia. Este cazul lui Gerard Depardieu. Aplicând sistemul Pop, s-ar putea ca bugetul țării să scadă, nu să crească.
Având în vedere toate acestea, cu ce ne lăudăm ?
  1. Am reușit să devenim și mai dezbinați;
  2. Am reușit să ducem în derizoriu orice inițiativă de unire a eforturilor asociațiilor militarilor;
  3. Am reușit să dăm guvernanților posibilitatea să ia unele măsuri împotriva noastră, având girul unor lideri de asociații;
  4. Am reușit sau vom reuși să dăm guvernului posibilitatea creării unui ”cap de pod” în ceea ce privește indexarea progresivă, pentru că dacă liderii asociațiilor au acceptat această nouă discriminare a militarilor față de celelalte categorii de cetățeni, guvernul va avea un argument în plus să impună ceea ce lumea de afaceri a respins.Așa că dacă Teodorovici  nu a reușit să își impună propunerea în fața oamenilor de afaceri, o implementează pensionarilor militari, în premieră absolută, câștigând două lucruri : continuarea discriminării militarilor și aplicarea –cel puțin secvențial- a acestei propuneri, pentru a se putea apoi folosi de un precedent deja creat pentru a o impune la nivel de țară sau și asupra altor categorii. AM CREDINȚA CĂ DE FAPT ACEASTĂ ”GRIJĂ FAȚĂ DE INECHITĂȚILE DIN PENSIILE MILITARE” cum spunea Dragnea, avea și are ca scop doar INTRODUCEREA IMPOZITĂRII PROGRESIVE, la început în rândul veșnic batjocoriților pensionari militari.
  5. Am reușit să ne facem din nou de râs.
DE CE NICI UNA DIN ASOCIAȚII NU A DISCUTAT CU PARTENERII, ”PRIETENII” DIN GUVERN, ASPECTELE PRIVIND INDEXAREA DIN 2016 ȘI PENSIA SUPLIMENTARĂ, DUPĂ CE S-AU ÎNGRĂMĂDIT SĂ DEA VARIANTE DE CONTESTAȚII ? Au uitat de ele, sau a trecut ”valul”?
Și ca să înțelegem mai bine riscul și urmările acceptării acestei indexări progresive, trebuie să știm că –poate ca urmare a acestor discuții- având deci certitudinea că au acordul pensionarilor militari, guvernanții au inițiat prin
Și un ultim aspect, atenție mare că impozitarea nu înseamnă recalculare sau actualizare, așa că dacă prin impozitarea propusă de Pop (care va include impozitarea și a sumelor sub 2000 de lei) pensia va fi mai mică, nu se va aplica chestia aia cu cuantumul cel mai avantajos.
https://www.mediafax.ro/life-inedit/g-rard-depardieu-franta-m-a-obligat-sa-emigrez-10973955


Ce am vrut și ce-am făcut

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.