miercuri, 23 martie 2016

Atenţie, la Primăria Craiova se impozitează ilegal !


taxe si impozite
Nerro, bată-l vina
Nu aş fi descoperit cea am descoperit de curând dacă nu aş avea prostul obicei de a … socializa. În ultimii ani, ultimii 20 de ani românii nu mai socializează, nu mai discută între ei, parcă se feresc, se ascund, de ruşine, de teamă de durere, de necazuri sau mai ştiu eu de ce şi astfel pierd ocazia să afle ce se întâmplă cu vecinul de vizavi, cu cel din apartamentul cu care se află perete în perete. Fiecare  aude când vecinul  se scoală, merge la baie, tuşeşte,se spală pe dinţi,  strănută, se ceartă sau se împacă cu nevasta, când iese sau intră în apartament, şi cam atât. Pe vremuri se mai participa sau invitau unul pe altul la aniversări, acum cine îşi mai permite. Nici Iohannis nu şi-a permis să sărbătorească Ziua Naţională a României, şi e ditamai preşedintele. Abia a găsit bani să celebreze un an de când a fost ales, săracul.
Prima întrebare pentru Primărie
În ceea ce priveşte socializarea, norocul meu cu Nerro, că mă mai scoate afară din casă şi aşa mă întâlnesc cu vecini şi vecine care au patrupezi în dotare. Săracele animăluţe doar ele ne mai pun pe noi, oamenii faţă în faţă. Aşa se face că în unele din aceste zile, la o întâlnire de „afaceri” a lui Nerro, discutând şi eu cu mama lui Carla, ne-am întrebat unul pe altul ce mai face şi vecina era supărată că din tot blocul, are cel mai mare impozit, deşi are aceeaşi suprafaţă locuibilă şi stă şi la etajul patru în timp ce cel de la 3, de sub ea, -ca apartament- are mai puţin. Se întreba săraca dacă nu cumva blocul nostru ar fi construit sub formă de trapez cu baza mică la parter. Şi uite aşa din vorbă în vorbă am luat în discuţie baza de calcul a impozitului şi am constatat că acolo intră mai mulţi factori, printre care anul de construcţie al blocului, materialul din care e construit, zona de amplasare,etc. Mergând mai departe pe firul .. „indiscreţiilor” am aflat că pe decizia de impunere a vecinei, în baza de impunere ea figurează cu o suprafaţă de 1, 31 m mai mult ca mine, deşi se află cu un etaj mai sus. Ne-am râs amândoi gândind că numai la olteni se construiesc blocuri în trapez. Asta este prima întrebare adresată Primăriei Craiova care a calculat prin organele specializate impozitul.
A doua întrebare
Dar asta nu a fost totul, surpriza a fost şi mai mare, iar minunea demnă de Cartea Recordurilor, când am constatat că anul construcţiei la apartamentul ei, aflat în acelaşi bloc cu mine, aceeaşi scară, la etajul 4, este anul 1991, iar apartamentul meu, aflat la etajul 3, fusese construit în anul 1994. Ne uitam unul la altul prostiţi şi nu pricepeam cum a stat apartamentul ei suspendat din 1991 până în 1994 dacă, etajul 3 nu se afla construit. Aceasta este a doua întrebare.
A treia întrebare
Ne-am zis că este o greşeală de .. editare, aşa că am fost gata să ne râdem  din nou, dar apoi am constatat altă minune şi ne-am pus altă întrebare existenţială. Ne-am adus aminte,  fără să vrem, aşa întâmplător,  că copii noştri s-au născut şi au crescut pe când noi locuiam în acest bloc, amândoi mutându-ne în bloc în anul 1985. Şi atunci ne-a lovit a treia întrebare, şi mai gravă: UNDE AM LOCUIT NOI, DIN 1985 DE CÂND NE-AM MUTAT ÎN BLOC, PÂNĂ ÎN 1991, SAU 1994 CÂND „S-AU CONSTRUIT APARTAMENTELE ”? Eu nu îmi aminteam să fi stat în cort, nici vecina şi atunci cum se poate ? Asta este a treia întrebare pentru Primăria Craiova.
Punând cap la cap toate aceste lucruri, şi luând legea în mână, ca să nu rămân cu ce mi-a dat în mână până acum Primăria, am constatat un lucru cel puţin ciudat. Legea spune că locuinţele cu o vechime sub 30 de ani se impozitează 100%. cele cu o vechime între 30-50 de ani beneficiază de o reducere de 10% din baza de impozitare, cele între 50-100 de ani de 30% iar cele peste 100 de ani vechime, de 50%. Deci, după calculele mele, din anul 2016 ar fi trebuit ca locatarii blocului meu să beneficieze de o reducere de 10 % la impozit, pentru că blocul a împlinit 30 de ani. Uraaaaaaaa! Da de unde, verificând chitanţa de anul trecut am constatat că impozitul a crescut. Mi-am zis că s-a greşit, că cineva nu a fost atent, că nu au fost actualizate datele, etc etc.
