duminică, 17 septembrie 2017

Apărarea păzită de olteni


apararea
Mă fraților, păzea, fu numit la Apărare domnul Fifor. Nu mă apuc acu să îi fac portretu robot, i-l mai făcui cu ceva timp în spate, i l-a mai făcut și Iohannis care, chiar dacă nu era cel mai în măsură să se exprime vizavi de competențele cuiva în indiferent ce domeniu, a găsit de cuviință sau scuza, motivația să îl refuze ca ministru al transporturilor pe motiv că „nu are expertiza și experiența managerială necesare gestionării domeniului complex al transporturilor”. Acuma însă, la Apărare este ok, cum a fost și la economie, Apărarea nu e complexă, e simplu, semnezi niște cedări de teren și cumperi niște sicrie și gata. Deci pentru domnul Iohannis, Apărarea este pe lângă  Transporturi cam cum este grădinița pe lângă doctorat. Nici nu mă miră, atâta vreme cât orice cârnățar sau izmenar ajunge general cu patru stele și orice bețiv  ajunge să modifice legea pensiilor militare, ceea ce se întâmplă acuma este firesc.  Nu mai vorbesc de miile de analfabeți civili  scoși doctori din instituțiile de învățământ militare în ultimii 28 de ani.   Aud că în curând și Școala Militară de ofițeri Activi Nicolae Bălcescu, sau cum e numită  mai nou,  Academia Trupelor de Uscat, cea care la această oră după ani de opinteli scoate orice numai ”ofițeri militari” nu, va primi autorizarea să scoată și doftori. Nu din cei în halate albe, din cei cu mintea albă, că s-au înmulțit cererile la partide și marile Universități nu mai fac față.
Pai nenea Mihai este numai bun să semneze astfel de aprobări, că doar asta știe să facă, să zică să trăiți am înțeles. Ce se găsește în spatele ochilor ălora blânzi, numai el știe, iar cei care l-au propus, avizat și ștampilat  știu ce e în dosarul lui de cadre de nădejde.  Să fiu sincer, nu mă bucur, pentru că din punctul meu de vedere, orice propunere ar fi făcut Dragnea pentru mine era clar că respectivul va apăra interesele lui Dragnea, nu ale armatei,  dar oricum, privindu-l pe Fifor nu te duci cu gândul la un strateg sau luptător fioros, sau viforos. Asta însă e poate o idee falsă, nu e nevoie ca ministrul să fie un mare general, dar nu ar fi rău ca un mare general să ajungă ministru.E adevărat,  am mai avut unul în ultimii ani dar s-a dovedit a fi unul mic… mititel, ca prețurile de la Leroy Merlin. Mă întreb însă destul de serios cât de  potrivit este să .. înțeleagă ce i se explică în ședințele cu șefii de structuri ale armăsii, cu toate cursurile făcute dar nefrecventate pe la diverse universități cu specific militaur. Are însă noroc, grație decapitării structurilor din armată prin metoda Lărguța, pentru că nici actualii sau noii șefi de structuri nu prea știu cu ce se mănâncă funcțiile pe care le ocupă. Vor crește odată cu Fifor. Asta da coeziune.
Dar, pentru că în toate există un dar, sunt mai multe motive de bucurie decât de tristețe, pentru că s-ar fi putut ca în locul lui să fie domnii  Căprar, fost mecanic, fost șofer, fost gestionar, fost tehnician, acest Robi al Parlamentului, sau , și mai rău, mister Manda, fost lipitoare de afișe pe la Casa de Cultură, fost, actual dar nu știu dacă și viitor țiitor al doamnei LOV. Pe lângă Manda, Fifor este un blând mielușel, iar dacă acesta ar fi ajuns ministru, vă dați seama ce făcea din armată, el cu deja semi-oficial consoarta sa, Lia? Doamne, ce cuplu de satrapi ar fi format. Doamne ferește!
De aia, adevăr zic vouă, tot răul spre bine, se putea și mai rău. Ceea ce are Fifor și nu avea Manda este bunul simț de a discuta cu oamenii, de la el nu te poți aștepta la înjurături ca la ușa cortului și gura Mandei. Să vedem însă dacă va fi lăsat să conducă după bunul său simț sau i se va schimba și caracterul odată cu ministerul.
Cert este că Armata va fi condusă de olteni. Să fiu sincer, nu mă bucur. Nu mă bucur pentru că sunt pățit, numai eu știu câte șuturi în cur mi-am luat de la colegii de școală sau pur și simplu colegii militari de pe alte meleaguri din cauza oltencei Olguța Vasilescu. Mă aștept ca tot ce se va face de acuma în armată(rău) să fie pus pe seama oltenilor.
Numai oltean să nu fii! Eu mă scot, sunt născut în Arad dar ce se fac ăștia concepuți și născuți aci? Oleleu muică, nici nu vreau să știu. Naționala nu a mai avut atâția olteni la apărare de pe timpul lui Ștefănescu, dar ăia măcar făcură  cinste Craiovei. Ce va face viitorul Șef al Apărării ? Rămâne de văzut.
Apărarea păzită de olteni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.