Marea escrocherie a primăriei
Dar, neastâmpărat cum am fost de când mă ştiu şi trouble- maker, m- am pus pe dat telefoane şi mi-am întrebat unii prieteni din cartiere diferite ale Craiovei, cu blocuri mai noi şi mai vechi decât al meu şi am avut surpriza să constat că LA TOŢI, FĂRĂ EXCEPŢIE, SE ÎNTÂLNEŞTE ACEEAŞI SITUAŢIE la toţi, în loc de anul construcţiei, pe decizia de impunere e trecut anul cumpărării, şi cum s-a dat liber la cumpărare abia după 1990, până atunci mai toţi locuind cu chirie la stat, iată cum, MANIPULÂND ŞI FALSIFICÂND DATELE ÎN ACTE OFICIALE, CINEVA DIN PRIMĂRIA CRAIOVA IMPOZITEAZĂ ABUZIV MAI MULT DE JUMĂTATE DIN PROPRIETARII DE LOCUINŢE DIN ORAŞ. De menţionat că sunt şi blocuri construite din anii 70, deci unii sunt furaţi bine, nu aşa, doar de un an-doi . Ce spune doamna primar despre asta ?
Aş fi răutăcios şi chiar nedrept să afirm că această escrocherie este opera actualului primar, pentru că de fapt această situaţie se menţine de ani de zile, dinainte de 2012, deci domnia sa nici nu cred că ştie, dar poate verifica cele spuse de mine la adresa unde locuieşte mama sa şi va constatat că şi dânsa a fost furată la fel de funcţionarii săi, sau de instituţia pe care o conduce. Dar acum se pune întrebarea cine a iniţiat sau dat ordin ca în loc de anul construcţiei să fie trecut anul cumpărării blocului, deci de când se fură în acest fel, iar cel responsabil sau cei responsabili să fie demascaţi şi puşi să plătească.
Oricum, cu voie sau fără voie, cu intenţie sau fără, din neglijenţă, abuz sau incompetenţă, în toate deciziile de impunere, de ani de zile se menţine această escrocherie care aduce bani buni la bugetul local. Numai un control conjugat al ANAF şi al DNA poate scoate la iveală câţi bani au intrat fraudulos, abuziv şi ilegal în fondurile Primăriei şi cine se face vinovat. Acesta ar fi un aspect. Al doilea aspect ar fi cum se va regla situaţia, pentru că aceşti bani ar trebui daţi înapoi cetăţenilor, iar calculele pentru anul acesta refăcute, verificate toate blocurile şi actualizată situaţia în toate documentele.
Legal, dar imoral
Aş fi fost tentat să cred că a fost doar o scăpare, dar am mai constatat un aspect care mă duce cu gândul la ceva orchestrat, intenţionat, pentru a lua câţi mai mulţi bani de la cetăţeni. Verificând aceleaşi documente am constatat că zona în care locuiesc înainte era considerată Zona 3, din 4, dar din 2008, aşa cum specifică Hotărârea 395/2015 a Consiliului Local, s-a făcut o nouă reîmpărţire a Craiovei, care -vezi Doamne- s-a extins, în sensul că s-a adăugat o nouă zonă, aşa zisa Zonă Metropolitană care cuprinde şi ceva comune învecinate Craiovei. În acest fel s-a „reaşezat” sistematizarea iar preţul de impozitare a zonelor, deşi nu se justifică prin nimic, a crescut artificial în sensul că fosta zonă 3 a devenit Zona A adică prima, iar cetăţenii din „zona metropolitană„ urmează să plătească şi ei taxe mărite deşi locuiesc tot în vechile comune Şimnicul de jos şi Popoveni de exemplu. Şi uite aşa, bugetul local se umflă artificial, odată prin adăugarea de noi „zone” care însă sunt foste comune, cât şi prin ridicarea artificială a gradului de zonă pentru fostele zone de cartier mărginaş. Uite aşa creşte impozitul fără nici o justificare sau îmbunătăţire a condiţiilor sau serviciilor acordate de Primărie. Asta nu este o ilegalitate, ci doar o şmecherie imorală care aduce bani suplimentari la bugetul local.
Legal, imoral,  dar şi prost aplicat
Şi pentru ca tacâmul să fie complet, MINISTERUL DE FINANŢE a mai inventat o metodă de taxare a locuitorilor, prin impozitarea .. terenului de sub blocuri. Când ţara e săracă, guvernele se fac că lucrează, economia neagră duduie iar privatizările duc către faliment planificat, dirijat şi chiar comandat, ultima soluţie este impozitarea cetăţeanului şi pentru ceva ce nu are. Bunăoară, ca o ultimă soluţie de salvare a bugetului, oficialităţile au decis să impoziteze cetăţeanul şi cu suprafaţa de teren de sub blocul în care stă, deşi NU ESTE PROPRIETAR AL ACESTEI SUPRAFEŢE. În actul de vânzare cumpărare semnat între mine şi RA INVEST fostul proprietar al locuinţei, la punctul 1 al contractului scrie că  locuinţa se vinde cu 0 % din suprafaţa de locuit. Tot în acel act se specifică faptul că suprafaţa totală a terenului pe care se află blocul este de 12,27 mp iar aceştia se dau spre folosinţă contractantului, nu în proprietate. Cu toate astea, din anul 2016 la capitolul impozit, în decizia de impunere apare şi terenul pe care se află blocul în care locuiesc, deşi nu am fost pus în posesia acestuia, nu am fost împroprietărit.În mod normal ar fi  vorba de  taxă,  nu de impozit. Şi atunci de ce plătesc impozit? De asemenea într-un certificat emis de aceeaşi primărie în anul 2004, se specifică faptul că nu am în proprietate nici o suprafaţă de teren în Craiova şi, culmea, chiar că nu aş avea nici în folosinţă teren. Şi atunci de ce plătesc impozit pe teren? Poate ar trebui să plătesc chirie, de vreme ce proprietar este încă Primăria sau poate asociaţia de  proprietari. Dar cum guvernul nu ştie ce să mai taxeze şi impoziteze, a decis să impoziteze şi ce nu are în proprietate cetăţeanul şi chiar, conform L227/2015 până şi pereţii, CA ŞI CUM OAMENII AR MERGE PE PEREŢI CA MUSCA. Ce poţi să mai ceri primarilor dacă ministerul finanţelor impozitează pereţii ? Oare în pereţii impozitaţi sunt incluse şi geamurile şi uşile? La asta nu s-a gândit nimeni, dar nu e târziu, mai avem taxe de stors şi la anul. Interesant este însă că la art 465, alin 2 al L 227/2015, se vorbeşte despre impozitul/taxa pe terenul de sub locuinţe dat în folosinţă, deci cetăţenii ar trebui să plătească taxă pe terenul respectiv, nu impozit, dar în decizia de impunere acesta apare ca impozit. Cine dezleagă încurcăturile ?
Până una alta, rămâne de văzut ce ne facem noi Craiovenii cu anul construcţiei, care ascunde o escrocherie în plan mare. Se întâlnesc aici elementele constitutive ale infracţiunilor de fals în înscrisuri oficiale, uz de fals, constituire de grup infracţional, pentru că nu e un singur funcţionar care a procesat şi introdus datele, obţinerea de bunuri necuvenite de către Primăria Craiova ca persoană juridică, respectiv mărirea bugetului local şi consolidat al statului, din care sunt plătiţi practic funcţionarii Primăriei, furt din avutul privat, abuz, toate infracţiunile în formă continuată.
Nu ar fi de mirare ca aceeaşi situaţie să se regăsească în mai multe localităţi, deci nu ar fi rău ca toată lumea să îşi verifice deciziile de impunere de impozit şi actele de proprietate.
Deocamdată, la Craiova se impune:
– Un audit care să stabilească atât valoarea pagubelor produse cetăţenilor de-a lungul anilor, situaţia exactă cu anul real al construcţiei blocurilor şi actualizarea datelor, returnarea banilor, cu dobânzile aferente către cetăţeni păgubiţi, recalcularea taxelor şi impozitelor pe anul 2016, eventual prelungirea datei de … scutire de penalizare, până după clarificarea şi actualizarea datelor;
– O anchetă conjugată a primarului, DNA şi ANAF care să stabilească cine a iniţiat această şmecherie, cine a pus-o în aplicare, cine se face vinovat de neglijentă în serviciu, cine de abuz şi cine avea obligaţia să verifice datele şi legalitatea lor.
Aştept răspuns din partea primăriei.
http://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/12017.pdf
http://adevarulfinanciar.ro/articol/exemple-de-calcul-fiscal-cum-platim-impozitul-pe-terenul-de-sub-locuinta/
Atenţie, la Primăria Craiova se impozitează ilegal !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.